پیش بینی روندهای فناوری در سال 2022

گاردین به تحولات احتمالی در صنعت فناوری در سال آینده نگاه می کند. انتظار می رود توییتر در سال 2022 تغییر کند، بازار دارایی های دیجیتال داغ شود و شرکت های حمل و نقل با وجود موفقیت در بازار، با ورشکستگی یا ادغام مواجه شوند. همچنین انتظار می رود مردم به واقعیت مجازی بازگردند.

طبیعت پویا و در حال تغییر فناوری به طور طبیعی امکان پیش بینی های بسیار دقیقی را برای آینده صنعت نمی دهد، اما روندهای فعلی صنعت، تقاضا و تقاضا می تواند چشم اندازی نسبی برای آینده ارائه دهد.

در آن روزها که تقریبا دو هفته تا پایان سال جاری باقی مانده است، گاردین در حال بررسی تحولات احتمالی صنعت فناوری در سال آینده است.

باید دید سال آینده برای غول های شبکه های اجتماعی، پادکست ها و بازی ها چگونه خواهد بود و آیا در سال جدید شاهد بازگشت به واقعیت مجازی خواهیم بود یا خیر. در اینجا مروری بر مهم ترین روندهای پیش بینی شده توسط این مجله اینترنتی برای سال آینده است:

توییتر احتمالا دست به دست می‌شود: توییتر که در بین کاربران به عنوان کیف رسانه های اجتماعی شناخته می شود، نتوانست اعتبار مورد نیاز خود را به دست آورد. این شبکه اجتماعی همچنان در مواجهه با رقبای بزرگتری مانند فیس بوک و اینستاگرام ناکام است.

بیش از یک دهه است که توییتر یک شبکه اجتماعی چندان جذاب نبوده و حتی کاربران وفادار و وفادار آن نیز به نظر می‌رسد که دوست دارند آن را به سمت لبه‌ها سوق دهند. سرمایه گذاران در مورد این شبکه اجتماعی که کمی بیش از 300 میلیون کاربر دارد به همان اندازه محتاط و محتاط هستند.

توییتر در حال حاضر از جهات مختلف از رقبای خود عقب مانده است که مهمترین آنها ویژگی های جدید، درآمد کاربر و ابزارهای درآمدزایی است.

بسیاری از مردم حداقل برای بخشی از درآمد خود به توییتر متکی هستند، اما برخی هنوز به این شبکه وفادار هستند، حتی اگر نیازهایشان برآورده نشود. این روند ممکن است تغییر کند. توییتر اکنون در حال آزمایش ویژگی «Super Follow» برای پشتیبانی از کاربرانی است که بسیار محبوب هستند.

  اینفوگرافیک/ دمانس و عوامل پیشگیری کننده از آن

این شبکه اجتماعی علاوه بر مجموعه ای از ابزارهای درآمدزایی، پلتفرم خبری Revue را خریداری کرده و آن را با توییتر ادغام کرده است. با کناره گیری مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران پاره وقت جک دورسی، توییتر ارزش تجدید نظر در سال آینده را دارد.

بازار دارایی های دیجیتال در حال گرم شدن است: اگر در سال 2021 از هرگونه اشاره ای به NFT در فضای مجازی دوری می کردید، وقت خود را در گوشه و کنار نه چندان خسته کننده اینترنت سپری می کردید.

توکن یا دارایی مجازی برگشت ناپذیر اساساً به این معنی است که یک توکن با توکن دیگر یکسان نیست، در حالی که در مورد رمزارز یک بیت کوین با بیت کوین دیگر تفاوتی ندارد. اما در مورد NFT، هر توکن منحصر به فرد و خاص است.

به این ترتیب، انتظار می رود NFT به عنوان راهی برای ثبت مالکیت یک اثر هنری دیجیتال خاص یا بلاک چین یادبود محبوب شود.

این نمادها می توانند از ویدیوهای بسکتبال NBA گرفته تا آواتارهای گوریل یا آثار هنری متفاوت باشند. طرفداران پرونده آنها در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. برای مثال می توانند از این اثر هنری برای طراحی لوگوی شرکت خود استفاده کنند.

با این حال، منتقدان فناوری اشاره می کنند که همه اینها بدون استفاده از NFT امکان پذیر است. برای آنها، اینها همان حقوق مالکیت معنوی است که سال ها وجود داشته است، و داشتن یک توکن تنها ثابت می کند که شما مالک آن توکن هستید و در واقع در حال ورود به دنیای بلاک چین هستید.

به عقیده این منتقدان، چنین چیزی ممکن است از نظر قانونی درست باشد یا نباشد و بستگی به صحت فروشنده دارد. حقیقت این است که اگر مردم NFT می خرند و قیمت آنها را بالا می برد، به این دلیل است که ارزش اثر هنری را به خوبی می دانند.

  تصاویر/ اجرای طرح ظفر; بازداشت معتادان متجاهر در تهران

موضوع دیگری که خریداران و فروشندگان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، هزینه ای است که پلتفرم ها برای این کار دریافت می کنند.

واقعیت مجازی
ادغام یا ورشکستگی شرکت های عرضه کننده: صرفه جویی در عرضه کالا و حمل و نقل هرگز به این اندازه نبوده است و در این بین ارسال غذا و غذا به خانه هنوز در طول همه گیری تقاضای زیادی دارد.

حتی قبل از اپیدمی کووید-19، تقاضا برای حمل و نقل به سبک اوبر بین 20 تا 40 درصد افزایش یافت. مشکل اینجاست که به نظر نمی رسد ارائه این خدمات مانند گذشته برای شرکت ها سودآور باشد.

اوبر هزینه خدمات خود در لندن را تا 10 درصد افزایش داده است، اما هنوز مشکلاتی برای استخدام رانندگان وجود دارد و حداقل 20000 راننده در بریتانیا وجود دارد. بنابراین، در سر و صدای استارت آپ هایی که سوپرمارکت ها را در 10 دقیقه تحویل می دهند، مانند Getir و Weezy، شرکت ها نیز با رقابت جدیدی برای نیروی کار روبرو هستند.

هر یک از این شرکت ها برای جذب مشتریان بیشتر از رقبای خود، تخفیف های متنوع و خدمات تحویل ارزان را ارائه می دهند. اکنون انتظار می رود بسیاری از این شرکت ها تا پایان سال 2022 ورشکسته یا ادغام شوند.

جک دورسی در حال راه‌اندازی یک شرکت بلاک چین است و پیتر تیل احتمالاً در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد: مدیر عامل سابق توییتر آشکارا از شرکتی که سال‌ها پیش راه‌اندازی کرده خسته شده است، و این حداقل به این دلیل است که پرداخت‌های آنلاین شرکت دیگرش، Square، چندگانه است. ارزشمند از این

اگر آخرین توییت‌های جک دورسی را دنبال کنید، احتمالا متوجه می‌شوید که او علاقه زیادی به بلاک چین دارد و با توجه به اینکه او یک شرکت پرداخت آنلاین دارد، می‌توان پیش‌بینی کرد که ممکن است نام شرکتش تا پایان روز سال 2021 باشد. برای مسدود کردن.

انتظار می رود که او یک شرکت تابعه مبتنی بر بلاک چین را در اوایل سال 2022 معرفی کند و جای تعجب نیست که پیتر تیل در آن سرمایه گذاری کند، زیرا او همچنین بنیانگذار PayPal است و نمی خواهد سهم بازار را از دست بدهد.

  پرداخت 18 میلیارد ریال خسارت از بیمه دی

مردم دوباره به واقعیت مجازی روی می آورند: خطری که زمانی در فناوری بیان آنلاین احساس می شد، یا زندگی گسترده و فراگیر، اکنون برای کسانی که هدست های واقعیت مجازی را می بینند اجتناب ناپذیر است و هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم فیس بوک در تلاش است ما را برای حضور در آن ترغیب کند. Metavars استفاده از هدفون Oculus این شرکت بی معنی است.

با این حال، مصرف کنندگان معمولا از این هدفون اجتناب می کنند. هدفون های سنگین با محتوای بی کیفیت که می تواند حال بد را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. اما متاوار که در واقع مدینه فاضله فضای مجازی و اینترنت است، تب جدید غول های فناوری است که شاید مفهوم واقعیت مجازی و ابزارهای استفاده از آن را معنای تازه ای بدهد.

حباب پادکست ترک نکرد، اما پلتفرم های خبری در معرض خطر هستند: بازگشت به پادکست همچنان امن است. همه پادکست‌هایی که در دوران قرنطینه و خانه به خانه ایجاد می‌شدند شاهد بودند که کیفیت آنها هر روز بهتر می‌شد.

اکثر پادکست‌های حرفه‌ای که در این دوره کار خود را از خانه دنبال می‌کردند، بودجه‌های نسبتاً زیادی را صرف تلاش برای تولید محتوای با کیفیت کردند و با استقبال خوبی مواجه شدند. نتیجه این است که ما اکنون پادکست های متنوعی با موضوعات مختلف داریم که طیف وسیعی از انتخاب ها را ارائه می دهند.

اگرچه بسترهای خبری افق چندان روشنی پیش روی خود ندارند، در حالی که شبکه های اجتماعی رقیب جدی آنها هستند، موضوع عضویت در این بسترها – که در سال های اخیر نیز افزایش نسبتاً زیادی داشته است – یکی دیگر از عواملی است که منجر به رایگان شدن و محبوبیت اجتماعی می شود. رسانه ها، شبکه ها

دیدگاهتان را بنویسید