کل روز خود را با 15 دقیقه تمرین روزانه بسازید

439736 420 خبر مرکزی

فرادید| دو بار در روز مسواک بزنید تا از ایجاد پلاک جلوگیری کنید و در عین حال به طور منظم برای مراقبت و توجه بیشتر به دندان های خود به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این بهداشت عالی است.

اما چقدر به حفظ سلامت روان خود فکر می کنید؟

به گزارش فراد؛ برودریک ساویر، روانشناس بالینی در دانشگاه لوئیزویل، کنتاکی، می گوید: «این مهم نیست که در حال حاضر به خصوص ناراحت هستید یا فقط می خواهید زمان کمی بهتری داشته باشید. در هر صورت، صرف 15 دقیقه هر روز صبح برای حفظ سلامت روان برای همه مفید است.

او می گوید: «کاری که برای روان خود انجام می دهید دقیقاً مانند مسواک زدن دندان هایتان قبل از رسیدن به مرحله عصب کشی است.

سلامت روان یعنی کاهش هورمون کورتیزول در بدن، هورمون استرس. اگر تمرینات روزانه را برای کاهش استرس انجام دهید، در این روز احساس بهتری خواهید داشت و طبق تحقیقات در روزها و سال های آینده زندگی بهتری برای خود خواهید ساخت.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2020 انجام شد، افزایش سطح کورتیزول عواقب زیادی برای بدن به همراه دارد و مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد نیز نشان می دهد که تنظیم احساسات منجر به افزایش انعطاف پذیری در سلامتی در سنین بالا می شود.

ساویر راهی برای حفظ سلامت روانی ایجاد کرده است. او توضیح می دهد که چرا حفظ سلامت روان به صورت روزانه مهم است و چگونه می توان آن را به برنامه روزانه خود اضافه کرد.

بله، شما 15 دقیقه در روز فرصت دارید

اگر از قبل استرس دارید و تحت فشار زیادی هستید، باز کردن یک استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در برنامه صبحگاهی می‌تواند یکی دیگر از موارد اضافه شده به لیست کارهای شما باشد. ساویر گفت، اما این اضافی می تواند به شما کمک کند بقیه روز خود را راحت تر سپری کنید.

  در رژیم غذایی گیاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

او توضیح می دهد: «این اصلاً به خاطر کمبود وقت نیست. شما برای خیلی چیزهای دیگر وقت دارید. اگر بتوانیم ذهن آگاهی را در طول روز تمرین کنیم، سلامت روانی ما انرژی و انرژی کمتری از ما خواهد گرفت.

وقت گذاشتن در ساعات اولیه روز برای بازیابی فضای ذهنی به این معنی است که عوامل استرس زای روز به سیستمی که در حال فروپاشی است سرایت نمی کند.

ساویر گفت: «مشکل شروع روز با استرس این است که ما اغلب در طول روز به نقطه شروع برمی گردیم. وقتی روز خود را با ذهنی روشن و متمایز شروع می کنید، نقطه مرجع آرامی دارید که می توانید در هر زمانی به آن بازگردید.

ساویر می گوید: «تمرین سلامت روان مانند تمیز کردن آینه و نگاه کردن در آن است، به آن نگاه می کنید و می دانید چه هستید و چه نیستید.

او اضافه می کند که وقتی درک کنید که یک نقطه مرجع آرام چه احساسی دارد و چقدر دور از آن رنج می برد، می توانید نسبت به خود و دیگرانی که مانند شما مضطرب و غمگین هستند، شفقت و مهربانی کنید.

ساویر می گوید: «وقتی این کارها را هر روز انجام می دهیم، در واقع هر روز شاد بودن را تمرین می کنیم. و سپس، زمانی که موقعیت‌های استرس‌زای زندگی با ما مواجه می‌شوند، با اعتماد به نفس بیشتری با آن‌ها روبرو می‌شویم – زیرا می‌دانیم برای تغذیه ذهنمان با مواد مغذی چه کنیم.

در اینجا نحوه قرار دادن آن برای استفاده از آن برای سلامت روان خود آورده شده است:

  عکس های عجیب/نشانه های رانندگی در جهان

1 فعالیت های جدید را امتحان کنید

ساویر می گوید: «اولین گام در ارتقای سلامت روان، تجربه فعالیت های مختلف است – این شامل هر چیزی است که شما را آرام کند و سطح کورتیزول شما را کاهش دهد.

هر روز صبح را با 15 دقیقه شروع کنید تا زندگی خود را کاهش دهید و بر سلامت درونی خود تمرکز کنید. کارهایی که در 15 دقیقه انجام می دهید ممکن است همان کاری باشند که در هر زمانی از روز انجام می دهید، اما تفاوت این است که در نهایت باید آن را با آرامش انجام دهید. به عنوان مثال، قهوه صبح خود را خیلی آهسته و با نفس عمیق بنوشید یا به جای گوش دادن به مکالمات رادیویی در مسیر کار، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.»

همچنین می‌توانید کارهایی را انجام دهید که قبلاً انجام نداده‌اید یا بخشی از برنامه روزانه شما نیست، مانند مدتی بیرون نشستن، پیاده‌روی یا انجام حرکات کششی.

نکته مهم این است که شما باید فعالیت های جدید زیادی را انجام دهید تا در نهایت فعالیت مناسب خود را پیدا کنید و به یاد داشته باشید که برای دیدن مزایای انجام چنین فعالیت هایی زمان می برد، پس عجله نکنید.

2. به احساسات خود توجه کنید

ساویر گفت، بخش مهمی از آزمون و خطایی که برای یافتن فعالیت مورد علاقه خود انجام می دهید، نوشتن در مورد آن است.

پس از انجام یک فعالیت خاص به مدت 15 دقیقه در روز، احساس خود را در طول روز یادداشت کنید و اینکه آیا این کار به شما در بهبود فعالیت های روزانه شما کمک کرده است یا خیر.

به این سوالات در یادداشت خود پاسخ دهید: آن روز آرامتر بود؟ انرژی بیشتری داشتی؟ آیا می توانید موقعیت های استرس زا را بهتر مدیریت کنید؟

  آمار فوت شدگان از تاج امروز 1401/02/20

احساسی که به دنبال آن هستید ممکن است تغییر کند، اما هدف پرورش احساس مرجعی است که به شما کمک می کند روزهای خود را با روحیه بهتری سپری کنید.

نوشتن به شما کمک می کند اگر چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا نکردید، ناامید نشوید. اگر این فعالیت ها مفید نیستند، در مورد آنها بنویسید. با این حال، شما این فعالیت ها را به صورت تصادفی انتخاب کرده اید.

3. هر از گاهی به نیازهای خود توجه کنید

ساویر گفت: “هیچ فعالیتی برای همیشه سرگرمی مورد علاقه ما نخواهد بود.” ممکن است بخواهید در شرایط و موقعیت های دیگر کار دیگری انجام دهید تا بهتر شوید.

او توضیح می دهد که فعالیت هایی که برای آرامش خاطر انتخاب می کنید بسته به برنامه کاری شما می تواند متفاوت باشد. شاید یک روز مجبور شوید 15 دقیقه فعالیت روزانه را با قهوه تلخ اسپرسو به پایان برسانید و روز دیگر برای تمرکز مدیتیشن انجام دهید.

4. در هر زمانی از روز 15 دقیقه اضافه کنید

به یاد داشته باشید که نباید این شروع 15 دقیقه ای صبح را به عنوان یک کار روزانه تلقی کنید. ممکن است لازم باشد 15 دقیقه دیگر را در طول روز به فعالیت هایی اختصاص دهید که به شما انرژی می دهند.

حداقل سه روز در هفته فعالیت بدنی با شدت کم مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا یوگا انجام دهید.

همچنین، اگر بتوانید در پایان روز با خاموش کردن اعلان‌ها، دور شدن از همه صفحه‌ها و صرف زمان برای کاهش استرس، کمی استراحت کنید، فردا روحیه بهتری خواهید داشت.

منبع: CNN
نویسنده: مادلین هولکامب
ترجمه: سایت فرادید

دیدگاهتان را بنویسید