مغز هر چیزی را که به آن می گویید باور می کند

423751 210 خبر مرکزی

فرادید| “من اینطور فکر می کنم، هستم”؛ برتری قدرت ذهنی بر ماده و داستان معروف «لوکوموتیو کوچکی که فکر می کرد می تواند»; همه اینها نشان می دهد که فیلسوفان، زبان و ادبیات به قدرت فکر و ذهن اعتقاد دارند.

به گزارش فراد، روانشناسان می گویند که این حکمت رایج درست است. در واقع آنچه از خود و دنیایتان انتظار دارید می تواند نتیجه تلاش های شما را تغییر دهد و این تاثیر بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

روزنان کاپانا هاج، روانشناس کانکتیکات، می گوید: «از دیدگاه علم اعصاب، مغز می تواند هر چیزی را که شما به آن بگویید، درست یا غلط، باور کند.

دیوید رابسون، نویسنده علم و نویسنده اثر انتظار: چگونه طرز فکر شما می تواند دنیای شما را تغییر دهد، نشان داده است که این پدیده در مواقعی که می خواهیم کارهای دشواری را انجام دهیم، سود زیادی برای ما دارد.

دکتر سانجی گوپتای، خبرنگار ارشد پزشکی در سیانان گفت: «ما می دانیم که ارتباطی بین ذهن و بدن وجود دارد و مرموز یا جادویی نیست، بلکه نحوه عملکرد آن و می تواند فیزیولوژی ما را تغییر دهد.

رابسون می‌گوید: «تفکر اینکه می‌توانید در مسابقه از دیگران پیشی بگیرید، یا اینکه «نگرانی در مورد سخنرانی در جمع به شما کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشید، در بسیاری از موارد محقق می‌شود».

روانشناسان موافق هستند که تغییر انتظارات در جهتی که به نفع شما باشد نیازمند خودآگاهی، خود همدلی و انعطاف پذیری است.

در اینجا 6 روش تخصصی برای ایجاد ذهنیتی که می تواند منجر به موفقیت شود آورده شده است:

بدبینی را کنترل کنید
امیلیانا سیمون توماس، مدیر تحقیقات مرکز بزرگ خوب در دانشگاه برکلی، گفت: “انتظارات، حتی منفی ترین آنها، به مغز ما کمک می کند تا با ساده کردن پیش بینی های ما در مورد نتیجه موقعیت های مختلف زندگی، در یک دنیای بسیار پیچیده حرکت کند.” »

  آیا کرونا آمیکرون از دلتا مسری تر است؟!

وی افزود: این انتظارات منفی در پیش بینی و پیشگیری از خطرات به ما هشدار می دهد، اما برای همه شرایط مفید نیست. همیشه مغرضانه بودن در هر شرایطی مانع از ارزیابی درست موقعیت می شود. و البته، اطلاعات نادرست در مورد چالش ها می تواند مانعی بر سر راه ما باشد.

وی افزود: افکار منفی و بدبینانه شما را در موقعیتی قرار می دهد که شما را در برابر پیامدهای نامطلوب و منفی احتمالی آسیب پذیرتر می کند.

با خودت دوست باش
Kapana-Hodge می گوید که نحوه صحبت با خود پیش نیاز ایجاد انتظارات و پاداش های مثبت است. این اصطلاحی است که از یک بازی بیسبال می آید که می گوید وقتی بازیکنان بیسبال توپ را می گیرند، به خودشان می گویند که توپ را از زمین بیرون می اندازند. [اتفاقی که در این بازی بسیار هیجان‌انگیز و یک چالش بزرگ است].

در زندگی روزمره، این اصطلاح به معنای انجام کارها به بهترین شکل ممکن است. کاپانا هوج می گوید همه باید همان چیزی را بگویند که بازیکنان بیسبال. این عبارت را می توان در موقعیت های مختلفی مانند تغییر رژیم غذایی، ازدواج، پیشرفت شغلی و یا بهبود وضعیت بدنی به کار برد.

اما گاهی اوقات این افکار منفی به ذهن ما خطور می کند. در این موارد، Kapana-Hodge فعالیت هایی مانند دعا، مدیتیشن، یادداشت برداری روزانه و تصویرسازی را برای تقویت ارتباط ما با اهداف و طرز فکر ما در مورد آنها توصیه می کند.

به وضعیت جدید به عنوان یک چالش فکر کنید نه یک تهدید
سیمون توماس می‌گوید: «ما معمولاً خودمان و موانعمان را به دو صورت می‌بینیم: توانایی‌های ما یا ثابت هستند یا می‌توانند افزایش یابند، و موانع ما یا تهدید یا چالش هستند». او گفت: «ما باید تمرکز خود را تغییر دهیم تا باور کنیم مهارت‌ها ثابت نیستند، بلکه می‌توانند رشد کنند و موانعی در برابر تهدیدها نیستند، بلکه چالش‌هایی هستند که باید با آن‌ها روبرو شویم». این تغییر طرز فکر می تواند موفقیت های بسیار بیشتری را برای ما به ارمغان بیاورد.

  رایزنی وزیر امور خارجه با رئیس جمهور جدید امارات

از خود بپرسید که آیا این یک چالش برای جمع آوری منابع برای موفقیت است، که می تواند هیجان انگیز باشد؟ یا تهدیدی برای ارزش های شخصی من است؟

سیمون توماس می گوید که اگر بتوانید موقعیت خود را به عنوان یک چالش یا به نوعی چالش تفسیر کنید، پاسخ فیزیکی شما به آن موقعیت این است که به شما فرصت دهد و شما را تجهیز کند تا بتوانید خلاق تر و موثرتر باشید.

تفکر خود را گسترش دهید
جوآن روزنبرک، روانشناس و نویسنده، روانشناس و نویسنده کتاب “90 ثانیه تا زندگی ای که دوست دارید: چگونه احساسات خود را مدیریت کنید تا عزت نفس، انعطاف پذیری و اصالت پایدار را مدیریت کنید”، می گوید: بخش هایی از کتاب راه عالی برای فکر کردن به تجربه است. چیزهای جدید و این یک چالش است، و آن این است: “من می خواهم بهترین کار را انجام دهم و ببینم تا کجا می توانم پیش بروم.” او می گوید نباید با خودتان سخت گیری کنید و فکر کنید برای هر موقعیتی فقط یک نتیجه دلخواه وجود دارد.

برای عواقب عاطفی آماده شوید
این واقعیت تاسف بار وجود دارد که هر کسی که به دنبال چیزهای جدید است اغلب در انجام این کار شکست می خورد. برای اینکه بتوانید چالش های جدید را با تفکر خوش بینانه بپذیرید، باید برای هر پیامد عاطفی – که ممکن است نتیجه پیروزی یا باخت باشد – آماده باشید.

روزنبرگ می گوید که مردم معمولا از شکست نمی ترسند، اما از احساساتی مانند ترس، خشم، آسیب پذیری، غم و شرم که اغلب با شکست همراه است دوری می کنند. برای بسیاری از افراد، احساسات فیزیکی مانند قرمزی گونه ها و افزایش ضربان قلب بدترین بخش امتحان چیزهای جدید و جلوگیری از امتحان آنهاست.

  پنج مرحله ساده برای رسیدن به شغل عالی

وی افزود: داده ها نشان می دهد که این احساسات بیش از 90 ثانیه دوام نیاورده است.

اگر بتوانید برای هر گونه احساس ناخوشایندی که ممکن است ایجاد شود آماده شوید، می توانید چالش ها را با آسودگی بیشتری بپذیرید و اگر به نتایج دلخواه نرسیدید، انعطاف پذیری و مقاومت بیشتری در برابر آن خواهید داشت.

از احساس ناامیدی و غمگینی برای به دست آوردن اطلاعات استفاده کنید
روزنبرگ می گوید که تحمل احساسات ناخوشایندی که به دلیل شکست تجربه کرده اید می تواند یک دستاورد باشد. او به مردم توصیه می کند که از موقعیت های ناامید کننده اطلاعات کسب کنند.

به عنوان مثال، ممکن است یاد بگیرید که قبل از بلند کردن 50 پوند یا انجام ورزش های سه گانه، باید غذاهای قوی تر بخورید. یا از ناامیدی که پس از شکست در مصاحبه شغلی احساس می‌کنید، متوجه شوید که کار چیزی است که واقعاً برای شما مهم است، یا از ناامیدی که در دوستی‌ها احساس می‌کنید که دوستان جدیدتان احساس خوبی نسبت به شما ندارند.

روزنبرگ می گوید: «چرا باید به این احساسات توجه کنم؟» «احساسات منبعی از اطلاعات هستند و وقتی با تفکر منطقی و عقل ترکیب شوند، به شما کمک می کنند تا تصمیمات بهتری در زندگی بگیرید.

کارشناسان می گویند انتظاراتی که به طور واقع بینانه خوش بینانه هستند، درمان همه ناامیدی ها و شکست های زندگی ما نیستند، اما بهتر ما را برای مقابله با چالش ها با بهترین منابع آماده می کنند.

منبع: CNN
ترجمه: سایت فرادید

دیدگاهتان را بنویسید