8 نشانه خطرناک بودن خروپف

فرادید| همه ما در مقطعی از زندگی خروپف می کنیم. سرماخوردگی یا آلرژی می تواند مجرای بینی یا نوشیدنی های الکلی را قبل از خواب مسدود کند که به طور خودکار ماهیچه های زبان، دهان و گلو را شل می کند و ناخودآگاه هوا را قبل از اینکه متوجه شویم از این بافت نرم عبور می دهد و باعث ایجاد ارتعاش می شود. که از دهان ما به شکل خروپف بیرون می آید.

به گزارش فراد؛ ربکا رابینز، متخصص خواب که پزشکی خواب در دانشکده پزشکی هاروارد تدریس می کند، گفت: خروپف ممکن است طبیعی باشد و جای نگرانی نباشد.

اما خروپف می تواند نشانه مهمی باشد آپنه خواب یا قطع تنفس در خواب همچنین یک اختلال خواب جدی است که در آن تنفس فرد به مدت 10 ثانیه یا بیشتر متوقف می شود و این اتفاق بارها در یک شب رخ می دهد.

رابینز می گوید: «وقتی خروپف بلند و خشن باشد یا با مکث در تنفس قطع شود، اضطراب وجود دارد. تخمین زده می شود که حداقل 25 میلیون آمریکایی و 936 میلیون نفر در سراسر جهان از آپنه خواب رنج می برند و بعید است که بسیاری از آنها با این اختلال تشخیص داده شوند.

دیدن آپنه خواب صحنه بسیار ترسناکی است

به این آپنه «مسدود کنندهمی گویند خواب ببین چون برعکس است آپنه خواب اصلی که در آن مغز گاهی اوقات به بدن دستور تنفس نمی دهد، آپنه انسدادی خواب ناشی از انسداد راه های هوایی توسط بافت های نرم ضعیف، سنگین یا شل است.

دکتر راج داسگوپتا، متخصص خواب و دانشیار پزشکی بالینی در دانشکده پزشکی کوکا گفت: “شما سعی می کنید از شکم و قفسه سینه خود وارد و خارج شوید، اما به دلیل انسداد راه هوایی فوقانی نمی توانید نفس بکشید.” دانشگاه کالیفرنیای جنوبی “معمولاً شما خودتان متوجه این موضوع نمی شوید، اما برای کسی که شما را در این موقعیت می بیند، صحنه بسیار بسیار ترسناکی است.”

طبق گفته آکادمی پزشکی خواب آمریکا، اگر آپنه انسدادی خواب درمان نشود، افراد را در معرض خطر بالای فشار خون، بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و افسردگی و حتی مرگ زودرس قرار می دهد.

چگونه می توانید تشخیص دهید که خروپف شما برای سلامتی شما خطرناک است؟ کارشناسان خواب از یک پرسشنامه با عناوین توقف اشکال استفاده کنید.

س – خروپف به معنای خروپف است

خروپف یک شاخص کلیدی است، بنابراین در صدر فهرست علائم هشدار دهنده بالقوه قرار دارد، اما منظور ما خروپف ضعیف و سوزان نیست، که می تواند برای بسیاری خنده دار باشد.

داسگوپتا می‌گوید: «ما در مورد خروپف صحبت می‌کنیم که بلند و مشمئزکننده است که مکالمه دیگران را مختل می‌کند یا حتی پشت درهای بسته شنیده می‌شود. بسیاری بر این باورند که خروپف این افراد با صدای خرس در حال مرگ یا صحنه ای از پارک ژوراسیک است.

  قیمت جهانی طلا امروز 14/01/01

T-Tired به معنای خسته است

8 نشانه خطرناک بودن خروپف

یکی دیگر از شاخص های اصلی خواب ضعیف، خستگی واقعی در طول روز است. خستگی شدید خروپف می تواند علامت هشدار دهنده آپنه خواب باشد.

رابینز می گوید: «خواب آلودگی در طول روز یکی از قوی ترین نشانه های آپنه خواب است. خوابیدن در موقع فرصت، نشستن برای استراحت در بعدازظهر یا در تئاتر… همگی نشانه هستند، به علاوه خستگی مفرط و پایین آوردن سقف با صدای خروپف.

O – مشاهده به معنای آشکار

بسیاری از افراد، اگر نگوییم بیشتر، نمی دانند که در خواب خروپف می کنند و نمی دانند که تنفسشان در شب قطع می شود، مگر اینکه مانع آنقدر قوی باشد که با تنگی نفس و خفگی از خواب بیدار شوند.

به گفته داسگوپتا، آپنه مشاهده شده به معنای آپنه آشکار است و در واقع بدتر از خروپف معمولی است. آپنه به معنای عدم جریان هوا است، به این معنی که هوا وارد یا خارج نمی شود. این بدان معنی است که فرد نفس نمی کشد. آپنه مرئی واقعاً یک پرچم قرمز است.

فردی که در کنار شخصی می خوابد معمولا نقش مهمی در شناسایی آپنه انسدادی خواب دارد.

رابینز می‌گوید: «اگر دیدید فردی نفس خود را متوقف می‌کند، خروپف می‌کند، سرفه می‌کند یا خفه می‌شود، می‌دانید که اینها همه نشانه‌های خروپف غیرعادی هستند و باید به متخصص خواب مراجعه کنید.»

P – فشار به معنای فشار است

8 نشانه خطرناک بودن خروپف

آپنه انسدادی خواب می تواند منجر به فشار خون بالا شود. هر بار که یک فرد برای چند ثانیه نفس خود را متوقف می کند سیستم عصبی سمپاتیک بدن مداخله کرده و فشار خون را بالا می برد. علاوه بر این، بدن هورمون استرس نامیده می شود کاتکول آمین آزاد می شود که به مرور زمان فشار خون را نیز افزایش می دهد.

فشار خون بالا به خودی خود نشانه ای از اختلالات خواب نیست، اما اگر با سایر علائم اختلال خواب مشاهده شود، علامت هشدار دهنده ای است. خوشبختانه درمان های آپنه انسدادی خواب مانند فشار مثبت راه هوایی (PAP: Positive Airway Pressure) نه تنها در آپنه خواب، بلکه در کاهش فشار خون نیز موثر هستند.

ب – BMI به معنای شاخص توده بدنی است

شاخص توده بدنی این ابزاری است که برای ارزیابی سلامت وزن فرد با توجه به قد او استفاده می شود. متخصصان بهداشت از داده های قد و وزن برای اندازه گیری BMI برای ردیابی تغییرات وزن در مقابل قد استفاده می کنند. اگر BMI شما بین 18.5 تا 24.9 باشد، وزن طبیعی دارید، اگر بین 25 تا 29.9 وزن دارید، اضافه وزن دارید و اگر BMI شما 30 یا بیشتر باشد، در رده چاقی قرار می گیرید.

  «فروشگاه وب» گوگل کروم نیز فیلتر شد

افراد مبتلا به چاقی یا چاقی (BMI 35 و بالاتر) اغلب از آپنه انسدادی خواب رنج می برند، زیرا وزن اضافی در دهان، زبان و گردن باعث افتادن این بافت های نرم می شود و تنفس راحت بدون خروپف را آسان تر می کند.

رابینز می گوید: کاهش وزن یکی از مهم ترین نکات برای مقابله با آپنه خواب است.

آپنه انسدادی خواب، که قبل از دهه 1970 شدت کمتری داشت، اکنون در سراسر جهان رو به افزایش است زیرا چاقی به ابعاد همه گیر رسیده است.

رابینز توضیح می دهد: “در پزشکی خواب، ما شوخی می کنیم.”هامپتی دامپییکی از اولین موارد آپنه انسدادی خواب به این دلیل بود که دارای یک شکم بزرگ و احتمالاً بافت اضافی در اطراف کام نرم بود. او همیشه در خطر بود که بخوابد و از دیوار بیفتد.

الف – سن یعنی سن

کشش عضلانی با افزایش سن کاهش می یابد، از جمله در کام نرم و گردن. بنابراین سن بالای 50 سال سیگنال بالقوه دیگری است که خروپف شما ممکن است به آپنه انسدادی خواب تبدیل شود. خوشبختانه، مطالعات نشان داده اند که آپنه خواب در افراد مسن خفیف تا متوسط ​​است و موارد شدیدتر در سنین پایین تر رخ می دهد.

ن – گردن به معنای گردن است

8 نشانه خطرناک بودن خروپف

داشتن دور گردن بزرگ به دلیل اضافه وزن یا استعداد ژنتیکی یکی دیگر از شاخص های کلیدی آپنه انسدادی خواب است. داسگوپتا می گوید: «اکنون رفتار غیرعادی نداشته باشید و در تاریکی شب شروع به اندازه گیری گردن همسرتان نکنید. “نتیجه گیری این است که اندازه یقه بیش از 43 سانتی متر برای یک مرد و بیش از 40.6 سانتی متر برای یک زن همیشه به معنای خطر بالاتر آپنه خواب است.

ز – جنسیت به معنای جنسیت است

آیا شما مرد هستید؟ متأسفانه، مرد بودن شما را در معرض خطر بالای آپنه انسدادی خواب قرار می دهد. برخی از دلایل ممکن است این باشد که زبان و بالاتنه مردان به خصوص در ناحیه گردن ضخیم تر از زنان است. چربی شکم در مردان نیز معمولاً بیشتر است که به طور کلی تنفس را دشوارتر می کند. داسگوپتا می گوید: «با این حال، ما مطمئناً آپنه خواب بسیار انسدادی را در زنان یائسه می بینیم.

ریسک بالا باید ارزیابی شود

اکنون زمان محاسبه ریسک است. برای هر پاسخ مثبت یک امتیاز به خود بدهید. اگر امتیاز شما بین 5 تا 8 باشد، خطر آپنه انسدادی خواب زیاد است و باید توسط متخصص خواب ارزیابی شود. داسگوپتا می‌گوید: «تست‌های خواب امروز بسیار آسان‌تر از سال‌ها پیش، زمانی که مجبور بودید به آزمایشگاه خواب بروید، آسان‌تر است. دیگر لازم نیست به آزمایشگاه بروید و مانند فرانکنشتاین با تمام کابل ها به نظر برسید. می توانید تست خواب را در خانه و در رختخواب خود انجام دهید.

  سیاهپوست آمریکایی پایگاه خبری افکارنیوز را به طرز فجیعی کتک زد

طبق گفته آکادمی پزشکی خواب آمریکا: «نباید علائم را نادیده بگیرید زیرا تأثیر منفی بر سلامتی شما دارد. درست مانند زنگ خطر آتش سوزی، خروپف یک علامت هشدار است که نیاز به توجه شما دارد.

اگر امتیاز شما بین 0 تا 2 باشد، بدیهی است که خطر شما کمتر است، بنابراین خروپف احتمالاً نگرانی بزرگی برای سلامتی شما نیست. نمره 3 تا 4 به معنای خطر متوسط ​​است، اما این بدان معنا نیست که شما باید علائم را نادیده بگیرید، به خصوص اگر در رختخواب خود با شخصی مشترک هستید.

به گفته داسگوپتا: «همیشه خوب است که مراقب باشید و بپذیرید که خروپف شما بر خواب همسرتان نیز تأثیر می گذارد، بنابراین فکر می کنم ارزش قدردانی را دارد. اگر شریک عاطفی شما چند بار در شب به دلیل خروپف شما از خواب بیدار می شود یا به دلیل خروپف شما نمی تواند بخوابد، دچار کمبود خواب می شود و این برای سلامتی او خوب نیست. “پس خروپف فقط مشکل شما نیست.”

رفتار

درمان انتخابی برای آپنه خواب استفاده از فشار مثبت ثابت راه هوایی است CPAP (فشار مثبت مداوم راه هوایی) و) این دستگاه با بیرون راندن هوا از طریق ماسک بینی به داخل ریه ها راه هوایی را در شب باز نگه می دارد.

کاهش وزن می تواند آپنه انسدادی خواب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد یا حتی از بین ببرد، زیرا ذوب شدن بافت های دهان، زبان و گردن فشار راه هوایی را کاهش می دهد. پزشکان همچنین ممکن است یک دستگاه خوراکی را تجویز کنند که برای گشاد کردن راه های هوایی با حرکت زبان یا فک طراحی شده است.

اگر مشکلات آناتومیکی مانند پولیپ بینی، تورم لوزه ها یا احتقان بینی یا حفره های غیر طبیعی بینی در ایجاد آپنه موثر باشد، جراحی توصیه می شود.

موارد خفیف آپنه ممکن است به “درمان موضعی” پاسخ دهند، روشی پیچیده که در آن نگهدارنده های بالش مانند شما را به یک سمت دراز کشیده تا جریان راه هوایی را بهبود بخشد و خروپف را کاهش دهد.

داسگوپتا می‌گوید: «من طرفدار راه‌حل‌های ساده و خانگی هستم، مانند دوختن توپ تنیس در پشت لباس خواب برای جلوگیری از خوابیدن مردم به پشت.

منبع: CNN

دیدگاهتان را بنویسید