6 نکته اصلی هنگام مصرف ویتامین C

ویروس کرونا ما را مجبور کرده است که اهمیت تقویت سیستم ایمنی را بیش از هر زمان دیگری جدی بگیریم. نقش ویتامین C امروزه چیست؟

در حال حاضر، ایمنی در برابر بیماری برای همه ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از فاصله اجتماعی، نظافت و شستشوی مناسب تا تلاش برای خواب بیشتر، ورزش و البته تقویت رژیم های غذایی غنی از مواد مغذی.

همه قبول دارند که تقویت سیستم ایمنی مهمتر از همیشه است. یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی مصرف ویتامین C است. در این گزارش با حقایق این ویتامین آشنا شوید.

ویتامین C برای شما چه می کند؟

مگان مایر، دکترای میکروبیولوژی و ایمونولوژی مواد غذایی، در مورد ویتامین C، یکی از محبوب ترین ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی، توضیح می دهد:

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. این ویتامین نقش مهمی در سیستم عصبی، متابولیسم و ​​ایمنی دارد. علاوه بر این، ویتامین C به جذب ریزمغذی ها به ویژه آهن کمک می کند.

چه مقدار ویتامین C در روز نیاز داریم؟

به گفته مایر، مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای ویتامین C، بسته به سن و جنسیت، از 15 میلی گرم تا 120 میلی گرم در روز است. این درصد در دوران بارداری و شیردهی افزایش می یابد.

آیا مصرف بیش از حد ویتامین C به سیستم ایمنی بدن من کمک می کند؟

علی وبستر، مدیر تحقیقات تغذیه و ارتباطات در شورای بین المللی اطلاعات غذا، می گوید: «ویتامین C یک ماده مغذی مهم برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی است. با این حال، مطالعات نشان می دهد که مصرف مقادیر زیاد آن به عنوان مکمل برای مبارزه با بیماری هایی مانند سرماخوردگی مفید نیست.

  آیا فیلم «خلیج» ترسناک است؟!

به گفته وبستر، مصرف بیشتر ویتامین C لزوما بهتر نیست. زیرا بدن ما می تواند تنها چند صد میلی گرم از آن را در یک زمان جذب کند.

بر این اساس، دوز غذایی توصیه شده برای زنان بالغ 75 میلی گرم در روز و برای مردان بالغ – 90 میلی گرم در روز است. هر مقدار بیشتر از این از طریق ادرار دفع می شود.

آیا نمی توانید ویتامین C زیادی مصرف کنید؟

از آنجایی که ویتامین C محلول در آب است، سمیت کمی دارد و در دوزهای بالا با عوارض جانبی همراه نیست. با این حال، انجمن های غذا و تغذیه سطحی از تحمل به ویتامین C را در بدن پیدا کرده اند و بیان می کنند که مصرف طولانی مدت ویتامین C بیش از مقدار لازم برای بدن ممکن است خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

آیا مکمل های ویتامین C تداخل دارویی دارند؟

اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید، باید مراقب مصرف مکمل های ویتامین C باشید. مایر می افزاید:

مکمل های ویتامین C می توانند با داروهای مختلف مانند استاتین ها، شیمی درمانی و پرتودرمانی تداخل داشته باشند. صرف نظر از تاریخچه پزشکی و مقدار مصرف، همه افراد باید قبل از مصرف مکمل های ویتامین C با پزشک خود مشورت کنند.

بهترین غذاهای حاوی ویتامین C کدامند؟

مقادیر زیادی ویتامین C در سبزیجاتی مانند کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، سیب زمینی، اسفناج و گوجه فرنگی یافت می شود. مرکبات، آب مرکبات و توت فرنگی نیز منابع غنی ویتامین C هستند.

دیدگاهتان را بنویسید