چرا وقتی عصبانی هستم گریه می کنم؟

445527 383 خبر مرکزی

فرادید| برخی از مردم هنگام عصبانیت جیغ می زنند و جیغ می زنند، اما برخی دیگر هنگام عصبانیت گریه می کنند.

به گزارش فراد؛ گریه کردن در واقع یک واکنش بسیار طبیعی به خشم است، زیرا عصبانیت معمولاً نتیجه احساس آسیب یا ناراحتی است.

سابرینا رومانوف روانشناس بالینی می گوید: «به طور کلی، ابراز خشم راحت تر از آسیب پذیر بودن در برابر پذیرش و ابراز ناراحتی است.

به گفته رومانوف، وقتی عصبانیت خود را ابراز می کنید، دسترسی به درد و احساسات نهفته مربوط به خشم برای شما آسان تر می شود، به همین دلیل است که می توانید در هنگام عصبانیت گریه کنید.

راهکارهایی برای مقابله با گریه هنگام عصبانیت

یک نفس عمیق بکش. خشم باعث تغییرات روانی و فیزیولوژیکی در بدن می شود، مانند افزایش ضربان قلب، فشار خون و آدرنالین. این تغییرات واکنش های شما را سرعت می بخشد و توانایی شما را برای تصمیم گیری منطقی کاهش می دهد. تنفس عمیق راه خوبی برای آرامش است.

احساسات خود را به اشتراک بگذارید بخشی از دلیل عصبانیت این است که مرزهای شما در حال شکسته شدن است و توسط دیگران دیده نمی شوید یا مورد سوء استفاده قرار نمی گیرید. خشم واکنش بزرگی است که نادیده گرفتن آن آسان نیست. بنابراین، باید به اشتراک گذاری عاطفی را جدی بگیرید. این به این معنا نیست که در هنگام عصبانیت فریاد بزنید، بلکه با یکی از دوستان یا اعضای خانواده همدردی کنید یا احساسات خود را ثبت کنید تا وضعیت را واضح تر ببینید، علت عصبانیت خود را شناسایی کنید و سپس به طور موثرتر پاسخ دهید.

  حضور پررنگ Exquino در نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس با جوایز ارزهای دیجیتال

خونسردی خود را در مکان های عمومی حفظ کنید. گاهی اوقات در جمع عصبانی می شوید، اما نمی خواهید کسی گریه شما را از عصبانیت ببیند. در این مواقع اگر این امتناع از بدتر شدن اوضاع جلوگیری می کند و باعث سوء تفاهم و انگ می شود، باید به طور موقت جلوی اشک های خود را بگیرید. در صورت امکان، به طرف مقابل بگویید مکث کند، موضوع را تغییر دهد یا بعداً در مورد آن صحبت کند و آن را به بعد موکول کند.

راه دیگر این است که افکاری را که باعث گریه شما شده اند به قطعات کوچک تقسیم کنید و به خود قول دهید که در زمان مناسب به آن ها واکنش نشان دهید و سپس به موقعیت بازگردید. تجسم در این مواقع مفید است، مثلا تصور کنید افکارتان به صورت تصاویر متحرک هستند و آن ها را در مکانی امن (مانند کمد) قرار دهید تا در زمان مناسب با آن ها برخورد کنید.

گاهی اوقات بهتر است شرایط را رها کنید، زمانی را برای آرام شدن اختصاص دهید و واکنش خود را در صورت نیاز، زمانی که آرام هستید توضیح دهید.

از شر احساسات خود خلاص شوید. وقتی احساس امنیت می کنید، چه در کنار دیگران و چه در خلوت، از گریه به عنوان یک پاکسازی ذهنی استقبال کنید. گریه یک ابزار ذاتی برای کنترل احساسات است. وقتی باید گریه کنید، نباید در مقابل او مقاومت کنید. این مکانیسم داخلی برای پردازش و مدیریت احساسات شدید ما طراحی شده است.

نتیجه

گریه یک واکنش طبیعی به خشم است، زیرا عصبانیت معمولاً ناشی از موقعیت های آسیب زا است. گریه راهی برای رهاسازی احساسات و درک بهتر آنهاست.

  «نیسان آبی» معروف 645 میلیون تومان فروخته شد!

منبع: verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید