10 نشانه سلامت روانی

451596 839 خبر مرکزی

فرادیک| مردم اغلب از من می پرسند که سلامت روان به چه معناست و چه کسی سالم در نظر گرفته می شود. در واقع آنها می خواهند بدانند وقتی به سلامت روانی می رسند چگونه رفتار می کنند و خودشان را می بینند.

به گزارش فرادید، اگرچه این ویژگی ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما اکثر افرادی که از نظر روانی سالم هستند برخی از ویژگی ها را به اشتراک می گذارند. این ویژگی ها باعث شده است که سلامت روان خود را حفظ کنند و در برابر بلایا مقاومت نشان دهند.

اگر از سلامت روانی خوبی برخوردار هستید، این 10 مورد در مورد شما صدق می کند:

10. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، برای چیزی در زندگی خود سپاسگزار هستید
در روزها و هفته های بد، ممکن است به اطراف نگاه کنید و ببینید که همه خوشحال هستند به جز شما. وقتی از چیزی رنج می برید، تشخیص و قدردانی از چیزهای ارزشمند در زندگی شما دشوار است. اما توانایی فکر کردن به حداقل یک چیز ارزشمند در زندگی و شکرگزاری هر روز که آن را دارید، نشانه استقامت و انعطاف پذیری است.

این نشانه آن است که شما تمایل دارید از چیزها و روابط خوبی که دارید قدردانی کنید. اگر به طور منظم این کار را انجام دهید، قدردانی برای این نعمت ها می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد.

9. آیا چیزی دارید که از داشتن آن سپاسگزار هستید یا تجربه کرده اید؟
این می تواند یک قرار، یک تعطیلات، یک سفر یا چیزی به سادگی تماشای فیلم مورد علاقه خود در خلوت یک خانه امن و راحت باشد. توانایی برنامه ریزی برای کاری یا تجربه لذت و رضایت از انجام کاری، نشانه آن است که به دنبال تجربیات مثبتی در زندگی هستید که می تواند اضطراب و احساس افسردگی را در شما کاهش دهد.

  تولید گندم به 9 میلیون تن می رسد

8. خود را از احساس خشم رها می کنید و اجازه نمی دهید دردی که دیگران باعث شده اند تا مدت ها در دل شما بغل کند.
همه ما در مقطعی از زندگی خود روابط و درگیری های تلخی را تجربه کرده ایم، اما چسبیدن به این اتفاقات ما را از حرکت رو به جلو و پیشرفت در زندگی باز می دارد. این حالت منجر به درونی شدن احساسات منفی مانند خشم، غم و حتی انزوا می شود و ما را از دوستیابی و ایجاد روابط جدید باز می دارد.

اگر بتوانید با موفقیت خشم را کنار بگذارید و به کسانی که به شما ظلم کرده اند فکر نکنید، به احتمال زیاد آرامش را در زندگی تجربه خواهید کرد و به سلامت روانی دست خواهید یافت.

7. از چیزهای ساده در زندگی لذت می برید
افراد سالم از نظر روانی اغلب کسانی هستند که از چیزهای ساده زندگی لذت می برند، مانند قدم زدن در طبیعت، خندیدن با دوستان یا عزیزان یا گوش دادن به موسیقی خوب. اگر سلامت روانی دارید، لازم نیست تجربیات خیلی هیجان انگیز یا خارق العاده باشند، هر تجربه ساده شما را راضی و خوشحال می کند.

6. وقتی شرایط سخت می شود، به تلاش خود ادامه می دهید
وقتی شرایط سخت می شود، حفظ انگیزه سخت است. ممکن است انرژی شما به تدریج کاهش یابد و امیدتان را از دست بدهید. اما آنهایی که از سلامت روانی برخوردارند می‌توانند حتی زمانی که شرایط سخت می‌شود به تلاش ادامه دهند، و این گاهی اوقات آنها را انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

  سوراخ شدن آمبولانس و مرگ کودک 2 ساله!

5. به دیگران کمک می کنید
افرادی که از نظر روانی سالم و انعطاف پذیر هستند، تنها بر روی خود تمرکز ندارند. حتی زمانی که شرایط شما چالش برانگیز و تحت فشار است، به کمک و حمایت از دیگران ادامه می دهید. ممکن است اکنون به دلیل فشاری که تحت فشار هستید نتوانید کارهای بزرگی برای دیگران انجام دهید. اما تا جایی که می توانید سعی کنید به دیگران توجه داشته باشید و سعی کنید از آنها کمک بگیرید.

4. مراقب خودت باش
افراد سالم از نظر روانی به دیگران اهمیت می دهند، اما نه در حدی که خود را فراموش کنند. شما مطمئن می شوید که نیازهایتان برآورده می شود، زیرا می دانید که تنها در این صورت است که می توانید در روابط خود مفیدتر و حضور داشته باشید.

3. خطوط قرمز و مرزهای خوبی در زندگی دارید
دانستن زمان نه گفتن و داشتن حریم خصوصی برای خود به حفظ سلامت روان ما کمک می کند. این امکان وجود دارد که افراد مفیدی باشیم و به دیگران کمک کنیم بدون اینکه از فضا و حریم خصوصی خود عبور کنیم.

2. به آنچه دیگران دارند حسادت نمی کنید
شما برای مقایسه خود با دیگران و آنچه که دارند وقت نمی گذارید. شما روی آنچه می خواهید و آنچه در دسترس شماست تمرکز می کنید.

1. شما می توانید برای دیگران خوشحال باشید حتی زمانی که زندگی خودتان پر از چالش است
توانایی و توانایی شاد بودن برای دیگران و بیان اینکه شادی یکی از مهمترین جلوه های سلامت روان است. این بدان معنی است که شما می توانید به فراتر از درد و رنجی که تجربه می کنید نگاه کنید و از موفقیت ها و شادی های دیگران خوشحال شوید، مهم نیست که چه چالش هایی در زندگی شما وجود دارد.

  هشدار بانک مرکزی به دارندگان کارت بانکی

دستیابی به برخی از این ویژگی ها دشوار به نظر می رسد. برخی از ما در خانواده‌هایی بزرگ شده‌ایم که منفی‌گرایی، درگیری و ترس بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی بود. شکستن این چرخه های معیوب و ایجاد عادت های جدید همیشه آسان نیست. یادگیری قالب بندی مجدد افکار و همیشه آماده بودن برای لذت بردن از هر چیزی که در اطراف ما وجود دارد، مهارت های بسیار خوبی برای کسب سلامت روان است.

منبع: روانشناسی امروز
نویسنده: دکتر کارلا شومان
ترجمه: عاطفه رضوانیا – سایت فرادید

دیدگاهتان را بنویسید