3 روش کاربردی برای کاهش درد مفاصل

هوای سرد باعث تشدید آرتریت و درد مفاصل در بیماران با محدودیت حرکتی به دلیل سفتی مفاصل می شود.

ارتباط قوی بین کاهش دما و بدتر شدن علائم آرتریت و درد مفاصل وجود دارد. در هوای سرد، بدن گرما را حفظ می کند و خون بیشتری را به اندام های مرکزی مانند قلب یا ریه ها می فرستد.

در این حالت رگ های خونی بازوها، شانه ها و مفاصل زانو منقبض می شوند. در نتیجه جریان خون کمتر این نواحی را سردتر و سفت‌تر می‌کند که باعث افزایش سطح ناراحتی و درد مفاصل به‌ویژه در زانو می‌شود.

به گفته پزشکان، سالانه بر تعداد سالمندانی که برای درمان درد مفاصل مراجعه می کنند، افزوده می شود. علاوه بر این، در این فصل از سال، افراد تمایل به توقف ورزش دارند که می تواند بر روی زانو تاثیر بگذارد و سطح درد را افزایش دهد.

ورزش منظم 30 دقیقه ای می تواند به روان سازی مفاصل و تحریک گردش خون در بدن کمک کند. تحرک کلید تقویت ماهیچه هایی است که از مفاصل حمایت می کنند و در نتیجه به بهبود عملکرد آنها کمک می کند.

تایمز ایندیا در مقاله ای که به درمان درد مفاصل در زمستان کمک می کند، می نویسد:

قرارگیری در معرض نور خورشید

ویتامین D نقش مهمی در بهبود سلامت مفاصل دارد. چندین مطالعه نشان داده اند که سطوح پایین ویتامین D باعث افزایش درد مفاصل و عضلات می شود، بنابراین قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا حد امکان برای کاهش درد مفاصل و همچنین خوردن غذاهای مغذی و ویتامین دار مانند پرتقال، اسفناج و کلم بروکلی است. محصولات و میوه های خشک سلامت استخوان ها و مفاصل شما را تقویت می کند.

  فال حافظ 23 فروردین 1401

به طور منظم تمرین کن

یک سبک زندگی فعال می تواند درد مفاصل را به ویژه در افراد مبتلا به آرتریت کاهش دهد. اجازه ندهید هوای سرد شما را از تمرین باز دارد. سعی کنید به محل کار یا خانه بروید و وزن خود را کنترل کنید.

با پزشک خود مشورت کنید

اگر فیزیوتراپی و دارو فقط در کوتاه مدت به کاهش درد کمک می کند، مهم است که ارتوپد شما مفاصل شما را معاینه کند. در مرحله مزمن یا پیشرفته آرتریت و زمانی که تمام درمان‌های جایگزین با شکست مواجه می‌شوند، جایگزینی کامل زانو درمان توصیه‌شده برای تسکین درد و بازیابی عملکرد زانو است.

دیدگاهتان را بنویسید