نقد و بررسی فیلم مرغزار

چمنزار با فیلمنامه ای خوب و در عین حال پیچیده که البته مخاطب را خسته نمی کند، داستان جنایت، بدعهدی و حتی مرگ کودکی را که ناخواسته اتفاق می افتد، با تسلط کارگردان به صورت موازی و موازی روایت می کند. .که باعث ایجاد حس تعلیق تنش می شود .

معمولاً اولین کار کارگردانان جدید و جوان همیشه موفق به نظر می رسد، در اینجا نیز سهم تکان دهنده و هیجان انگیزی را تجربه می کند که مخاطبانش را تا انتها راضی نگه می دارد. یعنی در مسیر سختی قدم گذاشته است که در صورت بی توجهی یا غفلت، قطعا در کار بعدی با مشکلات و گاه لبه پرتگاه مواجه خواهد شد. دلیل این امر بدیهی است زیرا سطح و انتظارات مخاطبان به استانداردهای ایده آل ارتقا یافته است و در تجربه جدید خود باید با کمال جویی توشه سفر آینده خود را حفظ کنند.

چمنزار این یک درام دادگاهی است که بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده است. صرف نظر از داستان، عنصری که می توان در مورد آن بحث کرد و از خود داستان و افراد دخیل در فیلمنامه پیشی گرفت، نحوه توزیع نقش ها بین بازیگران و وجود شخصیت اصلی بازپرس بشارت است که در راس همه آنها قرار دارد و این بود. سورپرایز بزرگی برای مخاطبان که پس از آن از بین ده ها اثر کمدی کپی شده، این بازیگر (پیمان جمشیدی) برای اولین بار توانایی خود را در خلق یک نمایش دراماتیک نشان داد.

بیشتر سکانس ها با درگیری های طبقاتی و صحبت های تحقیق و بازجویی و همچنین توضیحات متهم برای چندین موردی که فیلمنامه به آن ها می پردازد، از نماهای کوچک تا نماهای متوسط، دوربین از اتاق های نیمه تاریک که به صورت نمادین اشاره می کند، می گذرد. به سرنوشت مردمش، غالباً قاب‌های تاریک، تصاویر دلخراشی که روند کار را دنبال می‌کنند، که به شکلی دشوار و منسجم با روایت‌های اصلی و مشابه‌های آن در فضایی تاریک و بسته نشان داده می‌شوند و حاکی از دانش و مهارت کارگردان.

  نوسان شاخص بورس در کانال 1.5

عناصر محرک درام اثر با حفظ نقاط عطف و نقاط قوت برای مخاطب در سطوح قابل قبول و کامل بازتعریف می شوند. شخصیت هایی که با عدالت و قضاوت روبرو می شوند کاملا واقعی هستند.

دانشی در روانشناسی شخصیت هایش داستان یک فرد اجتماعی را به گونه ای روایت کرده است که مخاطب را راضی نگه داشته و از نشان دادن زشتی ها و زشتی های خود پرهیز کرده است.

بیشتر پلان‌های پر جنب و جوش شخصیت بازپرس بشارت، بزرگ‌ترین سرمایه جمشیدی را در بازیگری نشان می‌دهد و اوست که بار سنگین تحویل دراماتیک او را به دوش می‌کشد و حداقل پانزده فیلم را در نقش‌های تکراری و حتی خسته‌کننده سپری کرده است. چمنزار مواظب خود است و با دقت و حوصله در پرونده های محوله کار می کند، مرخصی نمی رود و کمبود وقت مانع از مراجعه او به پزشک برای رسیدگی به سلامتی می شود، اما با وجود جو و فضای سخت دادگاه ها و ناخوشایندترین تنش ها باعث می شود محیط کار او دلپذیر و موثر باشد.

بررسی فیلم

از آنجایی که تمام سینما و فیلمسازی تقلید، بازسازی، بازآفرینی و… است، سبک و روش کارگردان نیز متاثر از نمونه های خارجی است، تدوین موازی و چیدمان سه چهار داستان در کنار هم بدون از دست دادن دیگری درخشان به نظر می رسد.

چون تقلید درست بلامانع است و در هسته آن سینما تقلید است و در اینجا، با فرض تک خط بودن داستان ها، تکنیک فیلمنامه نویسی به خوبی جواب داده است. محقق بشارث در مواجهه با شخصیت‌های دیگر در هنگام تصمیم‌گیری و بحران‌های اداری در چنین زمینه‌هایی بر وجدان و حسن نیت تکیه می‌کند. او با افراد زیادی سر و کار دارد، یکی از آنها زنی است که قربانی شده و تقریباً دچار مشکل شده است، یا مانند زمانی که مافوق او از او می خواهند که ادامه تحقیقات را متوقف کند و به مرخصی برود.

  هفتمین پیک کرونا از کدام استان آغاز شد؟!

چمنزار یکی از فیلم های خوب است، اما ممکن است مخاطبان محدودی باشند که تولیدشان به دلیل موضوعی که دارد جسورانه تلقی می شود، البته نه تنها به دلیل امکان عبور از جاده، بلکه به دلیل سختی کار و هیجان انگیز بودن. که می تواند با شجاعت و آگاهی ترکیب شود که آنها با موفقیت مسئولیت را بر عهده گرفته اند. متفکر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید