پیش فروش بدون قرعه کشی شاهین از امروز

گروه خودروسازی سایپا از فردا پیش فروش خودروی شاهین را بدون قرعه کشی آغاز می کند. متقاضیان زمان تکمیل ظرفیت جهت ثبت نام را دارند.

سایپا مرحله دوم پیش فروش این محصول را از امروز (8 اردیبهشت) ساعت 10 آغاز می کند. این کار تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

به گزارش سیپانیوز، شاهین جی در این مرحله از فروش عرضه می شود. زمان تحویل این خودرو مرداد و شهریور است. بر این اساس متقاضیان می توانند به وب سایت مراجعه کنند https://saipa.iranecar.com برای ثبت نام خودروی مشخص شده اقدام کنید.

شاهین در چندین بازار

قیمت کارخانه ای این خودرو 343 میلیون و 580 هزار تن است و قیمت این خودرو در بازار حدود 365 تا 370 میلیون تن است. این ارقام نشان می دهد که خریداران باید تلاش کنند. جی را در بازار حدود 21 تا 26 میلیون تن گرانتر از کارخانه خریداری کنید.

این خودرو تا چندی پیش جزو معدود محصولاتی بود که قیمت کارخانه آن بالاتر از بازار بود.

مشخصات فنی

به گزارش باما، سایپا در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز در تیرماه 97 برای اولین بار خودروی جدیدی به نام رهام معرفی کرد.

سایپا قبل از تغییر نام رهام بارها گفته بود که طراحی چهره خودرو از شاهین الهام گرفته شده است. در نهایت با پیشنهاد برخی از محققان ایرانی از جمله دکتر گلمرضا کیامرزی (پژوهشگر پرنده شکاری) و پیگیری جمعی از دوستداران محیط زیست، سایپا پیشنهاد تغییر نام خودرو برای حفاظت از شاهین ایرانی در حال انقراض را پذیرفت. سرانجام در اسفند 1377 نام خود را از رهام به شاهین تغییر داد.

  لغو طرح پیش فروش بهمن موتور

سایپا شاهین اولین محصول داخلی با پلت فرم سایپا SP; اعتقاد بر این است که این پلتفرم منبع تمام محصولات جدید این شرکت در سال های پس از 1400 است.

یعنی علاوه بر نسخه سدان (که همان فالکون است) باید منتظر محصولات دیگری با این پلتفرم باشیم; محصولات در بخش کراس اوورها و همچنین هاچ بک. به لطف پلتفرم جدید SP، سایپا اکنون در حال بررسی حضور قدرتمندتر در بازارهای روسیه و اروپای شرقی است. تا جایی که حتی سایپا گفته این خودرو توانایی کسب 3 ستاره ایمنی در تست تصادف موسسه ایمنی EuroNCAP را دارد. این اتفاق در صنعت خودروسازی کشورمان بی سابقه است.

سایپا در ابتدا قصد داشت شاهین را با موتور جدید BM16 برلیانس روانه بازار کند، اما بعداً نظر خود را تغییر داد و موتور توربوشارژ M15-T را بالای آن قرار داد.

این موتور اگرچه در نسخه خود با تنفس طبیعی بر روی تیبا، ساینا و کوئیک نصب شده است، اما به دلیل نصب توربو و همچنین عبور از استاندارد یورو 5 تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است. اکنون می توان موتور کاملاً جدید در نظر گرفت..

سایپا پس از تغییر سیستم نامگذاری انواع محصولات خود در تابستان 1378، آپشن های شاهین را نیز دستکاری کرد و دو نوع سیکل و فول آپشن برای آن و همچنین نوع آپشن های خود به نام سایپا شاهین اس و نوع فول آن یک واریانت ساخت. سایپا شاهین جی ارائه شد.

سایپا در شاهین اس 4 گزینه «سانروف»، «چند رسانه ای (مانیتور + دوربین)»، «تهویه خودکار» و «دکمه های کنترل فرمان» را حذف کرده است.

  افتتاح دژ نظامی 2700 ساله در خراسان شمالی

دیدگاهتان را بنویسید