5 خوراکی که علائم آرتروز را بدتر می کند

استئوآرتریت یک بیماری مزمن و دردناک است که باعث تورم، التهاب و درد در مفاصل می شود. طبق آمار رسمی، بیش از 350 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید از هر چهار بزرگسال در ایالات متحده یک نفر از آرتروز رنج می برد.

درمان های مختلفی برای آرتروز وجود دارد، از جمله دارو، جراحی و تغییر سبک زندگی. یکی این است که رژیم غذایی خود را برای کنترل علائم خود تغییر دهید. در واقع، برخی از غذاها برای این بیماران مفید هستند، در حالی که برخی دیگر می توانند علائم را بدتر کنند.

استئوآرتریت معمولاً بعد از 40 سالگی رخ می دهد و در زنان شایع تر از مردان است. صدمات و سایر بیماری ها می توانند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهند. این بیماری عمدتاً مفاصل بازوها، زانوها، ستون فقرات و لگن را درگیر می کند.

علائم آرتروز بسیار شایع است، اما شایع ترین آنها درد، نرمی و سفتی مفاصل است. التهاب داخل و اطراف مفصل، محدودیت حرکت مفاصل، قرمزی و گرم شدن مفاصل آسیب دیده، ضعف عضلانی و تحلیل از دیگر علائم این بیماری است.

عواملی مانند قرار گرفتن در معرض عفونت، سبک زندگی، کهولت سن و وراثت از جمله عواملی هستند که در ایجاد آرتروز نقش دارند. متأسفانه، درمان قطعی برای آرتروز وجود ندارد، اما می توان اقداماتی را برای کنترل علائم انجام داد.

غذاهایی که علائم آرتروز را بدتر می کنند عبارتند از:

1- شکر: متأسفانه امروزه شکر در بسیاری از غذاها به ویژه در غذاهای فرآوری شده یافت می شود. یک مطالعه در ایالات متحده نشان می دهد که خوردن غذاهای شیرین می تواند باعث آزاد شدن سیتوکین ها در بدن شود که می تواند التهاب را تشدید کند.

  شناخت گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک

2- چربی های اشباع: غذاهای سرشار از چربی اشباع شده مانند پیتزا و پنیر می توانند باعث التهاب در بدن شوند. مطالعات متعدد نشان می دهد که این چربی ها باعث التهاب در بافت ها و اندام ها می شوند.

3- چربی های ترانس: مطالعه دانشمندان هاروارد نشان می دهد که چربی های ترانس که در فست فودها و غذاهای سرخ شده به وفور وجود دارد، خطر التهاب را در بدن افزایش می دهد.

4- اسیدهای چرب امگا 6: برخلاف اسیدهای چرب امگا 3 که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند، اسیدهای چرب امگا 6 التهاب را تشدید می کنند. اسیدهای چرب امگا 6 در روغن های گیاهی مانند آفتابگردان، بادام زمینی و سس مایونز یافت می شوند.

5- کربوهیدرات های تصفیه شده: کربوهیدرات های تصفیه شده دانه هایی هستند که سبوس و سایر قسمت های آن آزاد می شود. نان سفید، پاستا و ماکارونی از جمله کربوهیدرات های تصفیه شده هستند. بهتر است غلات کامل از جمله نان های سبوس دار را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید