30 درصد سهم دولتی در قیمت خودروهای مونتاژی

مدیرعامل بهمن موتور گفت: قیمت خودرو مونتاژ شده سهم خودروساز نخواهد بود و 30 درصد صرف عوارض و عوارض گمرکی، گمرک، بنادر و کشتیرانی، استانداردها، دارایی ها و ناجا برای شماره گذاری، بیمه و بانک ها می شود. “

30 درصد سهم دولتی در قیمت خودروهای مونتاژی

طبق اخبار یک سال از تحویل خودروی فیدلیتی به شرکت بهمن موتور می گذرد. فیدلیتی در این یک سال موفق شد در دل مردم جا بیفتد و در محدوده خودروهای 800 تا 900 تومانی، عموم را به خرید از بهمن موتور علاقه مند کرد. البته قیمت بسیار مناسب این خودرو در کنار تجهیزات و کیفیت بالایی که محصولات بهمن موتور همواره به آن اشاره کرده اند در دیدار با این خودرو بی تاثیر نبوده است. بهمن موتور در آخرین شرایط فروش خود که در دست اقدام است، قیمت فیدلیتی پرایم 5 نفره را 844 میلیون و 5 نفره را 350 میلیون اعلام کرده است. البته قیمت رقابتی با حاشیه سود بسیار کم!

محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور در خصوص هزینه های قیمت گذاری وفاداری گفت: 5 سال خدمات پس از فروش، یکسال خدمات مکرر رایگان، هزینه های خیره کننده حمل و نقل خارجی، حق الزحمه نمایندگان فروش، هزینه های سود بانکی در اعلام این قیمت لحاظ شده است. . هستند.

بهمن موتور با اشاره به سهم 30 درصدی دولت در قیمت خودروهای مونتاژی گفت: سازمان ها و ادارات دولتی که طبق قانون بودجه، گمرک، سازمان بنادر و کشتیرانی، استانداردها، دارایی ها و سرمایه گذاری ناجا موظف به دریافت عوارض و مالیات هستند. حساب بانکی در مجموع 30 درصد از هزینه های خودروساز برای وفاداری و سایر محصولات مونتاژی را شامل می شود.

  فال حافظ 24 خرداد 1401

وی ادامه داد: هزینه حمل هر کانتینر با قطعات مناسب از چین به ایران 5000 دلار است که در هر کانتینر دو قطعه خودرو جای می گیرد. این بدان معناست که قیمت هر خودرو تنها 75 میلیون قطعه است.

مدیرعامل بهمن موتور گفت: بیایید همه اینها را اضافه کنیم، در نگاه اول می بینیم که تنها 500 میلیون تومان سهم کارخانه از قیمت فروش وفاداری است که از آن باید قطعات را تامین کند و به نیروی کار پرداخت کند و در پس زمینه می تواند گفتنی است که همه سهم خودروساز نخواهد بود، زیرا بخش قابل توجهی خارج از سهم سازمان هزینه می شود که هر سال نیز مشمول تورم و افزایش قیمت ها می شود که از جمله آنها می توان به دستمزد و مزایا، درآمد اشاره کرد. مالیات و و همانطور که در واقع سود مجاز شرکت ها 17 درصد بر قیمت نهایی خودرو پس از تولید است و با هزینه های تولید سود ما در بهمن موتور کمتر از معیارها می باشد.قیمت تولید داخل و به عنوان مثال یک ماشین 800 میلیون تومانی بالاخره حدود 100 میلیون تومان می شود.

ضرابیان گفت: اگر دولت می خواهد قیمت خودرو را کاهش دهد، ابتدا باید در کار خود تجدید نظر کند و کمی از سود خود بکاهد. راضی به سود مثلا بین 5 تا 3 درصد سرمایه خود را در این کار بلوکه کند. در واقع خودروسازان تنها بار سنگین فرآیند تولید در ایران و تحریم های داخلی را به دوش می کشند، در غیر این صورت هزینه های سربار مالی، مالیات و سایر هزینه ها در نهایت بر اساس قیمت نهایی محاسبه و توسط مشتری دریافت می شود.

  فواید 10 ماده غذایی شیرین برای سلامت بدن

دیدگاهتان را بنویسید