نقش سرکه سیب در کاهش شدید چربی شکم

422868 797 خبر مرکزی

فرادید| چربی احشایی یا شکمی در حفره شکمی قرار دارد، جایی که اندام های مهمی مانند کبد و روده در آن قرار دارند. بنابراین تجمع چربی شکم می تواند برای عملکردهای حیاتی بدن خطرناک باشد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی را افزایش دهد.

به گزارش فراد، خوشبختانه با رژیم غذایی مناسب و راهکارهای بهداشتی می توان تجمع چربی شکم را از بین برد. نتایج مطالعه ای که توسط چندین محقق ایرانی (سادات خضری، سعیدپور، حسین زاده و امیری) در مجله Functional Food انجام شده است نشان می دهد که استفاده از سرکه سیب می تواند چربی های سفت شکم را از بین ببرد.

ماده اولیه سرکه سیب همان ماده اولیه سرکه های دیگر یعنی اسید استیک است که از تخمیر قندهای سیب به دست می آید. هنگامی که سرکه سیب تصفیه می شود، یک ماده شفاف باقی می ماند، اما اگر سرکه سیب را تصفیه نشده رها کنید، رنگ آن کدر می شود و ماده ای کدر و ژله مانند باقی می ماند. رنگ کدر سرکه سیب در این حالت ترکیبی از باکتری ها و مخمرهایی است که در طی فرآیند تخمیر به وجود می آیند که به آن «مادر» می گویند.

چندین کارآزمایی بالینی تصادفی شده برای بررسی نقش سرکه سیب در کاهش وزن در افراد چاق و دارای اضافه وزن انجام شده است. نیمی از شرکت کنندگان به طور تصادفی حدود 300 میلی گرم سرکه سیب را به مدت 12 هفته در رژیم غذایی خود قرار دادند و نیمی دیگر سرکه سیب دریافت نکردند.

  زارع: «پارتی 10 کیلومتری» گردهمایی دوستداران روستا + فیلم

به گفته محققان، کسانی که در این مدت سرکه سیب مصرف کردند، کاهش وزن، وزن بدن، دور کف لگن، چربی شکم و اشتها «قابل توجه» داشتند.

علاوه بر این، مقایسه آزمایشات بین گروه کنترل و گروه سرکه سیب نشان داد که در بین اعضای گروه سرکه سیب در این مدت، شاخص کلسترول کاهش یافته و به جای آن، لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) انباشته شده است. ج) افزایش.

کاهش سطح کلسترول برای سلامتی ضروری است: سطح کلسترول بالا می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. در عوض، افزایش سطح کلسترول می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

نتایج این مطالعه کاملاً جدید نیست. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد سرکه سیب یک داروی ضد چربی ویژه است.

سرکه سیب به دلیل وجود اسید استیک می تواند اشتها را کاهش دهد که جذب سیگنال های غذایی را کاهش می دهد و هضم را کند می کند و باعث می شود افراد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند.

سایر نکات کاهش وزن

علاوه بر سرکه سیب، می‌توانید با افزایش میزان پروتئین دریافتی در مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید که به کاهش وزن کمک می‌کند. پروتئین بیشتر از چربی و کربوهیدرات باعث احساس سیری در افراد می شود.

سعی کنید در تمام وعده های غذایی پروتئین داشته باشید. منابع پروتئین شما ممکن است شامل سینه مرغ، ماهی تن، ماهی، تخم مرغ و شیر باشد.

در همین حال، 30 دقیقه ورزش متوسط ​​در 5 روز در هفته می تواند به کاهش وزن کمک کند. نکته کلیدی در اینجا فعالیتی است که با آن احساس راحتی می کنید. بنابراین از پیاده روی تا دوچرخه سواری مفید است و واقعاً برای کاهش وزن نیازی به ثبت نام در باشگاه ندارید.

  در اینجا تعدادی از بهترین هتل های دوحه قطر برای اقامت در جام جهانی فوتبال 2022 آورده شده است.

افزایش ضربان قلب به مدت 30 دقیقه، حداقل 3 بار در هفته، می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

منبع: اکسپرس
ترجمه: سایت فرادید

دیدگاهتان را بنویسید