هزینه طرح ترافیک افزایش می یابد

جامعه 24 مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر طرح ترافیک فعلی شهر تهران و همچنین عدم وجود بازدارندگی کافی در طرح فعلی برای جلوگیری از ورود خودروهای شخصی به خیابان ها، اظهار داشت: با بیان اینکه طرح حرکت فعلی نسبت به طرح حرکتی قدیم چند پله است، جلوتر رفته و به عادلانه بودن نزدیکتر است، اما نقاط ضعفی هم دارد. مذاکرات اولیه در شورای ترافیک تهران انجام و مقرر شد کمیته ای موظف به ارائه مدل مدیریتی جدید برای محدوده ترافیکی باشد.

وی در خصوص جزئیات این تغییر گفت: مدل ها در دنیا تست شده اند تا بازدارندگی کافی داشته باشند. مبالغ مصوب عوارض و جریمه در حال حاضر بازدارنده نیست و پلیس به دلیل مسائل قانونی برای مدل جدید طرح ترافیک جریمه ای در نظر نگرفت و در نتیجه بسیاری از افراد ترجیح دادند با خودروی شخصی وارد شهر شوند. در مدل جدیدی که در حال طراحی است برخی از نقاط ضعف تا حد امکان برطرف خواهد شد.


بیشتر بخوانید: یکی از گره های پایتخت در چهارراه دنیای کودکان


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مدل محدوده برنامه ریزی ترافیک به گونه ای خواهد بود که میزان شارژ باید متناسب با میزان ازدحام و مدت زمان حضور وسیله نقلیه در این ازدحام باشد، توضیح داد: یعنی با افزایش ازدحام، عوارض باید بیشتر شود و در عین حال هر چه خودرو بیشتر در ترافیک بنشیند، برای ترغیب فرد به خروج، عوارض بیشتری باید پرداخت شود. اما این فرآیند باید انعطاف پذیر باشد. به این معنی که در طول روز و شب و با توجه به محدوده به طور مداوم تغییر می کند.

  قیمت نوین های لوکس در بازار چقدر است؟

شفیعی دلیل اصلی این تصمیم را وضعیت سوخت عنوان کرد، زیرا قیمت سوخت واقعی نیست و اگر قیمت سوخت واقعی بود، خودرو سواری مردم توجیه اقتصادی نداشت. با توجه به شرایط فعلی تغییراتی را انجام می دهیم که البته نیاز به نرم افزار، سخت افزار و چارچوب های مدیریتی دارد. شاید، اما تغییر طرح ترافیک تا پایان سال به تصویب هیئت راهداری برسد و سپس مبنای اقدام قرار گیرد.

2022-07-26 06:19:32

دیدگاهتان را بنویسید