کاهش وزن با رژیم غذایی حجیم

کلید رژیم غذایی حجمی تمرکز بر احساس سیری است. دکتر رالز می گوید: افراد به دلیل تنوع و مقدار غذایی که می خورند احساس سیری می کنند، نه به خاطر تعداد کالری یا گرم چربی، پروتئین یا کربوهیدرات. شما به راحتی می توانید این کار را در رژیم غذایی حجمی انجام دهید، رژیمی که توسط دکتر باربارا رالز ساخته شده است.

بر خلاف رژیم های غذایی مبتنی بر محرومیت، رژیم های غذایی با حجم بالا به شما این امکان را می دهد که همزمان با کاهش وزن، مقادیر زیادی غذاهای سالم بخورید.

تعداد این رژیم غذایی انتخاب غذاهای مناسب برای احساس سیری و سوزاندن کالری کمتر است. یک رژیم غذایی حجیم به شما این امکان را می دهد که بیشتر بخورید و همزمان وزن کم کنید. البته با این برنامه نمی توانید در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی کم کنید، در واقع این رژیم یک برنامه طولانی مدت است که با آن می توانید با تنظیم کالری روزانه با کالری مصرفی از طریق پیاده روی و ورزش به اهداف کاهش وزن خود برسید. .

چه بخوریم و چه نخوریم؟

شما می توانید هر چیزی بخورید، اما باید به تعداد کالری موجود در مقدار معینی غذا توجه کنید.

غذاهای پرانرژی کالری زیادی دارند و برعکس ارزش غذایی کمی دارند، اما غذاهای کم انرژی کالری کمتر و حجم بیشتری دارند.

دکتر رالز غذاها را به چهار دسته تقسیم می کند:

دسته اول: همیشه میوه‌ها یا سبزیجات مجاز بدون نشاسته (مانند بروکلی، گوجه‌فرنگی، قارچ) و سوپ‌های حاوی آبگوشت را مصرف کنید.

دسته دوم: حاوی غلات کامل (مانند برنج قهوه ای و ماکارونی گندم کامل)، پروتئین کم چرب، حبوبات و محصولات لبنی کم چرب است.

  افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در سال 1401

دسته سوم: حاوی بخش های کوچکی از غذاها مانند دسرها، تنقلات بدون چربی، پنیر و گوشت بدون چربی است.

دسته چهارم: شامل بخش هایی از غذاهای سرخ شده، آب نبات، کلوچه، آجیل و چربی است.

دسر
شما سه وعده غذایی در روز، دو میان وعده و یک دسر خواهید خورد. در رژیم غذایی حجیم، غذاهای حاوی آب، مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات، اهمیت ویژه ای دارند. زیرا بدون افزودن کالری زیاد شما را سیر می کند.

دکتر رالز می گوید نوشیدن آب کافی نیست زیرا فقط تشنگی شما را رفع می کند، اما گرسنگی شما را رفع نمی کند.

شما باید به چگالی انرژی غذای انتخابی خود توجه زیادی داشته باشید. به عنوان مثال، در مورد کالری، یک کاسه بزرگ سوپ معادل یک ششم اندازه یک برگر است.

ورزش ها

با اضافه کردن 150 مرحله به فعالیت های روزانه خود با کمک گام شمار به صورت روزانه شروع کنید. هدف اول رسیدن به 1000 قدم در روز تا پایان هفته است.

این رژیم برای گیاهخواران و کسانی که نیاز به محدود کردن نمک و چربی دارند، انعطاف پذیر است.

با رژیم غذایی حجیم و در عین حال کاهش وزن، غذاهای سالم زیادی بخورید.

نتیجه یک رژیم غذایی حجیم

توصیه می شود از یک رژیم غذایی مغذی پیروی کنید که هر متخصص تغذیه می تواند تجویز کند. کالری و چربی های ناسالم را حذف کنید و مقدار زیادی سبزیجات و میوه های پر فیبر مصرف کنید.

این رژیم در درجه اول یک تغییر سبک زندگی است و به شما کمک می کند تا انتخاب های رژیمی عاقلانه تری داشته باشید که به کاهش وزن در طولانی مدت کمک می کند.

  چگونه فایل Word را به JPG تبدیل کنیم؟!

رژیم غذایی برای افراد با شرایط خاص

یک رژیم غذایی حجیم، اگرچه برای کاهش وزن استفاده می شود، برای بسیاری از بیماران به راحتی قابل انعطاف است. کاهش وزن در بیماری های مختلفی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، آپنه خواب، آرتریت و غیره مفید است. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

یک رژیم غذایی حجیم به شما می آموزد که چگونه غذاهای بهتری انتخاب کنید و کالری را بدون محرومیت کاهش دهید. این رژیم غذایی برای هرکسی که خواهان یک رژیم غذایی سالم اما یک رژیم غذایی انعطاف پذیر است ایده آل است.

منبع: ایسکانیوز

دیدگاهتان را بنویسید