چند ساعت خواب برای افراد میانسال مناسب است؟

خواب نقش مهمی در فعال کردن عملکردهای شناختی و حفظ سلامت روان دارد. همچنین با حذف مواد زائد به حفظ سلامت مغز کمک می کند.

به گزارش ساینس دیلی؛ با افزایش سن، اغلب شاهد تغییراتی در الگوی خواب خود هستیم، از جمله مشکل در به خواب رفتن و ماندن در خواب و کاهش میزان و کیفیت خواب. تصور می شود که این اختلالات خواب ممکن است به اختلالات شناختی و اختلالات روانپزشکی در جمعیت سالمند کمک کند.

در این مطالعه، محققان انگلیسی و چینی داده‌های نزدیک به 500000 بزرگسال 38 تا 73 ساله را بررسی کردند. از شرکت کنندگان در مورد الگوهای خواب، سلامت روان و تندرستی سؤال شد و در یک سری آزمون های شناختی شرکت کردند. تصاویر مغز و داده های ژنتیکی از حدود 40000 شرکت کننده در مطالعه در دسترس بود.

با تجزیه و تحلیل این داده ها، تیم تحقیقاتی دریافتند که زمان خواب ناکافی و بیش از حد با اختلالات شناختی، مانند سرعت پردازش، توجه بصری، حافظه و مهارت های حل مسئله مرتبط است.

هفت ساعت خواب در شب، مقدار مطلوب خواب برای عملکردهای شناختی و همچنین برای سلامت روان برای افراد مبتلا به علائم اضطراب و افسردگی است.

محققان می گویند که دلیل احتمالی ارتباط بین خواب ضعیف و زوال شناختی ممکن است اختلالات خواب با طول موج های آهسته یا عمیق باشد. نشان داده شده است که اختلالات این نوع خواب ارتباط نزدیکی با تثبیت حافظه و همچنین تولید آمیلوئید دارد، پروتئینی کلیدی که وقتی به اشتباه تا شود، می تواند باعث درهم تنیدگی در مغز شود که مشخصه برخی از انواع زوال عقل است. علاوه بر این، کمبود خواب می تواند توانایی مغز را برای خلاص شدن از شر سموم مختل کند.

  فکر کردن به بیماری آلزایمر باعث زوال عقل می شود!

این تیم همچنین ارتباطی بین سطح خواب و تفاوت در ساختار نواحی مغز درگیر در پردازش شناختی و حافظه یافتند، با تغییرات بیشتر مرتبط با خواب که بیشتر یا کمتر از هفت ساعت طول می‌کشد.

داشتن هفت ساعت خواب بدون وقفه در هر شب بدون تردید در طول خواب نیز برای عملکرد شناختی خوب و سلامت روان مهم است. مطالعات قبلی همچنین نشان داده است که خواب قطع شده با افزایش التهاب همراه است که نشان دهنده استعداد ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن در سالمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید