پزشکان، اینفلوئنسرهای جدید در اینستاگرام

423712 607 خبر مرکزی

مریم طالشی| می گویند مطب آنقدر شلوغ است که بیماران را مجبور می کنند چند ساعتی در راهروی ساختمان دکتر جابجا شوند. البته این امر باعث غرق شدن پزشکان سایر واحدها می شود، بنابراین مراجعین توسط منشی از ساختمان خارج می شوند.

به عبارتی باید از پیاده رو بیرون بروند یا در ماشین منتظر بمانند تا چند ساعت دیگر بیایند، البته اداره جای پارک خوبی ندارد، بنابراین گزینه انتظار در ماشین به طور خودکار از بین می رود. به قول معروف آوردن ماشین به اینجا اشتباه است. ش

«بیماران اغلب در فضای باز نزدیک مطب می نشینند و چندین بار به مطب می روند و از منشی می پرسند که نوبت آنها کی می شود. بسیاری از آنها در وضعیت بسیار بدی هستند و از نظر جسمی آنقدر استرس دارند که انتظار برای آنها واقعا طاقت فرسا است.”

این را یکی از افرادی می گوید که اخیراً به دلیل بیماری مادرش به این پزشک مراجعه کرده است. وی ادامه می دهد: این دکتر تا همین اواخر چندان معروف نبود و مطبش اصلاً شلوغ نبود. من این را از افرادی شنیده‌ام که قبلاً بیماران پزشکی بوده‌اند و از جمعیت زیادی که در این مطب طی دو سال گذشته حضور داشتند شگفت‌زده شده‌اند.

می گویند از زمانی که دکتر به اینستاگرام آمده تعداد بیمارانش زیاد شده است. به اصرار برادرم که تعریف و تمجید دکتر را از همکارانش شنیده بود، مادرم را پیش دکتر بردم که مشکل جدی نداشت و او برای هر دکتر دیگری که می رفتیم همین را تجویز می کرد، اما برادرم دو پا را در یک کفش گذاشت. و گفت فقط این دکتر. او همچنین ادعا می کند که همه او را می شناسند و بسیار مشهور است.

معروف بودن البته همان شهرت در اینستاگرام است. در واقع برخی از پزشکان این روزها برای خود «اینفلوئنسر» شده اند. حالا ممکن است بپرسید پزشکی که مدام در اینستاگرام است و عکس و استوری می گذارد چه زمانی به دست بیمارانش می رسد؟

  افزایش حقوق بازنشستگان تا پایان هفته تصمیم گیری می شود

راهی برای حل این مشکل وجود دارد. با این حال، کسانی هستند که در این کار به دکتر کمک می کنند و البته پول او را نیز دریافت می کنند. پول خوبی هم می گیرند، فقط باید فیلم ها و عکس ها را بگیرند و بعد می دانند چه کار کنند.

مدیران اینستاگرام اهمیتی نمی دهند که صفحه ای برای فروش لباس، کیف و کفش یا صفحه کاری پزشک دارند. هدف آنها افزایش فالوور است و به هر حال این کار را انجام می دهند، به عنوان مثال، می توانید یک صفحه آشپزی محبوب را دنبال کنید و داستان های رنگارنگ و لعاب از روند پخت چیزکیک توت فرنگی مورد علاقه خود را ببینید. ناگهان تصویر اتاق عمل با یک جراح که میزی خون آلود را جلوی دوربین گرفته است جلوی چشمان شما می آید.

جراح توضیح داد که به تازگی توده را از شکم یک زن 40 ساله خارج کرده است و بقیه موارد. در نهایت می دانید که عکس ها و فیلم های اتاق عمل در بورس زیاد است و به تبلیغات پاسخ می دهد.

ممکن است کنجکاو باشید که به صفحه اینستاگرام دکتر مراجعه کنید و آن را دنبال کنید، حتی اگر برای شما مفید باشد. تعداد فالوورهای دکتر کم کم زیاد می شود و افراد زیادی او را می شناسند. این اتفاق در مقایسه با سایر همکارانش که در اینستاگرام تبلیغ نمی کنند، بیشتر جستجو می کند و به اصطلاح نامش را می گیرد.

البته اگر پزشک بخواهد در اینستاگرام تبلیغ کند طبق قانون باید به سازمان نظام پزشکی منطقه مراجعه کند که باعث سوء استفاده احتمالی نمی شود و به سازمان نظام پزشکی منطقه ای که در آن فعالیت می کند مراجعه کند. امروزه به نام “داروی بازاریابی” اشتباه است؟

  بدهی عمومی بریتانیا رکورد شکست

دکتر پویا پورسیدی متخصص داخلی گفت: به نظر من تبلیغات را می توان از زوایای مختلف دید، یعنی می تواند جنبه مثبت و منفی داشته باشد و ما مجبور نیستیم به آن نگاه کاملا منفی یا مثبت داشته باشیم. . .

تبلیغات خوب یا بد به مسائل زیادی بستگی دارد. وقتی یک دکتر یا فردی که تخصص را می شناسد تبلیغ می کند، در واقع به دیگران اطلاع می دهد که من این تخصص را دارم و شما می توانید بیایید و از آن استفاده کنید. این نکته مثبت تبلیغات است و در غیر این صورت می تواند توانایی برخی افراد را سلب کند.

تبلیغات در اینجا جنبه مثبت دارد، اما جنبه منفی هم دارد، زیرا می توان از آن سوء استفاده کرد. بنابراین من فکر می کنم یکی از مهم ترین چیزها نگاه به اخلاق است.

آدم باید اخلاقی باشه البته قانون هم هست ولی تا جایی که من میدونم قانون مملکت ما فعلا در این زمینه ها خیلی خوب نوشته نشده یا اگر هم هست زیاد عمل نمیشه. پس بهتر است به اخلاق تکیه کنیم. شاید بتوان این سوال را با تبلیغات در جوامعی که اخلاق مدارتر هستند بهتر پاسخ داد.

خوب است در این زمینه فرهنگ سازی کنیم، اخلاق را در این زمینه رعایت کنیم و فقط برای افزایش فالوورها و مشتریان خود، تبلیغات مغایر با واقعیت انجام ندهیم. این یک کار فرهنگی است که خود پزشکان و رسانه ها باید انجام دهند.»

این پزشک ادامه می دهد: موضوع بسیار مهم دیگری که در اینجا وجود دارد این است که به نوعی وظیفه هر فرد جامعه است که از این مشکل آگاه باشد. اگر هر یک از ما فکر می کنیم وظیفه خودمان است که وقتی وارد فضای اینستاگرام می شویم و آگهی را می بینیم و می رویم در مورد آن نظر بدهیم. اگر خوب و مفید است این را بگوییم و اگر لحظات منفی دیدیم ذکر و نظر بدهیم و به راحتی از کنارش نگذریم.

  کشف زیستگاه شرقی

به یک نکته دیگر اشاره کنم: به عنوان یک پزشک که با پزشکان زیادی در اطرافم سروکار دارم، ارزیابی من این است که اکثر پزشکان با اخلاق و با اخلاق هستند، اما هستند کسانی که این کار را نمی کنند و گاهی فکر می کند مشکلات اقتصادی در این امر نقش دارد. به هر حال، اما در هر صورت من فکر می کنم اکثر پزشکان اخلاقی هستند.

علاوه بر تبلیغات اینستاگرامی، برخی از پزشکان با حضور در برنامه های پرمخاطب تلویزیون خود را به مردم معرفی می کنند و بسیار معروف هستند، بنابراین بیماران برای دادن آدرس پزشک مورد نظر، همان چیزی را می گویند که در یک برنامه خاص ذکر شده است. دوره. پزشکانی که به‌عنوان کارشناس پزشکی در رسانه‌ها تخصص دارند، همیشه ضروری هستند و این موضوعی جدا از نحوه ظاهر شدن دکتر به عنوان یک سلبریتی در برنامه‌های تلویزیونی‌اش است.

اما با توجه به دنیای جدید تبلیغات در شبکه های اجتماعی که در کشور ما به خصوص در فضای اینستاگرام حاکم است، باید دید آیا تبلیغات پزشکی در صفحات نامناسب و صرفا منسجم بر وجهه اجتماعی این حرفه تاثیر می گذارد یا خیر.

به عنوان مخاطب، اگر در صفحه فالوور، تبلیغی برای یک پزشک می بینید که سایر پست های آن شامل فیلم های طنز و موضوعات مشابه است، آیا شما را تشویق می کنیم که به این دکتر مراجعه کنید یا خیر؟

منبع: روزنامه ایران

دیدگاهتان را بنویسید