موتور دو سیلندر دوکاتی سوپرلگرا با اتاقی لوکس و اسپرت پورشه با قدرت 200 اسب بخار، اگر معادله ای را وارد کنید که نسبت وزن کاررا GTS 904 890 کیلوگرمی را در نظر بگیرد، ارزش طراحی را نشان می دهد.
این رویکرد با هدف معرفی خودرویی بسیار کم هزینه و در عین حال قدرتمند و قابل توجه برای مهندسان پورشه انجام شد و نتیجه آن جذاب و مثبت بود.
اما نکته جالب این طراحی مربوط به برنامه ای مشابه در فولکس واگن است که در سال 2013 کانسپت مشابهی به نام XL Sport را معرفی کرد. این خودرو از موتور 2 سیلندر سوپراسپرت نیز بهره می برد و از نظر طراحی در سطح بهترین سوپراسپرت های فولکس واگن قرار داشت.
هدف از این پروژه ارائه خودرویی با مصرف کم، قدرت بالا و کیفیت بالا بود.
XL همچنین 197 اسب بخار قدرت تولید می کند و تمام پنل های بدنه از فیبر کربن ساخته شده اند، بنابراین وزن این مدل را می توان زیر 900 کیلوگرم یا به طور دقیق تر معادل 890 کیلوگرم طراحی کرد. سایر اقدامات کنترل وزن شامل کامپوزیت های منیزیم-آلومینیوم، سیستم های ترمز سرامیکی، اجزای تیتانیوم است.
این خودرو در 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن به 270 کیلومتر در ساعت می رسد. یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه نیز تعبیه شده است. این موتور توسط یک موتور دو سیلندر متصل به موتورسیکلت تشکیل شده است که موفقیت جالبی برای خود فولکس واگن است.