نوشیدن آب زیاد باعث مرگ می شود!

هیدراتاسیون با برخی از اشتباهات همراه است که ممکن است به طور کامل از آنها آگاه نباشیم. اینکه تامین مایعات مورد نیاز بدن تنها از طریق آب و سایر نوشیدنی ها امکان پذیر است، درست نیست.

با این حال، رایج ترین اشتباهات در جبران کم آبی بدن عبارتند از:

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد آب بار کلیه ها را افزایش می دهد و باعث تورم سلول ها می شود. در این صورت فرد دچار گیجی، تورم و در خطرناک ترین حالت مرگ می شود.

وقتی تشنه هستید آب بنوشید. از مصرف مداوم آب خودداری کنید. طبق گفته کالج آمریکایی پزشکی ورزشی، حداکثر سرعتی که بدن می تواند مایعات را جذب کند حدود 600 میلی لیتر در ساعت است.

حداکثر سرعتی که بدن می تواند مایعات را دفع کند بین 600 تا 800 میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر 15 تا 20 دقیقه تمرین، 4 تا 8 اونس مایعات بنوشند.

وقتی گیر کرده اید نیازی به نوشیدن آب ندارید

حتی اگر روی مبل می نشینید و پشت میز می نشینید، باید مایعات بنوشید و نباید خود را به ورزش و وقت باشگاه محدود کنید.

حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشمان خود بگذارید و به شما یادآوری کند که آب بنوشید. از برنامه هایی استفاده کنید که نوشیدن آب را با آهنگ زنگ به شما یادآوری می کنند.

از نوشیدن آب قبل از ورزش خودداری کنید

حتی اگر در حین ورزش آب کافی بنوشید، اما قبل از ورزش از نوشیدن آب خودداری کنید، ممکن است همچنان علائم کم آبی بدن از جمله سردرد را تجربه کنید. پس حتما نیم ساعت قبل از هر فعالیت بدنی آب بنوشید.

  آمار فوت شدگان از تاج امروز 1402/02/28

به یاد داشته باشید که روزانه 8 لیوان آب بنوشید

همه مردم دقیقاً به 8 لیوان آب در روز نیاز ندارند. این مقدار به اندازه بدن، وزن، میزان فعالیت بدنی، میزان مایعات در رژیم غذایی و محیط زندگی بستگی دارد.

اگر در محیط خشک زندگی می کنید یا فعالیت بدنی زیادی دارید، در مقایسه با افراد دیگر حتی به بیش از 8 لیوان آب نیاز دارید.

چای یا قهوه ننوشید

از آنجایی که چای و قهوه ادرار آور هستند و توانایی افزایش ادرار را دارند، برخی افراد معتقدند که منجر به کم آبی بدن می شود. با این حال، این نوشیدنی ها می توانند مقداری از مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند.

در واقع نوشیدن چای یا قهوه بهتر از ننوشیدن آن است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید