6 رازی که افراد شاد از دیگران پنهان می کنند

فرادید| آیا “خواب” در یک سبک زندگی سالم و مولد اینقدر مهم است؟ آره! خواب نیاز اساسی بدن است. بدن برای حفظ سلامت جسمی و روانی و همچنین خوردن، نوشیدن و تنفس به خواب کافی نیاز دارد. خواب به بدن و ذهن اجازه شارژ مجدد می دهد، به طوری که وقتی از خواب بیدار می شویم، احساس هوشیاری و شادابی می کنیم. مهمتر از همه، بدون خواب کافی، عملکرد مغز مختل خواهد شد.

به گزارش فراد؛ برای اطمینان از اهمیت خواب، در ادامه این مطلب 6 راز برای خواب کافی را که دوستان شادمان از ما پنهان کرده اند، برملا می کنیم.

1 رویاها را در آغوش می گیرند

در طول خواب، ارتباطات سیناپسی عصبی تقویت می شود، به این معنی که آنچه در طول روز آموخته اید در حافظه شما ذخیره می شود. تحقیقات نشان می دهد که رویا دیدن تمرین خلاقیت است و به شما کمک می کند انرژی خلاقانه خود را در ساعات بیداری کنترل کنید. به گفته فروید، رویاها راهی برای بیان احساسات ناخودآگاه ما هستند.

“و در خواب دیدم که ابرها باز می شوند و ثروت بر من فرو می ریزد وقتی از خواب بیدار شدم، گریه کردم، در آرزوی دیدن دوباره این رویا.” – ویلیام شکسپیر

2. دو وقت برای خواب دارند

آنها می دانند که برای خوب خوابیدن باید ذهن خود را آرام کنند و به تدریج به حالت آرامشی که برای خواب لازم است برسند. راسل فاستر، متخصص مغز و اعصاب و علاقه مندان به خواب، از برنامه خواب حمایت می کند. از آنجایی که ما بعد از یک زنجیره کامل از عملیات انجام شده بر روی مغز به خواب می رویم، مهم است که قبل از به خواب رفتن به یک حالت ذهنی آرام برسیم تا عملکرد مغز را تسهیل کنیم. راسل پیشنهاد می‌کند اتاق را تا حد امکان تاریک کنید، از خنک بودن دمای اتاق مطمئن شوید و تمام صفحه‌های نمایش را تا ۲ ساعت قبل از خواب خاموش کنید!

  داستان کارت آزادسازی رایگان سربازان

3. دو ساعت بیداری دارند

بیداری آهسته به مغز کمک می کند تا پیام های عصبی را برای فعال کردن بخش هایی از مغز که در بیداری استفاده می شود ارسال کند. سپس ساعت بیولوژیکی ما شروع به کار می کند. زمان خود را برای بیدار شدن حداقل 15 دقیقه قبل از اینکه واقعاً بخواهید بیدار شوید تنظیم کنید تا از بیداری تدریجی لذت ببرید.

4. احساس خواب آلودگی جزء سالم آرایش ارگانیک محسوب می شود

خستگی راهی است که طبیعت می خواهد به شما این پیام را بدهد که زمان بهبودی فرا رسیده است. یکی از مزایای بی شمار خواب این است که مغز زمان دارد تا ارتباطات عصبی شما را در طول روز مرتب کند، حقایق جالب را کنار بگذارد و ارتباطات مهم را تقویت کند.

5. استرس بی خوابی یک شبه را جذب نمی کنند

کسانی که خواب کافی دارند با یک شب بی خوابی ناراحت نمی شوند. در واقع یک یا دو شب بی خوابی قابل قبول است، به شرطی که بدانید بدن شما برای جبران این بی خوابی در اسرع وقت به خواب نیاز دارد. نگرانی در مورد اینکه آیا به خواب نروید یا خیر، فقط اوضاع را بدتر می کند.

6. خواب برای آنها یک زمان شخصی است

خواب برای سلامت جسمی و روانی ما آنقدر مهم است که باید مراقب آن باشیم. اگر بچه دارید یا با افراد دیگری زندگی می کنید، به آنها بیاموزید که به خواب شما احترام بگذارند. تحقیقات نشان می دهد که خواب کافی نه تنها باعث نشاط می شود، بلکه به شاخص توده بدنی سالم کمک می کند، از خطرات سلامتی مرتبط با استرس جلوگیری می کند و حتی از بسیاری از انواع بیماری های روانی جلوگیری می کند. کمبود خواب عمیق می تواند یک عامل کشنده باشد. تخمین زده می شود که 31 درصد از رانندگان به دلیل عادت های بد خواب پشت فرمان به خواب می روند. صد هزار تصادف در سال تنها در ایالات متحده هشداری در برابر کم خوابی است.

  احتمال کاهش شدید قیمت طلا

چقدر خواب کافی است؟

پزشکان روزانه 10 ساعت خواب را برای کودکان توصیه می کنند. تصور می شود که نوجوانان به دلیل تنبلی خواب آلود هستند، اما به دلیل تغییرات بیولوژیکی به حداقل 9 ساعت خواب در روز نیاز دارند و اگر بزرگسالان بخواهند از مزایای سلامتی کافی برخوردار باشند، حداقل به 8 ساعت خواب در روز نیاز دارند. شب خودت را دوست داشته باش و قدر خوابت را بدان!

منبع: Lifehack

دیدگاهتان را بنویسید