نشانه های بحران میانسالی در مردان و راه های مقابله با آن

فرادید| بسیاری از ما در هنگام کشیدن نقاشی برای خود، نگرش آرامی داریم. «بحران میانسالی» دقیقاً مرحله‌ای است که از یک سو باید با واقعیت نزدیک شدن به دوران سالمندی روبرو شوید و از سوی دیگر – دوباره احساس جوانی کنید. تحولات عاطفی که برخی افراد در میانسالی تجربه می کنند همیشه منجر به تغییرات چشمگیر و موثر در سبک زندگی آنها نمی شود، اما بحران میانسالی می تواند به یک پدیده مثبت تبدیل شود.

به گزارش فراد؛ این بحران برای زنان و مردان غیر معمول نیست، اما متفاوت است. اگر فکر می کنید در میانه این بحران هستید، بدانید که هیچ وقت برای تغییر و رهایی از این بحران دیر نیست.

هنگامی که علائم بحران میانسالی، علل و راه های غلبه بر آن را درک کردید، به زودی در مسیر بهبودی قرار خواهید گرفت. امیدواریم از نکات این مقاله برای درک واقعیت بحران هزاره در مردان لذت ببرید.

لیست عناوین

– تعریف دقیق بحران میانسالی
علائم بحران در میانسالی
– علت بحران میانسالی
– نحوه برخورد با بحران میانسالی
– آخرین کلمه

تعریف دقیق بحران میانسالی

بحران میانسالی معمولاً به عنوان تغییری در هویت و عزت نفس تعریف می شود که در مردان بین 45 تا 64 سال رخ می دهد. این بحران روانی با اتفاقاتی که در دوران پیری رخ می دهد، مرگ از همان نوع و شاید عدم موفقیت تشدید می شود. بنابراین بحران میانسالی در مردان شباهت زیادی به بحران میانسالی در زنان دارد. جای تعجب نیست که مردم در این زمان افسردگی، اضطراب و تمایل به ایجاد تغییرات قابل توجه در زندگی خود را تجربه کردند.

اصطلاح “بحران میانسالیدر سال 1957 توسط الیوت ژاک روانکاو و دانشمند اجتماعی کانادایی تأسیس شد.

علائم بحران در میانسالی

بحران میانسالی در مردان به طرق مختلف رخ می دهد. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

نوسانات خلقی: تغییرات شدید خلق و خو، عصبانی شدن اعضای خانواده بدون دلیل
افسردگی و اضطرابشما احساس غمگینی، بی قراری یا فقط ناراحتی می کنید
بی خوابی یا خواب زیادافسردگی مداوم، اضطراب و سرگیجه می تواند به طور قابل توجهی بر الگوهای خواب تأثیر بگذارد.
شیدایی فیزیکی: احساس نیاز به جذاب ماندن در چشم دیگران
استفاده دوگانه از مواد مخدر یا الکلبرای دوری از احساسات به مواد مخدر یا الکل روی آورید
احساس یکنواختیاز کار، ازدواج یا موقعیتی که در آن قرار دارند، احساس بی حوصلگی می کنند، بدون هیچ راه گریزی
فکر مرگ یا مردن: بیش از حد به مرگ خود فکر کنید

سایر علائم عبارتند از: تصمیمات غیر منطقی و غریزی، روابط غیرقانونی، جایگزینی دوستان با دوستان کوچکتر، سرزنش دیگران و خستگی و کسالت شدید.

علت بحران میانسالی

نیازی به گفتن نیست که مطالعات اخیر این ایده را که اکثر بزرگسالان دچار بحران میانسالی می شوند رد می کنند. محققان بر این باورند که نوع شخصیت و سابقه مشکلات روانی برخی افراد را مستعد بحران میانسالی می کند.

البته انباشته شدن عوامل استرس زای عادی روزانه به این باور منجر می شود که افراد میانسال دچار بحران میانسالی هستند. گاهی افراد عوامل استرس زا را با بحران میانسالی اشتباه می گیرند.

  درباره سندرم استاندال چه می دانید؟

علاوه بر این، بسیاری از بزرگسالان میانسال حوادثی را تجربه می کنند که می تواند منجر به افسردگی طولانی مدت یا پریشانی روانی شود. روانشناسان اغلب این پدیده را به پیری، پیری یا مرگ والدین، بلوغ فرزندان، روابط زناشویی (یا فقدان آن) و کار (یا بیکاری) نسبت می دهند.

بحران میانسالی در مردان
چگونه با بحران میانسالی مقابله کنیم

اگر فکر می کنید دچار بحران میانسالی هستید، اگر احساس یکنواختی دارید، یا اگر مشکل سلامت روانی دارید، مطمئن شوید که تنها نیستید. بحران میانسالی برای زن و مرد طبیعی است.

راهکارهای مقابله با بحران میانسالی:

تصمیم گیری: اولین قدم برای رفتن به جایی این است که تصمیم بگیرید در جایی که هستید نمانید.. به محض اینکه تصمیمی می گیرید، تغییر را احساس می کنید. چه تصمیمی؟ تصمیمی که می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم و از رنجی که در حال حاضر می‌کشم خلاص شوم.

دست از جستجوی خوشبختی بردارید: ما انسانها همیشه در طول زندگی به دنبال خوشبختی هستیم بدون اینکه خوشبختی واقعی را بدانیم. ما نمی توانیم آن را تعریف یا توصیف کنیم. ما فقط می دانیم که شادی حق ماست، باید آن را پیدا کنیم تا آرامش داشته باشیم. بارها و بارها، تحقیقات نشان می دهد که جستجوی بی پایان دقیقاً همان چیزی است که روحیه ما را از بین می برد. تلاش برای یافتن خوشبختی یک تلاش بیهوده است و بحران شما را تشدید می کند. این جستجو را رها کنید و اقداماتی را انجام دهید که به شما در ساختن زندگی مورد نظرتان کمک می کند. اگر این قدم را بردارید، نیازی به یافتن خوشبختی ندارید. خوشبختی خود به خود به سراغ شما می آید.

مراقبهچیزی که بسیاری از مردم آن را حماقت دوران جدید می دانند، اما نمی دانند چه تأثیرات مثبتی بر زندگی آنها خواهد داشت. ثابت شده است که مدیتیشن باعث کاهش علائم اضطراب و افسردگی، افزایش تمرکز، افزایش خودآگاهی و بهبود سلامت جسمی می شود. به طور کلی، این یک راه عالی برای کاهش بحران میانسالی است.

Diamond/Default Network (DMN) زمانی که بر روی چیز خاصی تمرکز نمی کنید و ذهن شما در حال تغییر از یک فکر به فکر دیگر است، بیشترین فعالیت را دارید. در بهترین حالت، می توانید از این افکار الهام گرفته و سرگرم شوید. اما زمانی که با یک بحران فردی دست و پنجه نرم می کنید، این افکار می توانند مخرب باشند. مدیتیشن اثر آرام بخش دارد و به طور قابل توجهی فعالیت DMN مغز را کاهش می دهد. وقتی ذهن شروع به سرگردانی می کند، کسانی که مدیتیشن را تمرین کرده اند بهتر می توانند مغز خود را از این حالت خارج کنند.

ذهنیت زیادی ایجاد کنیداکثر ما با ذهنیت «کسری» زندگی می کنیم. ما عصبانی هستیم زیرا همه نعمت ها و امکانات و خوبی های دنیا از دسترس ما خارج است. ما تعجب می کنیم که چگونه دیگران از کار خود راضی هستند، در رفاه زندگی می کنند، بهترین همسر دنیا را دارند، اما شما از این همه محروم هستید. جهان مکان فراوانی و فرصت های بی شماری است. ذهنیت فراوانی را در خود تقویت کنید و خود را شایسته و آماده دریافت فراوانی بدانید.

  تغییر بدون اراده آهنین امکان پذیر است

بحران میانسالی در مردان

برای قدردانی ورزش کنیدشب ها قبل از خواب برای 5 چیز شکرگزار باشید. چه بهتر که آنها را بنویسیم. پنج چیز که می تواند بخشی از زندگی روزمره باشد، مانند تماشای یک غروب زیبا، یادگیری چیز جدید، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود از رادیو یا فرصتی برای کمک به افراد نیازمند. دکتر رابرت امانز، استاد دانشگاه کالیفرنیا، دیویس و کارشناس علمی مشهور جهان، گفت: متشکرم.

“قدردانی در درجه اول نوعی بینش است که نگاه ما را تغییر می دهد.”

دنبال علایقالبته اگر دچار بحران میانسالی هستید، تلاش برای کار سخت است، اما می توانید با یک فعالیت ساده این احساس را زنده کنید. به کاری فکر کنید که در کودکی دوست دارید انجام دهید. به این فکر کنید که دوست دارید وقت خود را چگونه بگذرانید، اگر توانایی مالی دارید. به افرادی فکر کنید که آنها را تحسین می کنید و دوستشان دارید.

ورزش هاهر چه فکر می کنید، ورزش بهترین راه توصیه شده برای دفع احساسات منفی و رسیدن به روشنگری است. اما تمرینات لزوما بازدید از باشگاه نیست. خوشبختانه، تنوع ورزش ها بسیار زیاد است: یوگا، بدمینتون، پرش با ترامپولین، شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری، حلقه اتاق نشیمن، تمیز کردن گاراژ یا علف های هرز. فقط سه یا چهار بار در هفته 30 دقیقه فعالیت بدنی انجام دهید.

تعیین هدففهرستی از کارهایی که دوست دارید در یک، پنج یا ده سال آینده انجام دهید، تهیه کنید. با مربی یا شخصی که به طور خاص به او علاقه دارید در مورد اهداف خود صحبت کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید.

کناره گیری از شبکه های اجتماعی: هیچ چیز برای روح شکننده انسان بدتر از شبکه های اجتماعی نیست. بر کسی پوشیده نیست که استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند باعث افسردگی، اضطراب، حسادت، احساس بی ارزشی و انواع مشکلات دیگر شود. به طور خاص، محققان دریافتند افرادی که زیاد از فیس بوک استفاده می کنند، به دلیل قرار گرفتن در معرض مقایسه های اجتماعی، عزت نفس پایین تری دارند.

زمان تلف شده یکی دیگر از جنبه های منفی استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی است. تصور کنید که اگر وقت خود را در شبکه های اجتماعی صرف نمی کردید، چند قدم به اهداف زندگی خود نزدیک می شدید. اگر می خواهید با خیال راحت بر بحران میانسالی غلبه کنید، از رسانه های اجتماعی دوری کنید.

بحران میانسالی در مردان

تا می توانید بخندیددر واقع، “خنده درمان همه دردهای بدون درد است” علم ثابت کرده است که خنده باعث آزاد شدن اندورفین، فعال کردن انتقال دهنده عصبی سروتونین، کاهش تنش و استرس فیزیکی، تقویت سیستم ایمنی و محافظت از قلب می شود. برای کسانی که دچار بحران میانسالی هستند، تلاش برای خندیدن دوباره ممکن است غیرمنتظره باشد. راه حل چیست؟ داستان های کمیک بخوانید، کمدی تماشا کنید و با افراد بامزه بیرون بروید.

  استفاده از مدیتیشن برای درمان درد

نگرش خود را به زندگی تغییر دهیدزنده بودن نه تنها مایه خوشبختی است، بلکه یک معجزه است، آنقدر عجیب است که اگر سعی کنید آن را درک کنید، شگفت زده خواهید شد. دکتر علی بی نظیر دانش آموخته باهوش هاروارد و نویسنده کتاب «تائو مقدماتی: راهنمای زنان باهوش برای مقاومت ناپذیری مطلق«محاسبه کنید و نشان دهید که احتمال ملاقات پدرتان با مادرتان 1 در 20000 است، احتمال اینکه پدرتان عاشق مادرتان شود 1 در 2000 است و احتمال برخورد اسپرم به تخمک راست 1 در 400 کوادریلیون است.

این تنها آغاز است. پدربزرگ و مادربزرگ شما، اجداد شما و همه قبل از آنها (به میلیون ها سال قبل به زمان اولین هومو ساپینس) باید یکدیگر را می دیدند و بچه دار می شدند. بی نظیر در نهایت توضیح می دهد که احتمال تولد شما یک در 10 و به دنبال آن 2685000 صفر است.

غم انگیز است که بسیاری از ما هرگز زندگی را بدیهی نمی دانیم و لیاقت آن را داریم، در عوض تسلیم ترس های خود می شویم، رویاهای خود را رها می کنیم و شرایط غیر قابل تحمل، شرایط بد و روابط بد را تحمل می کنیم. ما می دهیم و اجازه می دهیم دیگران از ما سوء استفاده کنند. زندگی را یک فرصت منحصر به فرد و ارزشمند بدانید و به یاد داشته باشید: باید از زندگی لذت ببرید نه اینکه آن را تحمل کنید. به علاوه، برای ساختن زندگی مورد نظرتان هیچ وقت دیر نیست!

آخرین کلمه

صرف نظر از سن، هر روز که از خواب بیدار می شوید، زندگی فرصت جدیدی به شما می دهد.

– والتون خود وال مارت را در سن 44 سالگی تأسیس کرد (وال مارت یک خرده فروش آمریکایی است که بزرگترین زنجیره خواربار فروشی، سوپر مارکت ها و هایپرمارکت های زنجیره ای در جهان را دارد).
ری کراک درست بعد از 50 سالگی فست فود مک دونالد را خرید.
رادنی دینگرفلد در 46 سالگی شانس زیادی برای حضور در برنامه اد سالیوان داشت.
هارلند ساندرز در 65 سالگی ورشکست شد، اما در 73 سالگی مرغ سوخاری کنتاکی را فروخت.
چارلز داروین منشاء گونه ها را در 50 سالگی منتشر کرد.

ما قدرت مقابله با حقایق اجتناب ناپذیر زندگی را نداریم، مرگ یکی از آنهاست. سوال مهم این است: چگونه از فرصت زنده بودن استفاده کنیم؟ زندگی فرصت ارزشمندی است، بحران مردان میانسال پایان این فرصت نیست. چند دقیقه در طول روز فکر کنید که آیا واقعاً برای زندگی خود ارزش قائل هستید یا خیر. شاید با فکر کردن به این موضوع بتوانید سریعتر از این بحران عبور کنید.

منبع: lifehack

دیدگاهتان را بنویسید