چرا کودکان پس از اپیدمی تاج کمتر صحبت می کنند؟

یک مطالعه جدید توسط محققان بیمارستان رود آیلند و بنیاد غیرانتفاعی LENA نشان می‌دهد که کودکانی که در طول اپیدمی تاج و تخت به دنیا می‌آیند، به‌طور قابل‌توجهی سر و صدای کمتری تولید می‌کنند و کمتر در رفتارهای کلامی که برای رشد مهارت‌های زبانی حیاتی هستند، درگیر می‌شوند.

شان دیونی، مدیر آزمایشگاه تصویربرداری پیشرفته کودکان در مرکز INSPIRE در بیمارستان رود آیلند، و همکارانش از سال 2010 بیش از 1700 خانواده و فرزندانشان را در رود آیلند ردیابی کرده اند.

محققان تست‌هایی را روی رشد شناختی و زبانی و همچنین اسکن‌های مغزی در زمان بزرگ شدن کودکان انجام دادند و چگونگی تجربه زبان کودکان در سال‌های اول زندگی را بررسی کردند. محققان ارزیابی های خود را در طول اپیدمی کرون ادامه دادند، اما دیونی گفت که او و همکارانش به سرعت متوجه تغییری در کودکانی شدند که مطالعه کردند.

دیونی گفت: «چند ماه پس از اپیدمی کراون، متوجه شدیم که کودکان هنگام انجام تست‌های شناختی کمی بیشتر به چالش کشیده می‌شوند. به نظر می رسید که بچه ها کمی بیشتر طول می کشد تا ارزیابی های خود را تکمیل کنند و احتمالاً مانند همیشه مورد توجه یا ارائه قرار نگرفتند.

یک سال پس از اپیدمی کراون، میانگین عملکرد شناختی کودکان 3 ماهه تا 3 ساله کمترین میزان از زمانی بود که محققان در سال 2010 اندازه گیری آن را آغاز کردند.

برای کودکان خردسال 16 ماهه یا کمتر، نمرات گفتاری و دریافتی زبان از حدود 90 در مقیاس 140 در سال 2020 به 60 در سال 2021 در نمرات مهارت های کلامی عادی کاهش یافت. علاوه بر این، داده‌های تصویربرداری عصبی نشان می‌دهد که نوزادانی که در طول اپیدمی متولد می‌شوند نسبت به نوزادانی که در سال‌های قبل از اپیدمی متولد شده‌اند، رشد کندتری ماده سفید، کانال‌های ارتباطی مغز، دارند.

  تست شخصیت، کدام صدف بیشتر شما را جذب کرد؟

وی گفت: نه این که این رشد ابتدا کند باشد و آرام آرام به حالت عادی برگردد، بلکه به نظر می رسد این رشد به مرور زمان رو به کاهش است. یعنی به نظر می رسد که تأثیر تجمعی بر محیط زیست رو به وخامت است. پس این یک هشدار است.

تضاد زبانی کمتر

مطالعات Dionysian، و همچنین مطالعات فردی توسط محققان LENA، نشان می دهد که این تاخیرهای رشدی احتمالاً به دلیل تضادهای زبانی کمتر است. سی سال پیش، روانشناسان کودک در دانشگاه کانزاس کشف کردند که رشد زبانی کودکان تا حد زیادی به افرادی بستگی دارد که آنها را در گفتگوهای غنی درباره دنیای اطراف خود درگیر می کنند.

مطالعه معروف آنها “تفاوت های قابل توجه” را بین واژگان کودکان تا 3 سال در خانواده های ثروتمند و خانواده های دریافت کننده مزایای اجتماعی ارزیابی می کند. این مطالعه نشان داد که کودکان خانواده های ثروتمند تا سن 3 سالگی بیش از سه و نیم ساعت بیشتر از کودکان خانواده های تحت حمایت این کلمه را می شنوند. این باعث ایجاد شکافی بین فرزندان دو خانواده می شود زیرا 30 میلیون لغت واژگانی را که باید تا شروع مدرسه بدانند، ایجاد می کند.

بزرگسالان به کودکان کمک می کنند تا مهارت های زبانی خود را با “نوبت گرفتن” توسعه دهند – در پاسخ به ناله یا گریه کودک با آنها صحبت کنند و سپس مکث کنند تا کودک خردسال پاسخ دهد. والدین اغلب از چنین مبادلاتی برای برآوردن نیازهای فرزندان خود یا ارتقای علایق آنها استفاده می کنند.

سه سال قبل از اپیدمی کراون، یک کودک 2 ساله در مطالعه ای در رود آیلند به طور متوسط ​​140-100 کلمه در ساعت می شنید و 35-50 مکالمه با بزرگسالان اطراف خود داشت. در مقابل، بین سال های 2020 تا 2021، یک کودک 2 ساله حدود 20 تا 70 کلمه در ساعت می شنود و 15 تا 25 مکالمه در ساعت دارد.

  طرز تهیه پاستا کاربونارا; از طعمی جدید لذت ببرید

دئونی همچنین دریافت که کودکان خردسال زمان بیشتری را به تماشای تلویزیون در طول همه گیری می گذرانند. با این حال، آکادمی اطفال آمریکا استفاده از رسانه و تلویزیون را برای کودکان زیر 2 سال توصیه نمی کند.

محققان می گویند بیماری عروق کرونر قلب خانواده ها را به گونه ای تحت فشار قرار می دهد که درگیری آنها با فرزندانشان را کاهش می دهد. والدین عصبانی تر شده اند و کودکان خردسال اغلب با خواهر و برادر بزرگتر خود در خانه می مانند و تعداد کودکان در برنامه های رسمی روزانه با معلمان آموزش دیده برای مشارکت کاهش یافته است. علاوه بر این، در بسیاری از موارد، معلمان دبستان از ماسک‌های صورت استفاده می‌کنند تا گسترش عروق کرونر را محدود کنند، و دیدن عباراتی که معلم می‌گوید را برای کودک سخت‌تر می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید