10 باور غلط در مورد اضطراب

421847 389 خبر مرکزی

اختلالات و بیماری های روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آنها در جامعه بیشتر دیده می شود.

اگر خودتان اختلال اضطرابی را تجربه نکرده‌اید، تصور رنجی که می‌تواند باعث اضطراب دائمی شود دشوار است، زیرا اغلب مردم گاهی اوقات احساس اضطراب یا استرس می‌کنند و تعداد کمی از آنها برای مدت طولانی مضطرب هستند.

از آنجایی که تصورات نادرست زیادی در مورد اختلالات اضطرابی وجود دارد، ما شما را با معروف ترین این مفاهیم آشنا می کنیم که می تواند به شما کمک کند تا کمی در مورد اتفاقاتی که برای یک فرد مبتلا به اختلال اضطراب می افتد درک کنید.

1- بی نظمی و اضطراب ایجاد نمی کنند

بر اساس پروژه مردان خوب آمریکا، بسیاری از مردم فکر می کنند که افراد مبتلا به اختلال اضطراب این کار را انجام می دهند، زیرا چیزی نیست که به وضوح تشخیص دهند.

اختلال اضطراب چیزی نیست که دیده شود. بیشتر مردم سعی می کنند روز را بگذرانند، معمولا این افراد سعی می کنند روز را بگذرانند و به هر حال سریع به خانه برسند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی از آن برای فرار از چیزهایی مانند ورزش استفاده می کنند، در حالی که بیشتر افراد مبتلا به اضطراب واقعاً از آن رنج می برند. از آنجایی که نمی توانید احساسات دیگران را احساس کنید، نباید آنها را از روی ظاهرشان قضاوت کنید. در عوض، سعی کنید این واقعیت را درک کنید که معمولاً داستان متفاوتی در درون آنها اتفاق می افتد.

2- فقط زمانی نگران می شوید که چیزی در ذهنتان باشد

یک تصور غلط بسیار رایج در مورد اختلالات اضطرابی وجود دارد که شما فقط زمانی که چیزی در ذهن دارید نگرانی زیادی دارید.

  4 قسمت از بدن که هوش شما را نشان می دهد

درست نیست. بسیاری از افرادی که از اختلالات اضطرابی رنج می برند، بیشتر از یک فرد عادی احساس اضطراب می کنند، حتی اگر چیزی برای نگرانی نداشته باشند. آنها هیچ راه فراری از اضطراب ندارند.

3- اضطراب خود به خود می گذرد

تصور غلط دیگر این است که اختلالات اضطرابی خود به خود از بین می روند. اختلال اضطراب اغلب یک بیماری مزمن است که می‌توان آن را کاهش داد، اما بسیاری از افرادی که از آن رنج می‌برند تا آخر عمر به آن مبتلا می‌شوند.

4- داروها تنها راه درمان اختلالات اضطرابی هستند

در حالی که داروها می توانند در درمان اضطراب مداوم بسیار موثر باشند، این تنها راه مقابله با علائم نیست. شما می توانید داروها را با درمان شناختی-رفتاری و همچنین سایر درمان های فردی ترکیب کنید تا شانس موفقیت خود را در دراز مدت افزایش دهید.

وب سایت Banyan Mental Health می گوید که درمان شناختی-رفتاری ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به اضطراب موثرتر از دارو باشد.

درمان اضطراب باید بر روی علت اصلی اختلال تمرکز کند

افسانه دیگری که در مورد اضطراب می شنویم این است که درمان باید فقط بر علت اصلی اضطراب متمرکز شود. مهم است که علت اضطراب خود را پیدا کنید، ممکن است در واقع ریشه در مشکلات دوران کودکی شما داشته باشد، اما نه همیشه.

با این حال، درمان هنوز موثر است و به بیماران می آموزد که چگونه افکار و احساسات خود را مدیریت کنند. در درمان اضطراب یاد می گیرید که چگونه با افکار منفی مبارزه کنید تا علائم اضطراب را به طور روزانه کاهش دهید.

  حوله مهناز افشار ویدیو بعدی آرش ارسال شد + فیلم

6- استرس کمتر اضطراب را درمان می کند

از میان تمام افسانه ها در مورد اضطراب، بزرگترین افسانه این است که حذف استرس از زندگی شما به طور کامل اضطراب شما را از بین می برد. یک سبک زندگی بدون استرس می تواند به شما در درمان علائم کمک کند، اما به طور جادویی بیماری روانی شما را درمان نمی کند.

برخلاف تصور رایج، اختلالات اضطرابی ناشی از استرس نیست و برای یادگیری نحوه مدیریت صحیح علائم، باید به طور موثر درمان شوید، یادگیری نحوه تغییر الگوهای فکری می تواند بسیار قدرتمند و موثر باشد.

7. حملات اضطرابی می تواند باعث تشنج شود

هنگامی که دچار حمله اضطرابی می شوید، ممکن است احساس سرگیجه شدید داشته باشید یا شروع به تنفس سریع کنید. این افزایش فشار خون باعث تشنج نمی شود، بلکه در واقع برعکس چیزی است که باعث از دست دادن هوشیاری فرد می شود.

8. شما به کمک نیاز ندارید. با گذشت زمان، می توانید به تنهایی بر اضطراب غلبه کنید

در میان بسیاری از افسانه های رایج در مورد اختلالات اضطرابی، این ممکن است یکی از جدی ترین ها باشد. بسیاری از مردم به اشتباه معتقدند که اضطراب آنها با گذشت زمان بهبود می یابد و نیازی به درمان حرفه ای ندارند. در حالی که برخی افراد فکر می کنند ورزش، تغذیه مناسب و دوری از کافئین برای مبارزه با اضطراب کافی است، بهبود چندانی نخواهید دید.

در واقع، تنها حدود یک سوم از افراد مبتلا به اضطراب واقعاً به دنبال درمان هستند، حتی اگر درمان مؤثری وجود داشته باشد.

  5 ویژگی خاص ویندوز 11

9- برای توقف احساس اضطراب، باید افکار مزاحم خود را سرکوب کنید

اگرچه این تکنیک می تواند به شما کمک کند تا به طور موقت اضطراب خود را کاهش دهید، اما می تواند در دراز مدت اضطراب شما را افزایش دهد و ممکن است این افکار سرکوب شده قوی تر و مکررتر برگردند.

زمانی که فردی دچار حمله اضطرابی می شود، ممکن است احساس سرگیجه زیادی داشته باشد و به سرعت نفس بکشد.

10. افراد از نظر اجتماعی مضطرب نیستند

بسیاری از مردم معتقدند که دارای اختلال اضطراب ضد اجتماعی هستند. زیرا آنها نمی توانند با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. درست نیست؛ بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی حضور در یک گروه را دشوار می دانند و ممکن است شروع گفتگو با افراد دیگر برایشان مشکل باشد.

در واقع، بسیاری از موقعیت های زندگی مانند مدرسه، دانشگاه و کار اجتناب ناپذیر هستند. افراد زیادی هستند که از اختلالات اضطرابی رنج می برند و در عین حال هر روز با مردم ارتباط برقرار می کنند. بسیاری از شما وقتی می خواهید برای خود نقاشی بکشید، نگرش آرامی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید