فواید «کاج» در بدن چیست؟

“کاج” عنصری است که به طور طبیعی در سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج یافت می شود. همچنین می توان آن را در غلات، آلو، کشمش، میوه های غیر ترش و دانه ها یافت.

رژیم غذایی روزانه یک فرد عادی معمولاً حاوی 1.5 تا 3 میلی گرم بور است.

در اینجا پنج منبع رایج بور در رژیم غذایی روزانه شما آورده شده است:

سیب

قهوه

لوبیا خشک

شیر نر

سیب زمینیها

بور به بدن کمک می کند تا ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را متابولیزه کند. این ترکیب همچنین نقش مهمی در سلامت استخوان دارد و همچنین بر سطح استروژن و تستوسترون تأثیر می گذارد.

اگرچه بور فواید زیادی برای سلامت انسان دارد، اما هیچ توصیه غذایی ثابت شده ای برای ارزش روزانه آن وجود ندارد و بیماری خاصی به دلیل کمبود این عنصر در بدن مشاهده نشده است.

بور و عملکرد مغز

مطالعات مختلفی وجود دارد که نشان می دهد بور احتمالاً نقش مثبتی در عملکرد مغز دارد. به عنوان مثال، تحقیقات اولیه در دهه 1990 برای اثربخشی مکمل های حاوی بور امیدوار کننده است.

به عنوان مثال، طبق مطالعه‌ای در سال 1994 که در مجله چشم‌انداز سلامت محیطی منتشر شد، افرادی که 3.25 میلی‌گرم بور به رژیم غذایی خود اضافه کردند، حافظه و سطح هماهنگی چشم و چشم بسیار قوی‌تری نسبت به افراد با سطوح پایین کاج داشتند.

با این حال، چنین پیشرفت های علمی دلگرم کننده ای منجر به رونق در تحقیقات بهره وری و بهره وری بور نشده است. در حال حاضر، تحقیقات بر روی بور عمدتاً به تحقیقات روی موش های آزمایشگاهی محدود می شود. اگرچه محققان به این نتیجه رسیده اند که بور نقش مکمل و بسیار مثبتی را در بسیاری از عملکردهای انسان ایفا می کند، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

  چه بیماری هایی میزبان را تهدید می کند؟

مو بور و استخوان و مفاصل

کاج می تواند کمک زیادی به حفظ سلامت استخوان ها و بهبود عملکرد آنها کند. اکنون مشخص شده است که این عنصر مفید در افزایش نیمه عمر ویتامین D و استروژن نیز نقش دارد. نیمه عمر زمان مورد نیاز برای تجزیه یک ماده به نصف مقدار اولیه است. اگرچه دانشمندان دقیقاً از مکانیسم این عمل آگاه نیستند، بور می تواند از بسیاری جهات برای سلامت استخوان ارزشمند باشد.

اول اینکه ویتامین D برای حفظ استخوان های سالم ضروری است زیرا توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می دهد. کلسیم خود یک ماده معدنی است که استخوان ها را تقویت می کند. از سوی دیگر، بور می تواند با افزایش طول مدت عملکرد ویتامین D در بدن به بهبود سلامت استخوان کمک کند.

بر اساس مقاله ای که در مجله Open Orthopedics منتشر شده است، افرادی که سطوح پایین ویتامین D دارند، بیشتر احتمال دارد که سطوح پایین بور در بدن خود داشته باشند. این تایید می کند که این دو ماده از نظر در دسترس بودن در بدن به هم مرتبط هستند.

استروژن هورمون دیگری است که در سلامت استخوان ها نقش دارد و تجزیه آنها را کاهش می دهد که می تواند منجر به پوکی استخوان شود. این وضعیتی است که استخوان ها را در مردان و زنان ضعیف و شکننده می کند. با افزایش میزان استروژن در بدن، بور می تواند به حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

اگرچه مکمل های بور به عنوان یک درمان احتمالی برای افراد مبتلا به آرتریت پیشنهاد شده است، شواهد بالینی بیشتری برای حمایت از این ادعا مورد نیاز است.

  روشی جدید برای سرقت ماشین با بطری

انواع مکمل های حاوی بور را می توان از داروخانه های سراسر کشور خریداری کرد. با این حال، اگر بیماری خاصی دارید، قبل از مصرف با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. اکثر متخصصان تغذیه توصیه می کنند قبل از مصرف مکمل ها، مصرف منابع غذایی مانند میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید.

آیا مکمل های کاج بی خطر هستند؟

وقتی صحبت از مصرف مکمل ها می شود، مصرف بیش از حد آن همیشه به نتایج ناخواسته ای منجر می شود. مصرف بیش از حد بدون هماهنگی با پزشک می تواند فیلتر کردن مواد اضافی که به آنها نیاز نداریم را برای بدن دشوار کند.

طبق برنامه رژیم غذایی و تغذیه آکادمی ملی علوم پزشکی ایالات متحده، حداکثر دوز مصرفی روزانه بور بر اساس محدوده سنی:

کودکان 1 تا 3 سال: 3 میلی گرم

کودکان 4 تا 8 سال: 6 میلی گرم

– کودکان 9 تا 13 سال: 11 میلی گرم

نوجوانان 14 تا 18 سال: 17 میلی گرم

بزرگسالان بالای 19 سال: 20 میلی گرم

کاج برای اکثر مردم بی خطر است، اما مقادیر زیاد آن می تواند مضر باشد. همچنین هیچ اطلاعاتی در مورد ایمنی این عنصر برای کودکان زیر 1 سال وجود ندارد. ایمنی آن در زنان باردار مطالعه نشده است.

اگر نمی خواهید مکمل های بور مصرف کنید، خوردن غذاهای حاوی این ماده مانند آلو، کشمش، زردآلو خشک یا آووکادو می تواند به افزایش سطح بور در بدن شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید