7 استراتژی که شما را مادری شادتر می کند

439565 377 خبر مرکزی

مادر بودن تجربه شیرین اما سختی است که می تواند انرژی زیادی را به خود اختصاص دهد. همه می دانند که مادر بودن یک شغل 24 ساعته و در برخی موارد نفس گیر و طاقت فرسا است.

نگهداری از کودک، شب زنده داری، کارهای خانه و گاهی اوقات کارهای خانه تنها بخشی از کارهایی است که در لیست بی پایان مادران قرار دارد. احساس خستگی و کمبود انرژی در پایان روز برای بسیاری از مادران طبیعی است، اما برخی از عوامل در تشدید خستگی و کم انرژی شدن نقش دارند. زندگی خانوادگی و فرزندان خود را سازماندهی کنید.

چندین کار را همزمان انجام ندهید

اگرچه اکثر مادران به توانایی خود در انجام چندین کار به طور همزمان افتخار می کنند، اما تحقیقات نشان می دهد که تمرکز روی چندین کار به طور همزمان تأثیر منفی بر مغز خواهد داشت.

تحقیقات دانشگاه لندن نیز نشان می دهد که مادرانی که همزمان به فعالیت های مختلفی مانند زایمان، کار، خانه داری و غیره می پردازند، در حین تحلیل ذهنی، کاهش قابل توجهی در ضریب هوشی دارند. کاهش ظرفیت مغز هنگام انجام همزمان چندین کار را می توان با یک شب کامل بیداری برابر دانست.

این به مرور زمان باعث از دست دادن انرژی و خستگی مادر می شود. بنابراین، سعی کنید فقط روی یک چیز تمرکز کنید. وقتی در خانه هستید، با کودک خود بازی کنید و بعد از بازی کارهای دیگری انجام دهید. این کار باعث می شود ذهن شما کمتر خسته شود و انرژی بیشتری برای نقش مادری شما ذخیره شود.

مسئولیت همه چیز را خودتان به عهده نگیرید

برخی از مادران معتقدند مادر فداکار و بزرگ مادری است که تمام مسئولیت های زندگی و فرزندان را به تنهایی به دوش می کشد. مادر صبح زود پس از یک شب بی خوابی عمومی از خواب بیدار می شود و کارهای مختلف روزانه دیگر مانند شستن لباس، آشپزی، نظافت و مرتب کردن خانه، خرید و غیره را انجام می دهد.

  نژادپرستی و اسلام هراسی در ارتش کانادا

تکرار هر روز این روند در نهایت منجر به خستگی و فرسودگی زن می شود. پس کارهایی را که از همه مهمتر هستند در اولویت قرار دهید و بقیه کارها مانند خرید، نظافت و … را به دیگران بسپارید.

حتی گاهی در مراقبت و نگهداری از فرزندتان از دیگران کمک می گیرید و فرزندتان را به فردی مانند مادر، مادرشوهر و … می سپارید. برای چند ساعت تا فرصت کمی برای رسیدگی به امور شخصی خود داشته باشید.

گاهی اوقات با دوستان خود وقت بگذرانید

گذراندن وقت با دوستان یکی از سریع ترین و لذت بخش ترین راه ها برای تجدید انرژی است. مراقبت والدین را برای چند ساعت کنار بگذارید و مدتی را با دوستان خود و دور از خانه و فرزندان سپری کنید. درک متقابل یکی از مزایای داشتن دوست است.

هیچ کس به اندازه دوست دخترت که او هم مادر است متوجه نمی شود که گاهی در زندگی چقدر خسته می شوی. صحبت با دوستان تاثیر زیادی در افزایش انرژی دارد. دانستن این که دوستان شما در زندگی شما با مشکلات مشابه یا حتی بیشتر مواجه هستند، می تواند به شما در کاهش استرس و افزایش بهره وری کمک کند. به همین دلیل است که باید حداقل دو بار در ماه جلسات دوستانه و بدون حضور کودکان تشکیل دهید.

زمانی را برای روز صرفاً برای خود اختصاص دهید

اگر چند ساعت وقت دارید تا کار مورد علاقه خود را انجام دهید، چه کار می کنید؟ آیا به استخر می روید؟ آیا شما کتاب می خوانید آیا به ظاهر خود اهمیت می دهید؟ هر کاری میخوای بکن

  منتظر یارانه ویژه ماه مبارک رمضان باشید

شاید نتوان چند ساعت در روز را به خود اختصاص داد، اما باید حداقل نیم ساعت در روز را برای انجام کارهایی که واقعاً دوست دارید به غیر از کارهای خانه و پرستاری از کودک برای افزایش انرژی اختصاص دهید. برای این کار از همسر، دوست، خانواده و حتی یک پرستار کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که افزایش روحیه، انرژی و مراقبت از خود بخشی از چیزی است که باعث می شود بهتر از خانواده خود مراقبت کنیم.

قدم زدن

انتظار ورزش از مادری که وقت خاراندن سرش را ندارد و احساس خستگی می کند کمی اغراق آمیز است. همچنین توصیه نمی کنیم یک ساعت در روز ورزش کنید، در عوض فقط 15 دقیقه در روز در خانه، حیاط یا پارکینگ پیاده روی کنید. مطالعات نشان می دهد که 15 دقیقه پیاده روی در روز به کاهش استرس، اضطراب، افزایش هورمون های شادی، افزایش عزت نفس، بهبود قدرت مغز، تقویت حافظه و افزایش قدرت عضلات و استخوان کمک می کند.

به اندازه کافی بخور

اکثر خانم ها برای مراقبت از جنین به تغذیه خود در دوران بارداری توجه زیادی می کنند، اما پس از تولد نوزاد اغلب فکر می کنند که مواد مغذی مورد نیاز خود را در دوران بارداری تامین کرده اند، بنابراین به روش های قبل از بارداری برمی گردند.

اما پس از تولد، بخش عمده تغذیه کودک از طریق شیر مادر تامین می شود. با این حال، زنانی که شیر می دهند انرژی زیادی مصرف می کنند. مطالعات نشان می دهد که زنان شیرده معمولا بیش از 500 کالری در روز می سوزانند. بنابراین، خود شیردهی می تواند انرژی زیادی را از مادر بگیرد. برای افزایش انرژی در دوران شیردهی، هر دو تا سه ساعت یکبار وعده های غذایی کوچک همراه با کلسیم، مولتی ویتامین و آهن مصرف کنید.

  قیمت بیت کوین، امروز 1401/01/10

عوارض بی خوابی را جدی بگیرید

کمبود خواب یا کیفیت پایین خواب یکی از شایع ترین علل خستگی و کم انرژی در مادران است. اغلب مادران اغلب هنگام خواب دچار اضطراب و بیقراری می شوند. بنابراین برای داشتن خواب عمیق و کافی باید به موارد زیر توجه کرد:

کافئین را محدود کنید. کافئین بیش از حد، به خصوص در هنگام عصر، می تواند باعث بی خوابی شود. مصرف نوشیدنی های کافئین دار را به 5 یا کمتر در روز محدود کنید و بعد از شام از مصرف آنها خودداری کنید.

قبل از رفتن به رختخواب، تکنیک های مختلف آرامش مانند یوگا، تنفس عمیق، فکر کردن به یک صحنه آرامش بخش یا تکرار یک عبارت آرامش بخش را در سکوت امتحان کنید.

مراقبت از کودک را به شریک زندگی خود یا شخص دیگری بسپارید و چندین ساعت بدون نگرانی و اضطراب بخوابید. اگر این امکان در شب وجود ندارد، حتما کمبود خواب در روز را جبران کنید تا در حین مراقبت از فرزندان خود، مادر شادتری باشید.

دیدگاهتان را بنویسید