فرصتی برای تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود

فرادید| هر چیزی که باعث ناراحتی شما شود می تواند نشانه ای از اشتباه باشد. به طور ناخودآگاه، زمانی که بدون هیچ دلیل واضحی احساس ناراحتی می کنید، حتی می تواند به صورت فیزیکی خود را نشان دهد، مثلاً در قلب یا روده.

به گزارش فراد؛ احساسات منفی می توانند چیزهایی را آشکار کنند که می توانید انکار کنید، اما با آشکار کردن آنها می توانید به خود قدرت دهید تا پتانسیل خود را به حداکثر برسانید. درگیر نشدن با احساسات منفی یک چیز است، اما نادیده گرفتن آنها چیز دیگری است. پس اجازه دهید رمز عبور شما “کنجکاوی” باشد نه “ترس”.

احساسات منفی را بپذیرید

احساسات منفی به طور طبیعی در حال حاضر بر سلامت ما تأثیر می گذارد، و این طبیعی است، اما هدفی در آن وجود دارد: آنها به ما هشدار می دهند که کار کم است.

معمولاً آنچه باید اصلاح شود خود تفکر است. با این حال، مطالعه تفکر خود کار آسانی نیست. کمی شبیه قلقلک دادن است. افکار چنان با تجربیات، ادراکات، باورها و تعصبات ما در هم آمیخته اند که اغلب غیرمنطقی هستند.

بنابراین به جای اینکه فقط سعی کنید از شر این ناراحتی خلاص شوید، از آن به عنوان یک ابزار استفاده کنید. می توانید واکنش های خودکار ذهن متفکر خود را قطع کنید و با «فکر کردن خارج از چارچوب» متفاوت فکر کنید. از خود بپرسید که چرا احساس ناراحتی می کنید و منطق پشت این احساس را بررسی کنید تا راه را برای ادراکات مختلف باز کنید، از جمله پذیرفتن اینکه مطمئن نیستید.

بی آنکه بدانی صلح کن

چرا کسالت نشانه خوددرمانی است

استرس عاطفی از شک ناشی می شود که از نادانی نیز ناشی می شود.

انسان در طول تاریخ، از دنیای باستان تا رنسانس، انقلاب صنعتی، سکولاریزاسیون (تقسیم دین و جهان)، انقلاب فنی، سعی کرده است «دانست». علم و دانش جایگزین معنویت و حکمت شده است. “دانش” مترادف با ایمنی شده است و مانند حیوانات، البته باهوش ترین، چیزی که به ما احساس امنیت می دهد همیشه انتخاب خوبی است.

  پایان "عصر جدید"؛ محبوب ترین برنامه تلویزیونی!

پس چرا ما هنوز هر از چند گاهی ناراحتی وصف ناپذیری را تجربه می کنیم، با تمام واقعیت ها و ارقامی که فقط یک کلیک با ما فاصله داریم؟ پاسخ تکامل است. علیرغم تکامل پیشرونده شیوه زندگی انسان از نظر شکل، به ویژه در چند قرن اخیر، ما هنوز حیوان هستیم. اگرچه بسیاری از مهارت های فیزیکی پیشینیان ما به دلیل اختراعات تکنولوژیکی دیگر قابل استفاده نیستند، احساسات ذاتی ما دقیقاً در زیر سطح پنهان هستند و هر لحظه آماده افزایش هستند.

در کودکی یاد می گیریم که چیز بد را ندانیم. «جهل» به یک اصطلاح تقریباً تحقیرآمیز تبدیل شده است، در حالی که در واقع به معنای «عدم دانش یا اطلاعات» است. امنیت ما را نسبت به ایده ها و دیدگاه های جدید کور می کند، پتانسیل ما را برای خود و دیگران محدود می کند و مهمتر از همه خلاقیت ما را کاهش می دهد.

برای یک کودک هر روز، حتی هر لحظه یک ماجراجویی است، فرصتی برای تجربیات و اکتشافات جدید. تجربه یک کودک را با تجربه بزرگسالی مقایسه کنید که در مورد همه چیز تصمیم گرفته و مطمئن است که همه تصمیماتش درست است. آیا فکر نمی کنید زندگی این بزرگسالان خسته کننده است؟

چرا قضاوت خوب است؟

ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که فردی را از روی لباس، لهجه، رفتار، حرفه، ماشین یا خانه قضاوت کنید. اما هیچ مشکلی وجود ندارد. شما مجبور به قضاوت فوری و دائمی هستید، زیرا یک راه طبیعی دیگر برای محافظت از خود عقل سلیم است و نمی توانید جلوی آن را بگیرید.

با این حال، ممکن است مواقعی پیش بیاید که جمله ای به ذهن شما خطور کند و آن را زیر سوال ببرید:

چرا با این شخص احساس خوبی ندارم؟
آیا آنها مرا به یاد می آورند؟
آنها چه هستند؟
حدس من چیست؟

خطر این وضعیت این است که خود را برای قضاوت قضاوت کنید، اما لازم نیست. شما قبلاً به لطف آگاهی خود واکنش غیرارادی را رد کرده اید، بنابراین می توانید انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید. اینجاست که احساس ناراحتی به عنوان نشانه ای از بهبود (یا فرصتی برای رشد) عمل می کند.

  دستگیری عاملان خرافات در گیلان

برخی از افراد با افرادی که مشکلات یادگیری یا چالش های فیزیکی دارند احساس ناراحتی می کنند، اما این احساس از کجا می آید؟ شاید این ترس از ناشناخته است، یا ترس از احتمال آسیب رساندن به خود، یا فقط غیرقابل پیش بینی بودن شخص دیگری؟

تصور کنید در یک فروشگاه بزرگ هستید و مادری یکی از سه فرزند خود را مقصر می داند. اول داد می زند بعد فحش می دهد. سرانجام چاقویی که به استخوان اصابت کرده بود به کودک اصابت کرد. کودک چه احساسی خواهد داشت؟ مادر چطور؟ مهمترین چیز این است که چه احساسی دارید و چرا؟

چگونه بینش می تواند توانایی واکنش را تحریک کند

توانایی واکنش به جای واکنش، مترادف با «آگاهی» است. پذیرش بی قید و شرط واکنش های ناخودآگاه و واکنش به آنها، مرد دوران تاریک رنسانس را ترک کرد. ترفند یادگیری این است که از انتخاب بین احساساتی که در خدمت ما هستند و احساساتی که به ما خیانت می کنند آگاه باشیم.

به عنوان مثال، افراد تمایل دارند به کسانی که در نزدیکی خود زندگی می کنند بیشتر از کسانی که در مناطق یا کشورهای دیگر زندگی می کنند اعتماد کنند و این تمایل به اعتماد شامل کسانی می شود که از نظر ظاهری و رفتاری شبیه هم هستند.

این واکنش ناخواسته مبتنی بر واقعیات است، زیرا قبل از تضمین “حاکمیت قانون” که ما امروز قدردان آن نیستیم، اغلب غریبه ها بیش از مردم محلی قانون را زیر پا می گذاشتند. بدون به رسمیت شناختن، تمایل به بی اعتمادی می تواند به راحتی به بیگانه هراسی یا نژادپرستی تبدیل شود.

شما می توانید به طور منطقی انتخاب کنید که چگونه به موقعیت ها با تجزیه و تحلیل احساسات خود واکنش نشان دهید، به جای اینکه فقط به آنها واکنش نشان دهید.

  چگونه با فرد مبتلا به سرطان رفتار کنیم؟

مشوق های ناراحت کننده

چرا کسالت نشانه خود درمانی است

احساس ناراحتی اغلب می تواند نتیجه پیشرفت غیرمنتظره باشد. برای اکثر افراد، موقعیت پیش فرض “کنترل” است. کنترل، یا بهتر است بگوییم توهم آن، چسب زخمی است که ما آن را به ترس وصل می کنیم زیرا آن را دوست نداریم.

چندین علت بالقوه برای ناخوشی وجود دارد:

عدم اصالت
تضاد ارزش ها
عدم اعتماد به نفس
نارضایتی
عدم هدف
عدم کنترل در زندگی
قربانی – نقش بازی
احساس گناه

عدم تطابق بین ارزش های ما و اعمال ما همیشه در جایی، آگاهانه یا ناخودآگاه خود را نشان می دهد و یکی از راه های بروز آن احساس ناراحتی است.

خودسازی (من در مقابل جایی که می خواهم باشم کجا هستم؟)

بسیاری از مردم سفر خود را به سوی تزکیه با ابراز تمایل به بهبود چیزی مانند شغل، زندگی اجتماعی یا روابط بهتر آغاز می کنند. با این حال، جایی در طول این مسیر خودشناسی، میل به بهتر شدن را در اعماق وجود خود درک می کنیم.

وقتی در آینه نگاه می کنید (به معنای واقعی یا استعاری) چه می بینید؟

اگر می خواهید بهترین باشید، باید واقع بین باشید. خود واقعی شما لزوما نسخه ای نیست که ساخته اید، نسخه ای که می تواند جنبه های منفی زیادی داشته باشد. خود واقعی شما وجود درونی شماست، ذهن برتر شما، نسخه ای که معصومانه وارد این دنیا شده و هنوز هم بی گناه است.

نتیجه

بنابراین دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید سعی کنید به آن احساس منفی نزدیک شوید و از آن فرار نکنید. آن را بررسی کنید، آن را بخواهید تا از آن نیرو بگیرید و آن را به خود بازگردانید.

سپس فکری را که باعث ایجاد این احساس شده است شناسایی کنید. این شما هستید که تصمیم می گیرید از کدام افکار استقبال کنید و کدام را رد کنید. با درک اینکه ناراحتی نشانه بهبود خود است، از این فرصت استفاده می کنید تا بهترین نسخه خود شوید، فرصتی برای بهتر شدن.

منبع: Lifehack

مترجم: زهرا ذوالقدر

دیدگاهتان را بنویسید