12 راه حل زمانی که حوصله تان سر می رود

گاهی اوقات ما ساعت ها خسته می شویم و با خود یا دیگران دعوا می کنیم. به عنوان مثال، شروع می کنیم به سرزنش کردن خود برای اتفاقات گذشته یا شکایت از دیگران در مورد مشکلات کوچک و مرتکب اشتباهات بزرگ.

به گزارش ریدرز دایجست؛ بی حوصلگی یا کسالت این احساس است که ما نه می توانیم کاری انجام دهیم و نه می خواهیم در این حالت بمانیم. چند چیز وجود دارد که می تواند ما را از این روحیه خارج کند.

گاهی اوقات به طور غریزی متوجه این تصمیمات می شویم یا یک اتفاق ناگهانی باعث می شود ما احساس شادی لحظه ای کنیم و از این حال و هوای کسل کننده خارج شویم. اما گاهی اوقات ما ساعت ها خسته می شویم و با خود یا دیگران دعوا می کنیم.

به عنوان مثال، ما شروع به سرزنش خود برای اتفاقات گذشته می کنیم یا از مشکلات کوچک به دیگران شکایت می کنیم و تحولات بزرگی رخ می دهد.

همه این اتفاقات ناگوار به این دلیل است که ما خسته شده ایم. اگر دغدغه های خودمان را برای رفع کسالت پیدا نکنیم، پس از مدتی به بهانه گیری و وسواس عادت می کنیم.

در اینجا 12 راه حل وجود دارد که به شما کمک می کند از این حالت خسته کننده خلاص شوید. تنها سه مورد از این گزینه ها ممکن است با خلق و خوی و ساختار شخصیت شما سازگار باشد.

چیزهایی را که از این فرآیند آموختید یادداشت کنید و به خاطر داشته باشید که اگر زمانی می خواهید موضوع کوچکی را هم برای خود و هم برای دیگران مطرح کنید، یادداشت های خود را وارد کنید. قطعا احساس بهتری خواهید داشت.

  دلتا پلاس کرونا وارد کشور شد؟!

1 فهرستی از کارها بنویسید

لیست

یک مداد و کاغذ بردارید و در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید بنویسید و سعی کنید آنها را انجام دهید و زمان تقریبی را تعیین کنید. ذهن خود را مشغول برنامه ریزی درست و هدفمند برای پیشرفت خود کنید.

2. تمیز کردن

گاهی اوقات نمی خواهیم به چیزی فکر کنیم. برعکس، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا از فکر فرار کنیم. یک حوله بردارید و شروع به تمیز کردن مبلمان کنید. این برای تقویت ساختار تصادفی مغز مفید است، چیزی که نمی خواهید به آن فکر کنید و می خواهید از ذهن خود دور نگه دارید.

3. آنچه را که باید انجام دهید تجسم کنید

اگر سر کار هستید و باید خیلی سریع از خستگی خلاص شوید، کار بعدی را که باید شروع کنید تجسم کنید. این تصویرسازی ذهنی به شما کمک می کند تا به طور ناخودآگاه آمادگی ذهنی و عاطفی را برای این کارها بازیابی کنید.

4. حرکت بدنی و فشار خون بالا در مغز و عضلات

ورزش ها

کسالت روحی ما گاهی از شرایط جسمانی ما نشات می گیرد و برای رهایی از آن کافیست چند دقیقه سریع راه برویم یا چند تمرین کششی انجام دهیم. مطالعات نشان می دهد که وقتی فشار خون کاهش می یابد، عضلات مغز و ماهیچه ها در حالت بی حسی و خواب آلودگی قرار می گیرند. با نکات بالا می توانید لحظه فعلی خود را بهبود بخشید.

5. علاقه به مطالعه

پژوهش

برخی از ما به دسته خاصی از تحقیقات بسیار علاقه مندیم. وقتی از هیچ چیز حوصله نداریم، باز هم یک گزینه یادگیری خالی را در نظر می گیریم. در این شرایط بهتر است مقاله یا کتاب مورد علاقه خود را بخوانید و اگر محدودیت زمانی داریم باید به ساعت توجه کنیم.

  طوفان شن قطار کرمان - زاهدان را از ریل خارج کرد

6. با دیگران صحبت کنید

کمی تغییر و تنوع می تواند شما را به حالت عادی بازگرداند. با اطرافیان خود صحبت کنید و اجازه دهید مکالمه خود به خود ادامه یابد. البته مهم این است که از گفتگو با آنها (کسی که برای صحبت با او انتخاب کرده اید) لذت ببرید و موضوع را بدتر نکنید.

7. مرتب سازی و مرتب سازی

طرح

گاهی اوقات خسته می شویم و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که اتاق، میز، پوشه ها و وسایل شخصی خود را مرتب کنیم. پس دست به کار شوید و ابتدا برای بهبود خود گام بردارید. زیرا اگر خوب نباشید، کیفیت کاری که انجام می دهید خوب نخواهد بود.

8. با کسی که می دانید حالش خوب است تلفنی صحبت کنید

دوست، مادر، پدر، همسر، خواهر و برادر از جمله کسانی هستند که همیشه حال ما را خوب می کنند. اگر با خودتان دعوا دارید، با یکی از افرادی که می دانید در حال حاضر حال خوبی دارد تماس بگیرید و دیگر اجازه ندهید در گودال افکار منفی فرو برود. لازم نیست در مورد موضوعی با آنها صحبت کنید، فقط باید روحیه داشته باشید و در مورد مسائل روزمره بحث کنید.

9. گل ها و گیاهان را آبیاری کنید

سیستم های آبیاری

حضور گل و گیاه همه جا را می گیرد و ابر ما را آفتابی می کند. حال اگر برای ادامه زندگی این موجود زنده و زیبا قدمی برداریم حالمان بهتر می شود. یک لیوان یا پارچ آب بردارید و به گل ها آب بدهید و با آنها صحبت کنید. از کلمات مثبت استفاده کنید. به گفته کنفوسیوس، فیلسوف، نظریه پرداز و معلم چینی، یک گام مثبت برای دیگران ما را به خوشبختی واقعی می رساند. به عنوان مثال، خرید هدیه برای شخص دیگری باعث می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشیم.

  یارانه جدید برای هر نفر چقدر است؟

10. دارم چرت می زنم

گاهی اوقات به دلیل کم خوابی یا بی خوابی که دیشب داشتیم کسالت است. بهتر است چرت بزنید تا بقیه روز را با روحیه خوبی سپری کنید. خواب تا 20 دقیقه خواب در نظر گرفته می شود و پس از 20 دقیقه بدن و مغز وارد فاز عمیق تری از خواب می شوند که در این صورت بیدار شدن با مشکل بیشتری مواجه می شود. توصیه می شود به جای خواب عمیق، یک یا چند چرت در طول روز داشته باشید.

11. نوشتن نامه

نوشتن نامه

گاهی اوقات از کسی یا چیزی دلشکسته می شویم و با این حال ساعت ها، روزها و شاید هفته ها درگیر می شویم. برای بهبود روحیه خود، بهتر است برای کسانی که دوست داریم حرفه خود را با آنها به اشتراک بگذاریم نامه بنویسیم. اما نفرستادیم. فکر اینکه نامه هایمان را نمی فرستیم باعث می شود آنچه را که فکر می کنیم و می خواهیم سانسور نکنیم و ننویسیم. بالاخره ما بهتر می شویم، سبک می شویم و کسی را ناراحت نکرده ایم.

12. غذا درست می کند

پخت و پز

گاهی اوقات نیاز به تجربیات جدید داریم و بهتر است دستور غذایی جدیدی را امتحان کنیم. ایجاد طعم برای اولین بار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. در این بین می توانید به بخش غذای ایرنا لایف بروید و دستور غذایی را که می خواهید امتحان کنید را بردارید. بو و عطر آشپزی خانگی همیشه جواب خوبی به حال بد ماست، حتما امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید