هر آنچه باید در مورد گرمازدگی بدانید

گرمازدگی یک بیماری مرتبط با گرما است که می تواند زمانی رخ دهد که شما در معرض دمای بالا قرار بگیرید و اغلب با کم آبی بدن همراه است. ما پرداخت خواهیم کرد.

دو نوع گرمازدگی وجود دارد:

کاهش آب: علائم شامل تشنگی بیش از حد، ضعف، سردرد و از دست دادن هوشیاری است.

کاهش نمک: علائم شامل حالت تهوع و استفراغ، گرفتگی عضلات و سرگیجه است.

گرچه گرمازدگی ناشی از گرمای شدید نیست، اما این امری نیست که بتوان به راحتی انجام داد.

علائم گرمازدگی

شایع ترین علائم و نشانه های گرمازدگی عبارتند از:
گیجی
ادرار تیره (نشانه کم آبی بدن)
سرگیجه
از دست دادن هوشیاری
خستگی
سردرد
گرفتگی عضلات یا شکم
حالت تهوع، استفراغ یا اسهال
پوست رنگپریده
عرق کردن زیاد
ضربان قلب تسریع شده

درمان های اولیه و درمان های خانگی برای تسکین گرمازدگی

اگر شما یا شخص دیگری علائم گرمازدگی را دارید، مهم است که فوراً از گرما خارج شوید و ترجیحاً در اتاقی با تهویه مطبوع به شرح زیر استراحت کنید:

مایعات فراوان بنوشید (از کافئین و الکل خودداری کنید).

تمام لباس های تنگ یا غیر ضروری را در بیاورید.

یک دوش خنک، حمام یا بدون وان بگیرید.

از دیگر اقدامات خنک‌کننده مانند هواکش یا حوله یخ استفاده کنید. اگر این اقدامات در عرض 15 دقیقه شما را درمان نکرد، به دنبال کمک اضطراری باشید، زیرا گرمای بیش از حد ممکن است به سکته مغزی تبدیل شود.

هنگامی که گرمازدگی شما فروکش کرد، باید در هفته آینده نسبت به دمای بالا حساس باشید. بنابراین، تا زمانی که پزشک به شما بگوید که می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید، بهتر است از هوای گرم و فعالیت های شدید خودداری کنید.

عوامل خطر برای گرمازدگی

گرمازدگی شدیداً با شاخص گرما مرتبط است، معیاری است که نشان می دهد وقتی رطوبت نسبی و دمای هوا را با هم ترکیب می کنید چقدر گرم می شوید. رطوبت نسبی 60 درصد یا بیشتر، تبخیر عرق را کند می کند، که اجازه نمی دهد بدن شما خنک شود.

هنگامی که شاخص گرما به 90 درجه یا بیشتر می رسد، خطر گرمای بیش از حد به طور چشمگیری افزایش می یابد. به همین دلیل مهم است – به ویژه در طول موج گرما – به شاخص گرمای گزارش شده توجه کنید و همچنین به یاد داشته باشید که وقتی در آفتاب کامل می ایستید، شاخص گرما حتی بالاتر است.

  مانسا موسی; ثروتمندترین مرد تاریخ جهان چه کسی بوده است؟!

اگر در یک منطقه شهری زندگی می کنید، به ویژه اگر برای مدت طولانی در معرض گرما قرار بگیرید، به ویژه اگر آب و هوا و کیفیت هوا ضعیف باشد، مستعد گرمازدگی هستید. آنچه به عنوان “اثر جزیره گرمایی” شناخته می شود، قیر و بتن گرما را در طول روز حفظ می کنند و به تدریج آن را در شب آزاد می کنند و منجر به افزایش دمای شب می شود.

سایر عوامل خطر مرتبط با گرمازدگی

سن: نوزادان و کودکان تا 4 سال و بزرگسالان بالای 65 سال آسیب پذیرتر هستند زیرا به آرامی با گرما سازگار می شوند.

اینها عبارتند از بیماری قلبی، بیماری ریوی یا کلیوی، چاقی یا کمبود وزن، فشار خون بالا، دیابت، بیماری روانی، علائم سلول داسی شکل، الکل، آفتاب سوختگی و انواع شرایطی که باعث تب می شوند. افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر اورژانس، بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از سکته گرما هستند و نباید خطرات امواج گرما را دست کم بگیرند.

داروها: این داروها شامل برخی داروها در طبقات زیر می باشد: مدر، مسکن، آرام بخش، محرک، داروهای قلب و فشار خون و داروهای روانپزشکی. بر گرما و رطوبت شدید تأثیر می گذارد.

گرمازدگی

راه های پیشگیری و پیشگیری از گرمازدگی

هنگامی که شاخص گرما بالا است، بهتر است در معرض تهویه مطبوع قرار بگیرید. اگر نیاز به بیرون رفتن دارید، می توانید با دنبال کردن مراحل زیر از گرمازدگی جلوگیری کنید:

لباس های سبک، سبک، لباس های گشاد و کلاه هایی با لبه های پهن بپوشید. از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید.

برای جلوگیری از کم آبی مایعات فراوان بنوشید. روزانه مقدار زیادی آب، آب میوه یا سبزیجات بنوشید. از آنجایی که گرمای بیش از حد ممکن است به دلیل کاهش نمک باشد، توصیه می شود در دوره های گرما و رطوبت شدید آب را با یک نوشیدنی ورزشی غنی از الکترولیت جایگزین کنید.

از پزشک خود در مورد بهترین نوع مایعات و میزان نوشیدنی بپرسید.

توصیه کلی برای کسانی که ورزش متوسط ​​تا شدید دارند این است که 17 تا 20 اونس مایعات را دو تا سه ساعت قبل از تمرین بنوشند و توصیه می شود که هشت اونس آب را درست قبل از تمرین اضافه کنند. در طول آموزش شما باید

هر 20 دقیقه هفت تا ده اونس آب بنوشید، حتی اگر احساس تشنگی نمی کنید. همچنین نیم ساعت بعد از تمرین 8 اونس دیگر بنوشید.

  ممنوعیت استفاده از ارز در افغانستان؛ آیا دلار در ایران افزایش قیمت دارد؟

به ویژه هنگام تمرین یا کار در فضای باز مراقب باشید.

از مایعات حاوی کافئین یا الکل خودداری کنید، زیرا هر دو می توانند باعث از دست دادن مایعات و گرمازدگی شوند. اگر صرع یا بیماری قلبی، بیماری کلیوی یا کبدی، یا رژیم غذایی با مایعات محدود یا مشکل دارید.

اگر احتباس مایعات دارید، قبل از افزایش مصرف مایعات با پزشک خود مشورت کنید.

10 درمان خانگی گرمازدگی با دستور العمل های سریع طب سنتی

۱ آب پیاز برای درمان گرمازدگی: این یکی از بهترین درمان‌ها برای گرمازدگی است بسیاری از پزشکان آیورودا معتقدند که این اولین چیزی است که باید با آن مقابله کنید. استفاده از آب پیاز روی گوش و سینه می تواند به کاهش دمای بدن کمک کند.

برای مصارف دارویی، آب پیاز بهتر است، اما می توانید پیاز خام را با زیره و عسل سرخ کنید و پیاز خام را در ترشی یا سالاد بپزید، همچنین می تواند بدن شما را خنک کند.

2. کاهش دمای بدن با تمبر هندی: فوک هندی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و الکترولیت ها است، چند فوک هندی را در آب جوش خیس کنید، صاف کنید و با کمی شکر بنوشید. این جوشانده دمای بدن شما را کاهش می دهد، آب تمبر نیز به عنوان یک ملین ملایم عمل می کند و به درمان ناراحتی های معده کمک می کند.

3. آب انبه خانگی Aam Panna: نوشیدنی تازه ای که تاثیر مضاعف بر سلامتی دارد و از انبه خام تشکیل شده است که بدن شما را خنک می کند. این نوشیدنی باید حداقل دو تا سه بار در روز مصرف شود. با ادویه های خنک کننده مانند؛ زیره، شوید، فلفل و ناناک غنی شده است که انرژی و الکترولیت ها را تامین می کند.

4. آلو مناسب برای درمان گرمازدگی: آلو منبع عالی آنتی اکسیدان است و بسیار آبدار است. این آنتی اکسیدان ها دارای خواص ضد التهابی هستند که تسکین دهنده هستند و می توانند در اثر گرمای بیش از حد ایجاد شوند. چند عدد آلو را در آب خیس کنید تا نرم شود. آنها را ورز دهید و صاف کنید. این نوشیدنی به عنوان داروی گرمازدگی شناخته می شود که بدن شما را آرام می کند.

5. دوغ و آب نارگیل برای گرمازدگی: خمیر منبع خوبی از پروبیوتیک ها است و به بدن شما کمک می کند تا ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را که ممکن است به دلیل تعریق زیاد از بین رفته باشند را تامین کند.به همین ترتیب، آب نارگیل الکترولیت های طبیعی بدن را تامین می کند. تعادل.

  معمای قتل در یک مهمانی دوستانه

6. آب گشنیز و برگ نعنا برای کاهش دمای بدن: آب گشنیز یا برگ نعناع را بگیرید و با یک پیمانه شکر بنوشید، این یک درمان خانگی آسان برای کاهش حرارت بدن است.به گفته آیورودا، این گیاه اثر خنک کنندگی بر بدن دارد. آب گشنیز به دلیل خاصیت خنک کنندگی، یک درمان عالی برای کاهش گرما یا فرسایش در دوران یائسگی نیز محسوب می شود. در واقع از آب گشنیز می توان برای خارش پوست نیز استفاده کرد.

7. حفاظت حرارتی با دانه های تولسی و شوید: دانه های تولسی مخلوط شده در کلوپ برای خنک شدن فوری شناخته شده است. دانه های رازیانه به عنوان یک ادویه خنک کننده نیز شناخته می شوند. یک مشت از آن ها را یک شب در آب خیس کنید، صبح آن ها را صاف کنید و بخورید این کار باعث خنک نگه داشتن بدن و محافظت از بدن در برابر گرما می شود.

8. سرکه سیب برای گرمازدگی: چند قطره سرکه سیب را به آب میوه خود اضافه کنید یا آن را با آب سرد و عسل مخلوط کنید این به بازیابی مواد معدنی و الکترولیت های از دست رفته کمک می کند. شما می توانید مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم را از طریق تعریق از دست بدهید. این را می توان با مصرف عصاره سرکه سیب تضمین کرد.

9. درمان گرگرفتگی با آب آلوئه ورا: آلوئه ورا؟ غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است همچنین به عنوان یک آداپتور شناخته می شود که توانایی طبیعی بدن را برای سازگاری با تغییرات خارجی افزایش می دهد و مکانیسم های دفاعی بدن را تحریک می کند. مشخص است که آداپتوژن سیستم های مختلف بدن را تثبیت می کند، گیاه شناسان همچنین استفاده از ژل آلوئه ورا را برای درمان گرگرفتگی توصیه می کنند.

10. خمیر چوب صندل مناسب برای گرمازدگی: کمی پودر چوب صندل را با هم مخلوط کرده و روی پیشانی و سینه خود قرار دهید، خاصیت خنک کنندگی آن دمای بدن شما را کاهش می دهد. روغن چوب صندل را روی پیشانی خود ماساژ دهید. همچنین می توانید از این روغن برای تسکین پوست های تحریک شده استفاده کنید.

منبع: ایسکانیوز

دیدگاهتان را بنویسید