5 عادت صبحگاهی که شما را ضعیف می کند

برای کاهش وزن، باید یک برنامه کامل را دنبال کنید که شامل رژیم غذایی، ورزش و تغییر سبک زندگی است. بدون تغییر قابل توجهی در همه این عوامل، کاهش وزن تقریبا غیرممکن است.

در حالی که رژیم غذایی و فعالیت بدنی بر مدیریت و کنترل وزن تأثیر می گذارد، تغییرات کوچک در سبک زندگی مانند صبح زود بیدار شدن و ورزش در صبح می تواند این روند را تسریع کند.

تایمز آف ایندیا در مقاله ای به چند استراتژی موثر کاهش وزن اشاره کرد:

زود بیدار شدن: زود بیدار شدن نه تنها به کنترل وزن کمک می کند، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. برای زود بیدار شدن باید زود بخوابید. چرخه خواب را که برای کاهش وزن ضروری است، تنظیم می کند. علاوه بر این، زمان کافی برای تمرین، تهیه صبحانه و انجام کارهای مهم قبل از شروع روز با زود بیدار شدن داریم.

مراقبه: مدیتیشن گزینه خوبی برای شروع روز است. صرف 10 تا 15 دقیقه صبح در مدیتیشن، ذهن را آرام می کند و شما را برای روز پیش رو آماده می کند. به نوعی، مدیتیشن به هدایت انرژی درونی به سمت بهره وری بیشتر و نتایج مثبت کمک می کند.

یک لیوان آب گرم بنوشید: تاثیر مثبت نوشیدن یک لیوان آب گرم در صبح برای همه شناخته شده است. این سیستم گوارشی را فعال نگه می دارد و متابولیسم را بهبود می بخشد. آب گرم علاوه بر کمک به هضم بهتر غذا، به رفع گرفتگی بینی و بهبود سیستم عصبی مرکزی نیز کمک می کند.

برای صبحانه از غذاهای غنی از پروتئین استفاده کنید: صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را خوب کند یا آن را خراب کند. خوردن غذاهای غنی از پروتئین باعث بهبود خلق و خو، تنظیم سطح قند خون و مدیریت کلی وزن می شود.

  ویدئو/ دیوید بکهام با خرگوش هویج می خورد!

ورزش: تمرینات صبحگاهی نتایج بهتری نسبت به تمرینات بعد از ظهر دارد. ورزش صبحگاهی چرخه خواب را بهبود می بخشد. نتایج بسیاری از مطالعات همچنین نشان می دهد که ورزش با معده خالی منجر به چربی سوزی بیشتر می شود، زیرا در این حالت بدن به جای استفاده از غذایی که به تازگی خورده اید، باید از ذخایر چربی موجود برای انرژی استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید