لاماری ایما; قدرتمندترین کراس اوور چینی در ایران

446468 787 خبر مرکزی

پس از معرفی رسمی کراس اوور «لاماری» توسط آرین موتور و ارائه اولین طرح فروش آن که با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد، فرصتی دست داد تا 1 روز مانده به عرضه رسمی این خودرو را مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهیم. این بررسی در ادامه می آید.

“لاماری ایما” محصول دانگ فنگ چین با نام “Dongfeng T5 evo” است که با برند انحصاری آرین موتور به ایران وارد شد.

این خودرو از نظر طراحی یکی از جذاب ترین کراس اوورهای چینی است. در نمای جلویی Lamari Ima شاهد طراحی خشن و زیبایی هستیم که پیش از این در محصولاتی مانند MVM X22 Pro و KMC K7 دیده شده بود. چراغ های اصلی در موقعیت متفاوتی قرار دارند و تا زمانی که روشن نشوند چندان قابل تشخیص نیستند.

در نمای جانبی Lamari Ema شاهد طراحی ساده تری هستیم. کاپوت نسبتا بلند در کنار کابین بلند برای این خودرو طراحی شده است. در نمای پشت نوار LED، دو چراغ اصلی به یکدیگر متصل شده اند. نکته مثبت در طراحی وجود 2 خروجی در دو طرف سپر عقب است که واقعی هستند.

با نگاهی به مشخصات فنی لاماری ایما متوجه می شوید که با یکی از قدرتمندترین کراس اوورهای چینی در ایران روبرو هستیم. لاماری ایما مانند اکثر خودروهای چینی موجود در بازار ایران از موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر استفاده می کند.این موتور 1.5 لیتری لاماری ایما ساخت میتسوبیشی و دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI است.

موتور Lamari Ema قوی ترین موتور توربوشارژ 1.5 لیتری استاندارد کشور است و قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه بدون امکان تعویض دستی (نوع ترونیک) به چرخ های جلو منتقل می شود. برای Lamari Ema سه حالت رانندگی معمولی، اکو و اسپرت تعبیه شده است.

  بیانیه لیز تراس در مورد قصد روسیه برای جنگ در اوکراین

وقتی پشت ماشین می نشینید، دید اطراف خوب است و کنترل کافی روی محیط دارید، بعد از روشن کردن ماشین با دکمه استارت، دسته دنده را روی حالت D قرار دهید و حرکت کنید.

در ابتدا، خودرو کاملاً نرم بود و حتی در پیچ‌ها نیز مشکلی در کم فرمانی وجود نداشت، بدون پیچیدن بیش از حد و عملکرد تقریباً معقول. سیستم کنترل پایداری با احتیاط وارد زنجیر می شود و اگر با سرعت زیاد وارد پروانه شود، دریچه گاز را برای جلوگیری از لیز خوردن خودرو غیرفعال می کند و آهوی وحشی ما را به مسیر برمی گرداند.

سازگاری موتور و گیربکس Eama Lamari بسیار خوب بود. بنابراین شتاب تقریباً یکنواخت و خوبی را تجربه کردیم. با توجه به قدرت موتور بالاتر نسبت به رقبا، شتاب اولیه لاماری ایما کمی بهتر از رقبا است. ترمز خودرو نیز در فشارهای ثابتی که به این خودرو وارد کردیم عملکرد خوبی داشت و افت قدرتی نداشت.

حالت تعویض دنده الکترونیکی یکی از معایب این نوع لاماری اما است. در Lamari Ema خودرو را می توان در سه حالت اقتصادی، معمولی و اسپرت ارائه داد. با این حال در این کراس اوور فضای خالی برای گیربکس ترونیک وجود دارد.

مانند همه رقبا، Eama Lamari یک کراس اوور تک دیفرانسیل (دیفرانسیل جلو) است که برای استفاده شهری و مسافت طولانی طراحی شده است، بنابراین نباید انتظار رانندگی مناسب در سراشیبی های آفرودیت را داشته باشید.

معایب لاماری ایما

نبود تجهیزاتی مانند گرمکن برقی عقب و صندلی جلو، رادار خطی و رادار نقطه کور، بدون حالت سوئیچینگ ترونیک
نداشتن دوربین 360 درجه و سنسور پارک جلو برای پارک آسان

  حضور شرکت نفت ایرانول در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی و فولاد ایران

مزایای Lamari Emma

موتور قدرتمند با گیربکس هوشمند، راحتی خوب، فضای مناسب سرنشینان و بار، حرکات جانبی کم و پایداری خوب، عملکرد خوب سیستم کنترل پایداری، کابین با کیفیت با ارگونومی مناسب صندلی و دسترسی مناسب به تجهیزات و ترمز مناسب

در مجموع باید لاماری را خودرویی زیبا با امکانات قابل قبول حتی در نوع پایه دانست که با توجه به قیمت 989 میلیونی این خودرو نسبت به رقبا ارزش خرید دارد.

این کراس اوور پایه که در حال حاضر به فروش می رسد دارای استارت دکمه ای، سقف پانوراما، روکش چرم مصنوعی، صندلی راننده برقی 6 حالته، دوربین رویداد، دوربین و سنسور پارک عقب، شش ایربگ 10 نقطه ای، رینگ های آلیاژی ترمز دستی برقی 19 اینچی است. , مهار اتوماتیک , کنترل استارت و فرود , اهرم دنده برقی , تقویت کننده دیجیتال جلو و مولتی مدیا , فرمان برقی , تهویه اتوماتیک با هوای داخل کابین , کروز کنترل , سیستم کنترل پایداری الکتریکی , اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو .

دیدگاهتان را بنویسید