8 راه آسان برای کنترل طبیعی قند خون

اگرچه نگه داشتن قند خون در محدوده سالم زمان می برد، اما می توانید با اتخاذ شیوه های زندگی که ممکن است زمان زیادی طول نکشد، برای برنامه طولانی مدت مدیریت دیابت خود آماده شوید.

روش هایی برای کنترل قند خون وجود دارد که کمتر از 15 دقیقه طول می کشد. در صورت ابتلا به دیابت، انجام این مراحل به شما فرصت های بیشتری برای بهبود سلامت کلی خود با وجود بیماری می دهد.

به یاد داشته باشید که دیابت ارثی است و اگر در خانواده خود افراد مبتلا به قند خون بالا دارید، سعی کنید این روزها برای سبک زندگی سالم قدم بردارید.

پیاده روی کوتاه: فعالیت های هوازی مانند پیاده روی یکی از موثرترین راه ها برای کاهش قند خون است و تحقیقات نشان می دهد که سه پیاده روی ۱۵ دقیقه ای در روز به خصوص بعد از غذا در کنترل قند خون بسیار موثر است.

برای شام سالاد و میان وعده بخورید: انتخاب یک سالاد ساده در شب برای شام و خوردن سبزیجات پرکالری و کم کالری به دیابتی ها کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهند. استفاده از سرکه یا آبلیمو همراه با سالاد مفید است زیرا طبق تحقیقات باعث کاهش قند خون می شود و بر قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تاثیر مثبت دارد.

طعم سرکه بدون کالری است و برای کنترل وزن هنگام خوردن سالاد بسیار مفید است. بهتر است در ظرف ادویه سرکه را در کنار سایر ادویه های روی میز قرار دهید تا به جای سس سالاد از آن استفاده کنید. برای تهیه سس سالاد می توانید دو سوم سرکه و یک سوم روغن زیتون را مخلوط کنید.

  7 خاصیت دانه انار

یک یادداشت غذایی را ذخیره کنید: کاهش وزن تا پنج پوند می تواند مدیریت و کنترل قند خون را بهبود بخشد و تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی روزانه می تواند کنترل وزن را موفق تر کند. ثبت هر وعده غذایی و موادی که می خورید ممکن است فقط دو دقیقه طول بکشد، اما این یکی از بهترین و البته ارزان ترین راه ها برای اندازه گیری کالری دریافتی در افراد دیابتی است.

دریافت غذا از خانه تا محل کار: البته رفتن به رستوران و خوردن فست فود یک راه فوری برای رفع گرسنگی است و البته مقدار زیادی سدیم و کالری همراه با کربوهیدرات های تصفیه شده نیز تامین می کند. درعوض، خوردن یک ناهار سالم با غذاهای تازه و غلات کامل می‌تواند مدیریت قند خون را برای افراد دیابتی بسیار آسان‌تر کند.

انجام تمرینات قدرتی در هفته: اگرچه ورزش های هوازی منظم مانند پیاده روی در کنترل اضافه وزن و چاقی در بیماران دیابتی موثر است، اما تمرینات قدرتی برای حفظ توده عضلانی باعث کاهش مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی می شود و دو تا سه وعده غذایی در هفته می تواند ضروری باشد.

بررسی سلامت پاها: دیابت می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و منجر به تاخیر در بهبود زخم های بدن و در نهایت قطع عضو، به خصوص پاها شود. اگر زخم های باز بهبود پیدا نکنند، می توانند منجر به عفونت های جدی در بیماران دیابتی شوند.

به همین دلیل افراد دیابتی باید هر روز سلامت پاهای خود را بررسی کرده و اقدامات لازم را برای بهبود هرگونه بریدگی و کبودی انجام دهند. اگر بعد از 48 ساعت زخم شروع به بهبودی نکرد، حتما با پزشک خود تماس بگیرید. اگر شما به عنوان یک دیابتی نمی توانید تمام نقاط پای خود را بررسی کنید، از دیگران کمک بگیرید یا این کار را با آینه انجام دهید.

  جناب خان به لبش آواز می خواند! + فیلم

تسکین استرس: استرس و دیابت به قدری با هم مرتبط هستند که وقتی تحت استرس فیزیکی، ذهنی و احساسی قرار می گیرید، بدن شما شروع به پمپاژ کورتیزول می کند و در نهایت قند خون شما را افزایش می دهد.

مدیریت استرس باید به طور موثر انجام شود و فقط ده دقیقه طول می کشد. استفاده از تکنیک های ریلکسیشن و تمرینات تنفسی، روش هایی برای تنفس عمیق و …. در کاهش استرس و کنترل قند خون موثر است.

قند خون خود را به طور منظم چک کنید: توصیه های زیادی برای این امر وجود دارد و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید حداقل یک بار در روز قند خون خود را چک کنند. بهترین زمان برای انجام این کار صبح ها یا زمانی است که از خواب بیدار می شوید. می توانید با پزشک خود در مورد اینکه آیا قبل و بعد از غذا باید آزمایش قند خون انجام دهید یا خیر صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید