مهمترین غذای سالمندان

435102 644 خبر مرکزی

با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری های مختلف در انسان افزایش می یابد. به همین دلیل داشتن رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مختلف برای سالمندان بسیار مهم است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که افراد با افزایش سن بیشتر در معرض خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها هستند. در این مقاله به مهم ترین مواد مغذی که افراد با افزایش سن به آن ها نیاز بیشتری دارند، می پردازیم:

کلسیم:

متأسفانه با افزایش سن، افراد مسن بیشتر از کلسیمی که به دست می آورند، از دست می دهند. بنابراین، افراد مسن بیشتر در معرض خطر پوکی استخوان هستند. این امر به ویژه در مورد زنان یائسه صادق است. کلسیم به عضلات، اعصاب، سلول ها و رگ های خونی کمک می کند تا به درستی کار کنند.

ویتامین B 12:

این ویتامین به طور مستقیم در تولید خون و سلول های عصبی نقش دارد. افراد به طور طبیعی می توانند این ویتامین را از محصولات حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی دریافت کنند. گیاهخواران در معرض خطر بالایی برای کمبود ویتامین B12 هستند.

ویتامین دی:

این ویتامین برای جذب کلسیم ضروری است. بنابراین افراد برای پیشگیری از پوکی استخوان باید به مصرف ویتامین D توجه ویژه ای داشته باشند. همچنین در عملکرد صحیح سیستم ایمنی، سیستم عصبی و عضلات نقش دارد.

ویتامین B6:

بدن از این ویتامین برای مبارزه با میکروب ها و همچنین تولید انرژی استفاده می کند. ویتامین B6 همچنین به رشد مغز کودک کمک می کند. با افزایش سن، نیاز بدن به این ویتامین افزایش می یابد. مطالعات نشان می دهد که بزرگسالان با سطوح بالای ویتامین B6 عملکرد مغز بهتری دارند.

  رضا اسدی در پرسپولیس ماند؟

– مانزیم

– پروبیوتیک

– اسیدهای چرب امگا 3

– روی

– سلنیوم

– پتاسیم

– اسید فولیک

– فیبر

– مولتی ویتامین

افراد مسن باید یک رژیم غذایی غنی و متنوع داشته باشند. متاسفانه با افزایش سن میزان جذب مواد مغذی در دستگاه گوارش نیز کاهش می یابد.

به همین دلیل توجه به میزان مواد مغذی مصرفی سالمندان ضروری است. بهتر است این افراد هر سال کسری بدنی خود را اندازه گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید