وقتی آئودی برای هندی ها سه چرخه می سازد!

447379 847 خبر مرکزی

آئودی با استارت‌آپ آلمانی-هندی Nunam برای بازیافت باتری خودروهای الکتریکی خود شریک شده است.

آئودی و نونام به دنبال ماژول‌هایی هستند که با باتری‌های ولتاژ بالا ساخته شده‌اند که می‌توانند در پایان چرخه عمر خودرو دوباره مورد استفاده قرار گیرند و دوباره احیا شوند.

Nunam سه نمونه اولیه از ریکشاهای الکتریکی (نوعی سه چرخه) را با همکاری یک تیم آموزشی در سایت آئودی در Narkarsulm توسعه داده است. این استارت آپ، مستقر در برلین، آلمان و بنگلور، هند، توسط بنیاد محیط زیست آئودی تامین مالی می شود و اولین سرمایه گذاری مشترک بین Audi AG، بنیاد محیط زیست آئودی و Nonam است.

Prudip Chatterjee، یکی از بنیانگذاران Noonam، اشاره می کند که باتری های قدیمی در صورت استفاده صحیح هنوز هم قدرتمند هستند و این باتری های دست دوم می توانند به شهروندان هندی در موقعیت های چالش برانگیز زندگی کمک کنند تا درآمد کسب کنند و استقلال اقتصادی را به روشی پایدار به دست آورند.

شارژهای برقی قابل شارژ نونام قرار است در اوایل سال 2023 به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی وارد جاده های هند شود.

این پروژه همچنین به طور خاص با هدف کمک به زنانی است که می توانند از ریکشاهای برقی برای انتقال کالاها به بازار برای فروش بدون نیاز به واسطه استفاده کنند.

به گفته Chatterjee، باتری های بازیافتی برای وسایل نقلیه با نیاز به برد، وزن کل و قدرت کمتر امیدوار کننده به نظر می رسند. با باتری های پر انرژی و نسبتا سبک، موتور الکتریکی مورد استفاده نباید خیلی قدرتمند باشد، زیرا رانندگان ریکشا در هند با سرعت بالا یا مسافت طولانی سفر نمی کنند. ریکشاها عمدتاً توسط باتری های سرب اسیدی تغذیه می شوند که عمر نسبتاً کوتاهی دارند و اغلب به درستی دفع نمی شوند.

  خرید محصولات تخفیف دار از فروشگاه های افق کوروش در 406 شهر برای دارندگان کارت هواداران پرسپولیس

همچنین رانندگان ریکشا وسایل نقلیه خود را عمدتاً با انرژی از شبکه ملی شارژ می کنند که عمدتاً توسط نیروگاه های زغال سنگ تولید می شود.

نونام قصد دارد با شارژ ریکشاهای برقی با نیروی ایستگاه های شارژ خورشیدی این مشکل را حل کند. هند معمولاً در طول سال به نور خورشید فراوان دسترسی دارد و پنل های خورشیدی روی سقف این ایستگاه های شارژ قرار می گیرند.

در طول روز، نور خورشید می تواند باتری e-tron را شارژ کند که به عنوان یک وسیله ذخیره سازی میانی عمل می کند و در شب می تواند انرژی مورد نیاز ریکشاها را تامین کند. این رویکرد بدون کربن استفاده از ریکشاهای برقی را در طول روز ممکن می‌سازد و حتی می‌توان آن را با انرژی سبز در شب شارژ کرد.

عملکرد و دامنه حرکت ریکشا الکتریکی

Nunam بر عملکرد و محدوده ریکشاهای الکتریکی نظارت می کند و تمام داده های جمع آوری شده را در یک محیط منبع باز در دسترس تقلید کنندگان بالقوه قرار می دهد. در واقع تقلید به صراحت تشویق می شود.

به گفته رودیگر راکناگل، مدیر بنیاد محیط زیست آئودی، ابتکارات نوآورانه ای مانند ابتکارات نونام به یافتن موارد استفاده مجدد از زباله های الکترونیکی کمک می کند. این نه تنها برای هند بلکه برای کل جهان ضروری است. بنابراین، Nunam دانش خود را برای ایجاد انگیزه در طراحی خلاقانه تر و توسعه محصول با استفاده از اجزای دست دوم به اشتراک می گذارد.

طبق گفته تیم توسعه ریکشا برقی، لازم نیست باتری پس از پایان عمر در خودروی آئودی و سپس در یک ریکشا تمام شود. در مرحله سوم می توان از انرژی باقیمانده باتری برای کاربردهای ثابت مانند روشنایی LED استفاده کرد.

  بازیگر پیشکسوت: به بیماری صعب العلاج «محمدعلی کلی» مبتلا هستم.

به گفته Chatterjee، ما قصد داریم تا حد امکان از هر باتری قبل از بازیافت انرژی استخراج کنیم. در درازمدت، وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی خورشیدی می‌توانند به کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی مانند زغال‌سنگ، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در جاده‌ها کمک کنند و منبع قابل اعتمادی از انرژی را برای مردم فراهم کنند.

رودیگر راکناگول همچنین خاطرنشان کرد که این پروژه از بسیاری جهات یک گام رو به جلو است.

دیدگاهتان را بنویسید