کیوی سرشار از ویتامین C است

خبر مرکزی– مصرف کیوی دارای خواص و فواید فراوانی است، این میوه استوایی خوشمزه سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C (154 درصد در 100 گرم)، ویتامین A، ویتامین B6، کلسیم، آهن و منیزیم است که بسیار مفید است. برای سلامتی.

کیوی طعم بی نظیر، آبدار و بافت نرمی دارد. جنس اکتینیدها که میوه کیوی را تشکیل می دهند، حدود 60 گونه را شامل می شود. از پرمصرف ترین گونه های جهان می توان به گونه های کرکی و طلایی اشاره کرد. کیوی خواص زیادی برای سلامت بدن انسان دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید:

تاثیر کیوی بر سلامت قلب و عروق

کیوی حاوی پلی فنول های محافظ همراه با ویتامین C، ویتامین E و پتاسیم است که در حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی موثر است. یک مطالعه نشان می دهد که کیوی دارای اثرات مهاری است که باعث کاهش تری گلیسیرید خون می شود. طبق مطالعات، مصرف روزانه کیوی واکنش تهاجمی پلاکت ها و خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد. اثر فیبرولیتیک این میوه در رگ های خونی از خطر ترومبوآمبولی (انسداد عروق) و بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین (سخت شدن رگ ها) جلوگیری می کند.

تاثیر کیوی در مبارزه با سرطان

برای پیشگیری از سرطان، کیوی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کیوی سرشار از ویتامین C است که برای ما مفید است زیرا رادیکال‌های آزاد را که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و حتی منجر به سرطان می‌شوند، مهار می‌کند.

فقط یک کیوی می تواند 77 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند که مقدار زیادی است. در واقع، کیوی ویتامین C بیشتری نسبت به ترکیب پرتقال و لیمو دارد. علاوه بر این، خوردن کیوی می تواند به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند. گوشت این میوه خوشمزه حاوی فیبر محلول است که از رشد باکتری های مفید در روده بزرگ حمایت می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

  توجه؛ موارد منع مصرف لبنیات برای افراد مبتلا به ام اس

کیوی سرشار از ویتامین C است

تاثیر کیوی در بهبود خواب

در یکی از مطالعات محققان در سال 2011، تأثیر میوه کیوی بر کیفیت خواب بزرگسالان مورد بررسی قرار گرفت و محققان دریافتند که مصرف میوه کیوی باعث بهبود کیفیت خواب می شود. این مزیت ممکن است به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و وجود سروتونین در کیوی باشد.

کیوی جذب آهن را بهبود می بخشد

یکی دیگر از فواید شگفت انگیز کیوی توانایی آن در جذب آهن در بدن است. کیوی سرشار از ویتامین C و سایر مواد شیمیایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که جذب آهن را بهبود می بخشد و از کمبود آهن در بدن جلوگیری می کند.

یک مطالعه مقایسه ای بین کیوی و موز انجام شد که نشان داد اگر کیوی همراه با غلات مصرف شود، جذب آهن چندین برابر موز می شود.


بیشتر بخوانید: خواص میوه های پاییزی


تاثیر کیوی بر دستگاه گوارش

کیوی با تغذیه آن و عمل به عنوان یک پروبیوتیک، هرگونه عدم تعادل در سیستم گوارش را اصلاح می کند. علاوه بر این، این میوه استوایی همچنین حاوی اکتینیدین است، آنزیمی که پروتئین ها را تجزیه می کند و به هضم کمک می کند.

تاثیر کیوی در پیشگیری از سنگ کلیه

یکی دیگر از فواید کیوی برای سلامتی پیشگیری از سنگ کلیه است. با توجه به اینکه کیوی دارای پتاسیم بالایی است و منبع خوبی از پتاسیم محسوب می شود، مصرف آن برای سنگ کلیه مفید است. مصرف زیاد پتاسیم به پیشگیری از سنگ کلیه کمک می کند.

کیوی سرشار از ویتامین C است

خواص کیوی برای زنان باردار

کیوی میوه ای مناسب برای زنان باردار است که به فراوانی فولات طبیعی بستگی دارد. ویتامین B9 که بیشتر با نام فولات یا اسید فولیک شناخته می شود، به جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان نارس کمک می کند و برای رشد مغز و شناختی آنها ضروری است. جذب فولات کافی در طول دوره رشد، مانند دوران بارداری، نوزادی و حتی در بزرگسالی بسیار مهم است.

  مهدی طارمی; مجموعه ای از تناقضات!

سایر مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K به همراه فلاونوئیدهای موجود در کیوی نیز به طور کلی برای سلامت و رشد جنین مفید هستند.

تاثیر کیوی در پیشگیری از بیماری های تنفسی

مصرف ویتامین C معمولا برای افرادی که بیماری های تنفسی مانند آسم یا سرفه مزمن دارند توصیه می شود. کیوی به دلیل فراوانی این ماده مغذی ضروری برای افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مناسب است. کیوی دستگاه تنفسی را تسکین می دهد و علائمی مانند خس خس سینه و گرفتگی بینی را کنترل می کند.

تاثیر کیوی بر سلامت استخوان

کیوی حاوی ویتامین K و کلسیم است که هر دو به سلامت استخوان کمک می کنند. مصرف کافی و ضروری ویتامین K به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند. همچنین این ویتامین نقش مهمی در خونریزی و لخته شدن طبیعی خون دارد. یک کیوی 30 درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند.

خواص کیوی برای پوست

کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و به حفظ سلامت پوست کمک می کند و از فرآیند سنتز کلاژن پشتیبانی می کند. ویتامین E موجود در کیوی به رفع چین و چروک پوست صورت کمک می کند. علاوه بر این ویتامین E به خوبی از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. کیوی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها به عنوان یک عامل ضد پیری عمل می کند و از پوست در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

کیوی سرشار از ویتامین C است

تاثیر کیوی در کنترل دیابت

خوشبختانه یکی از آن میوه هایی که افراد دیابتی می توانند بدون نگرانی در مورد سلامتی خود بخورند، کیوی است. کیوی به دلیل داشتن فیبر و فروکتوز بالا برای افراد دیابتی مفید است. کیوی دارای شاخص گلیسمی بسیار پایین (فقط 53) است و از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می کند. علاوه بر این، کیوی حاوی اینوزیتول است، آنزیمی که به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

  بهترین مکان های اقامتی در شهر بابلسر را به شما معرفی می کنیم

تاثیر کیوی بر سلامت کبد

ترکیبات کیوی ممکن است از بیماری کبد چرب غیر الکلی جلوگیری کند. یکی از جدیدترین مطالعات فواید کیوی در کبد چرب را تایید کرد. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در کیوی به محافظت از کبد کمک می کند. با توجه به اینکه چربی اضافی در کبد باعث بیماری های قلبی عروقی می شود، اگر روزانه یک عدد کیوی به رژیم غذایی اضافه شود، از التهاب کبد چرب جلوگیری می شود.

2022-09-22 14:19:38

دیدگاهتان را بنویسید