ویتامین های لازم برای استخوان چیست؟!

استخوان های شما به عنوان یک اسکلت عمل می کنند تا ماهیچه های شما را با هم کار کنند.

اگر به خوبی از استخوان‌های خود مراقبت نکنید، در درازمدت تحلیل می‌روند و در نتیجه پوکی استخوان در شما ایجاد می‌شود که شکستن استخوان‌ها را آسان‌تر می‌کند.

بهتر است این غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از پوکی استخوان جلوگیری کنید و استخوان های خود و اعضای خانواده تان را بشکنید.

کلسیم: کلسیم یکی از مواد معدنی است که به افزایش تراکم استخوان کمک می کند، اما تنها ماده معدنی مورد نیاز برای سلامت استخوان نیست.

ویتامین K: سئول یک فعال کننده پروتئین است که نقش کلیدی در لخته شدن خون و متابولیسم کلسیم دارد و در کلم بروکلی، اسفناج، کلم و کاهو یافت می شود.

ویتامین دی: این ویتامین برای افزایش تراکم استخوان و حفظ سلامت استخوان مورد نیاز است که نه تنها در نور خورشید بلکه در ماهی های چرب نیز وجود دارد.

منیزیم: این عنصر کمیاب برای سلامت استخوان ضروری است، زیرا حدود 60 درصد از این ماده ضروری در بافت استخوانی وجود دارد که در آجیل، حبوبات و غلات کامل یافت می شود.

ویتامین سی: این ویتامین همچنین مسئول تولید کلاژن در ماتریکس استخوان است و رادیکال های آزاد مضر برای سلامت استخوان را نیز از بین می برد. این ویتامین را به راحتی می توانید در مرکبات، توت فرنگی و گوجه فرنگی پیدا کنید.

منبع: سایت طلا

  چرا انتخابات سینما لغو شد؟

دیدگاهتان را بنویسید