چگونه از شر مه مغز خلاص شویم و انرژی زمستانی را افزایش دهیم؟

فرادید| از دست دادن 2 درصد آب در بدن (کم آبی خفیف) می تواند عملکرد شناختی و حافظه کوتاه مدت شما را مختل کند، جذابیت شما را کاهش دهد و بر توانایی شما در تصمیم گیری تأثیر بگذارد.

به گزارش فرادید این علائم که بر توانایی شما در تفکر تأثیر می گذارد، با هم به عنوان “مه مغزی” توصیف می شوند، یک اصطلاح غیرپزشکی و محاوره ای. «مه مغزی» دلایل زیادی دارد که یکی از آنها کم آبی است. شما می توانید کم آبی بدن خود را کنترل کنید.

در مجموع، حدود 60 درصد از بدن یک بزرگسال را آب تشکیل می دهد. اما مغز یک بزرگسال از 73 درصد آب تشکیل شده است.

سوفی مادلین، متخصص تغذیه می گوید: «آب بدن ما باید به طور مرتب تغییر کند، زیرا ما از آن برای دفع سموم و حمایت از فرآیندهای درون سلولی استفاده می کنیم. «اگر بدن ما کم آب و خشک شود، هیچ یک از سلول های بدن ما نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

بدن از طریق تنفس، تعریق و ادرار آب از دست می دهد، اما اگر این آب به همان نسبتی که از دست می رود جایگزین نشود، خشک و کم آب می شوید.

از کجا بفهمیم بدن خشک است؟
رنگ ادرار ممکن است نشان دهنده کم آبی و خشکی بدن باشد. ادرار شما زرد است زیرا حاوی urobilin است که یک ماده زائد است که توسط کلیه ها دفع می شود.

مقدار آبی که می نوشید اوروبیلین را رقیق می کند و رنگ ادرار شما را به خوبی نشان دهنده کم آبی بدن می کند. رنگ ادرار شما می تواند روزانه یا حتی ساعتی تغییر کند. برای بی رنگ شدن ادرارتان باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

  موزه پورشه در اشتوتگارت، آلمان

اگر دیابت، اسهال یا حالت تهوع دارید، یا مدت طولانی زیر نور خورشید بوده اید، بعد از تمرین عرق می کنید، دمای بدنتان بالای 38 درجه سانتیگراد است یا داروهایی مصرف کرده اید که باعث ادرار بیشتر شما می شوند، کم آبی بدن شما بدتر می شود.

افراد مسن بیشتر مستعد کم آبی هستند، زیرا کمتر به تشنگی پاسخ می دهند، به این معنی که کمتر احساس تشنگی می کنند. به همین دلیل و به دلیل افزایش خطرات سلامتی و مواد مخدر، «افراد مسن باید یاد بگیرند که به طور منظم آب بنوشند، حتی اگر تشنه نباشند».

چگونه از شر مه مغز خلاص شویم و انرژی زمستانی را افزایش دهیم؟

چقدر آب نیاز دارید؟

گفته می شود افراد به 6 تا 8 لیوان مایعات در روز نیاز دارند، از جمله هر نوع مایعی که قند نداشته باشد. Medline می گوید: مردان زیر 60 سال به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود به 35 میلی لیتر آب در روز نیاز دارند. برای اکثر افراد سالم، این مقدار بین ۲ تا ۳ لیتر در روز است.

کل مقدار آب مورد نیاز بدن شما شامل مقدار آبی است که از غذا دریافت می کند، بنابراین بسته به نوع غذایی که می خورید، ممکن است نیازی به نوشیدن مایعات نداشته باشید. مصرف چای و قهوه در حد اعتدال نیز می تواند مایعات مصرفی روزانه شما را تامین کند.

درست است که کافئین می‌تواند با افزایش جریان خون به کلیه‌ها و تشویق کلیه‌ها به دفع آب بیشتر، خروجی ادرار را افزایش دهد. اما طبق برخی مطالعات، مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای در حد اعتدال می تواند کم آبی بدن را تسکین دهد.

  کودک درون خود را بهتر بشناسید

مدلین نوشیدن یک لیوان آب همراه با نوشیدنی های کافئین دار را برای کاهش اثر ادرارآور (تکرر ادرار) پیشنهاد می کند.

مایکل موزلی، خبرنگار بهداشت جهانی بی‌بی‌سی، توصیه می‌کند برای مبارزه با کم‌آبی بدن، در هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشند.

نوشیدن یک جرعه آب ممکن است بهتر از نوشیدن یکباره آن باشد. مدلاین می گوید: بهتر است در طول روز یک جرعه آب بنوشیم تا بدنمان دچار کم آبی نشود.

تغییر در الکترولیت‌ها به این معنی است که نوشیدن یکباره آب در مقایسه با نوشیدن آن به آرامی و جرعه جرعه‌های کوچک (در طول یک روز) باعث می‌شود آب بیشتری از طریق ادرار از دست بدهیم. همیشه یک فلاسک آب همراه خود داشته باشید و در طول روز جرعه جرعه بنوشید. می توانید آب سرد یا گرم بنوشید.

به طور کلی، آب آشامیدنی فواید زیادی برای افراد مبتلا به کم آبی دارد، اما «تحقیق اندک» این ایده را تایید می کند که آب اضافی برای افرادی که کم آب نیستند، مفید است. بنابراین لازم نیست از حد توصیه شده تجاوز کنید.

چگونه از شر مه مغز خلاص شویم و انرژی زمستانی را افزایش دهیم؟

حداقل 5 بار در روز آب بنوشید

بسیاری از غذاها به ویژه میوه ها و سبزیجات حاوی آب هستند و به تامین آب بدن در طول روز کمک می کنند. خربزه، کاهو و کدو تنبل پخته شده حاوی حدود 90 تا 99 درصد آب هستند. ماست، سیب، پرتقال، بروکلی و هویج بین 80 تا 89 درصد آب دارند. در عوض، غذاهای پرچرب مانند پیتزا، شیرینی ها و بیسکویت ها به کم آبی بدن کمک می کنند، در حالی که غذاهای شور مانند سوسیس، پنیر و چیپس بدن را کم آب می کنند و برای از بین بردن شوری به آب بیشتری نیاز دارید.

  دامنه اعمال حقوق در کارت مددکاری اجتماعی افزایش یافته است

غذاهایی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند می توانند به تامین و حفظ آب در بدن کمک کنند و برای سلامت کلی بدن بسیار مفید هستند.

برخی نوشیدنی ها مه را بدتر می کنند

سونال شاه، متخصص تغذیه می گوید: نوشیدنی های غنی از قند به سرعت انرژی تولید می کنند و می توانند مغز را بیدار کنند، اما این وضعیت با کاهش میزان قند باعث کاهش سریع انرژی و احساس خستگی می شود.

نوشیدن آب میوه و نوشیدنی های شیرین به شما کمک می کند تا کالری بیشتری نسبت به نیاز خود بسوزانید. بنابراین قبل از خرید این نوشیدنی ها، برچسب را بخوانید یا فقط آب بنوشید.

مدلاین می گوید: الکل ماده ای سمی است و برای اینکه بدن ما آن را دفع کند، ابتدا آن را با کمک آب در خون رقیق می کند که از بافت های دیگر گرفته و وارد جریان خون می شود. سپس کبد ما وارد این چرخه می شود و الکل را خنثی می کند و از طریق کلیه ها دفع می کند. این فرآیند از نظر مصرف آب بسیار پرهزینه است».

خستگی مفرط، از دست دادن هوشیاری، ناراحتی فیزیکی و استرس عاطفی با مصرف الکل مرتبط است و می تواند مه مغزی را افزایش دهد.

آب را بچشید

اگر دوست ندارید آب ساده بنوشید، می توانید با اضافه کردن طعم دهنده ها، آن را خوشمزه تر کنید. افزودن نعناع، ​​زنجبیل، خیار، کمپوت میوه، میوه های یخ زده و مقدار کمی آب میوه به آب می تواند طعم را بهبود بخشد.

منبع: بی بی سی ورلد
ترجمه: سایت فرادید

دیدگاهتان را بنویسید