لیست غذاهای چاق کننده

دانستن لیست غذاهای چاق کننده برای هر کسی مفید است. برخی به دنبال تناسب اندام و برخی دیگر به دلیل اضافه وزن به دنبال افزایش وزن خود هستند. همه این افراد با دانستن لیست غذاهای چاق کننده می توانند به اندام مورد نظر برسند. تناسب اندام با غذایی که مصرف می کنیم رابطه مستقیم دارد و باید به غذایی که مصرف می کنیم توجه ویژه ای داشته باشیم.

اگر رژیم لاغری دارید، باید برخی از غذاهای چاق کننده را از فهرست وعده های غذایی خود حذف کنید و اگر می خواهید چاق شوید، باید از غذاهای چاق کننده سالم استفاده کنید.

برخی از مواد غذایی هستند که علاوه بر افزایش وزن، آسیب های زیادی نیز به بدن وارد می کنند; این غذاها باید به طور کامل از رژیم غذایی حذف شوند و با غذاهای سالم جایگزین شوند.

غذای چاق کننده

قبل از اینکه بخواهید وزن کم کنید یا اضافه وزن داشته باشید، ابتدا باید شاخص توده بدنی خود را بشناسید و با توجه به آن رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید.

افرادی که شاخص توده بدنی بالای 30 دارند اضافه وزن دارند و برای کاهش وزن باید از رژیم غذایی مناسب پیروی کنند.

اگر شاخص توده بدنی فرد کمتر از 25 باشد، فرد دچار کمبود وزن است و نیاز به افزایش وزن با مصرف مواد غذایی مناسب دارد.

برخی از غذاها مانند فست فود، روغن های حیوانی، سوسیس، کالباس و … بسیار چرب و برای بدن مضر هستند.

اگر می خواهید وزن اضافه کنید، باید با لیست غذاهای چاق کننده سالم آشنا شوید و بر اساس آن اقدام کنید.

  پاسخ کوبنده آذری جهرمی به نماینده تهران

البته باید بگویم که زیاده روی در مصرف این غذاها باعث چاقی مفرط و عوارضی برای بدن می شود. افرادی که می خواهند وزن کم کنند، با دانستن غذاهای چاق کننده می توانند از خوردن آنها اجتناب کنند و وزن خود را کاهش دهند.

لیست غذاهای چاق کننده

برنج

برنج نشاسته زیادی دارد، اگر از آن پرهیز کنید چاق خواهید شد. اگر می خواهید وزن کم کنید، بهتر است در رژیم غذایی خود برنج سفید را با برنج قهوه ای جایگزین کنید. اگر می خواهید چاق شوید، برنج انتخاب مناسبی برای شماست.

زیرا منبع غنی و مقرون به صرفه کربوهیدرات است. توصیه می کنیم برنج را با منبع پروتئینی مصرف کنید. برنج را زیاد مصرف نکنید زیرا می تواند سایز شکم و پهلوها را افزایش دهد. برنج را به مقدار زیاد بدون روغن همراه با پروتئین مصرف کنید.

گوشت قرمز

برای افزایش حجم عضلات و افزایش وزن بهترین منبع گوشت قرمز است. افرادی که می خواهند زنان را بزرگ کنند، گوشت های چرب تر می خورند.

برای اینکه بعد از مصرف گوشت قرمز دچار بیماری های قلبی عروقی نشوید توصیه می کنیم ورزش را فراموش نکنید.

شیرینی ها

مصرف زیاد شیرینی ها توصیه نمی شود. زیرا مصرف مواد قندی برای بدن بسیار مضر است. اگر می خواهید چاق شوید، میوه های خشک را با قندهای مضر جایگزین کنید.

افرادی که می خواهند وزن کم کنند باید شکر را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنند تا به وزن دلخواه خود برسند.

اسموتی پروتئینی

یکی از موثرترین غذاها برای عضله سازی اسموتی پروتئینی است. این اسموتی باید بعد از تمرین مصرف شود تا بهترین تاثیر را روی بدن داشته باشد.

  به جای گشت جهتی فعلی، گشت جهتی را با حضور نخبگان آغاز کنیم.

اسموتی هایی مانند اسموتی کرفس نیز وجود دارند که علاوه بر عضله سازی، سایز و وزن را کاهش می دهند.

اسموتی هایی که در بیرون فروخته می شوند را فراموش کنید زیرا پر از شکر و مواد شیرین هستند.

بهتر است اسموتی را در خانه با سبزیجات و میوه های تازه تهیه کنید. برای تهیه اسموتی می توانید از شیر، میوه و هر سبزی تازه استفاده کنید.

لبنیات پر چرب

لبنیات ترکیبی از چربی، کلسیم، کربوهیدرات ها و برخی ویتامین ها هستند و به همین دلیل منبع عالی برای افزایش وزن و عضله سازی محسوب می شوند.

البته این بدان معنا نیست که افرادی که می خواهند وزن کم کنند نباید لبنیات مصرف کنند. برای این افراد بهتر است برای کاهش وزن از لبنیات کم چرب استفاده کنند.

کره بادام زمینی

آجیل و کره بادام زمینی به دلیل خواص و محتوای کالری بالا گزینه های خوبی برای افزایش وزن هستند. وقتی حوصله خوردن ندارید، می تواند جایگزین آجیل شود.

سیب زمینیها

سیب زمینی سرشار از نشاسته است و مصرف آن باعث چاقی و اضافه وزن می شود. البته طرز پخت سیب زمینی تاثیر زیادی روی کالری و چاق شدن دارد.

سیب زمینی سرخ کرده حاوی مقدار زیادی روغن است که برای بدن مضر است. بهترین روش برای تهیه سیب زمینی آب پز یا پخته است.

ماهی سالمون

ماهی قزل آلا و سایر ماهی های چرب علاوه بر داشتن خواص فراوان برای بدن باعث افزایش وزن می شوند. این ماهی ها منبع خوبی از پروتئین برای بدن هستند.

روغن های حیوانی

روغن های گیاهی و روغن های حیوانی برای بدن مضر هستند و توصیه می کنیم فارغ از اینکه قصد افزایش وزن دارید یا کاهش وزن، از روغن های گیاهی استفاده کنید.

  بررسی حضور حضار در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور مسئولان ارشد/ بررسی درخواست های مردم و اصحاب رسانه برای برخورد با تئاتر غیراخلاقی

میوه خشک شده

میوه خشک کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارد. اگر می خواهید وزن کم کنید بهتر است میوه های تازه بخورید.

نان های سفید

نان های سفید بسیار غلیظ هستند. نان های سبوس دار خواص بی نظیری دارند و برای رسیدن به فرم خوب بسیار مناسب هستند.

یک تخم مرغ

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین است. اگر می خواهید وزن اضافه کنید و عضله سازی کنید، روزانه یک تا دو تخم مرغ آب پز بخورید. این غذا باعث افزایش وزن و عضله سازی در مدت زمان کوتاهی می شود. مصرف تخم مرغ برای زنان باردار نیز توصیه می شود.

2022-12-31 07:23:39

دیدگاهتان را بنویسید