غذاهای مناسب برای کاهش وزن

Society 24, Nadia Zakalund: اگرچه کاهش وزن به تنهایی تضمین کننده سلامتی نیست، اما پیشگیری از چاقی و اضافه وزن ناسالم از بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی نیز جلوگیری می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید و لاغر بمانید، بهترین راه انتخاب غذاهای سالم و سیر کننده است.

با این غذاها لاغر شوید

به گزارش جامعه 24، غذاهای زیر به کاهش وزن کمک می کنند:

1. دانه چیا

وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می آید، فیبر حرف اول را می زند. فیبر غذایی سیر کننده است و هضم را کند می کند و ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، کاهش میزان کالری مصرفی بسیار مهم است.

تقریبا ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا ۴۰ درصد نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می کند. می توانید دانه چیا را برای صبحانه به همراه مربای توت فرنگی، پودینگ و البته میان وعده های روزانه مصرف کنید.

2. ماهی چرب

غذاهای دریایی سرشار از پروتئین هستند و به طور موثری گرسنگی را مهار می کنند و ساعت ها شما را سیر نگه می دارند. علاوه بر این، غذاهای دریایی حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 هستند که در حفظ سلامت قلب و مغز موثر هستند.

3. سبزیجات چلیپایی

کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و سبزیجات با برگ سبز تیره مانند کلم از سبزیجات چلیپایی هستند. مطالعات علمی نشان می دهد که این نوع سبزیجات فواید زیادی برای بدن دارند. سبزیجات چلیپایی خطر ابتلا به سرطان و التهاب را کاهش می دهند.

  معضل بیکاری زنان

از آنجایی که این سبزیجات کربوهیدرات و کالری کمی دارند، بهترین غذاهای غیر نشاسته ای برای اضافه کردن به رژیم غذایی کاهش وزن هستند. در عین حال می توان از سبزیجات چلیپایی برای تهیه انواع سالاد یا اسموتی استفاده کرد.

غذاهای مناسب برای کاهش وزن

4. غلات کامل

بسیاری از مردم فکر می کنند که وقتی می خواهند وزن کم کنند، باید غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، نان و برنج را کنار بگذارند. اما خوشبختانه، ما همچنان می‌توانیم با خوردن غلات کامل، نشاسته را در رژیم غذایی خود حفظ کنیم.

به گزارش جامعه 24، غلات کامل مانند ماکارونی سبوس دار، برنج قهوه ای و کینوآ سرشار از فیبر هستند و مانند ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی، ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند.


بیشتر بخوانید: بهترین غذاها برای افزایش وزن و عضله سازی


همچنین بدن و مغز ما ترجیح می دهند انرژی خود را از کربوهیدرات ها تامین کنند، بنابراین مصرف این غلات در کنار پروتئین و چربی های سالم باعث کاهش میل ما به کربوهیدرات های تصفیه شده و قند (غذاهای چاق کننده) و در نهایت کاهش وزن ما می شود.

5. اپل

به گزارش جامعه 24، میوه ها و همچنین سبزیجات، غذاهای خوبی برای کاهش وزن هستند. در این میان، سیب از هر میوه دیگری مقرون به صرفه تر است و می توان آن را برای هفته ها بدون فاسد شدن در یخچال نگهداری کرد. سیب به دلیل محتوای فیبر و آب زیادش سیر کننده است.

مطالعات نشان می دهد که این میوه در کاهش وزن موثر است. می توانید سیب را با انواع سالاد، سوپ و اسموتی میل کنید. البته حتما سیب را با پوست بخورید تا از تمام فواید آن بهره مند شوید.

  ترکیب تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی اعلام شد

غذاهای مناسب برای کاهش وزن

6. غذاهای تخمیر شده

تعادل سالم باکتری ها در روده نه تنها سیستم ایمنی را قوی نگه می دارد، بلکه در سوزاندن چربی بدن نیز موثر است.

برای کاهش وزن، علاوه بر پروبیوتیک ها، باید از پری بیوتیک ها نیز استفاده کنید. پری بیوتیک هایی مانند موز، مارچوبه، لوبیا و پیاز برای باکتری های سالم روده ضروری هستند. منابع غنی از پروبیوتیک ها عبارتند از کفیر، ماست و کلم ترش.

7. پسته

همه انواع آجیل را می توان در برنامه های رژیم کاهش وزن استفاده کرد. این غذاها به لطف وجود چربی های سالم، فیبر و پروتئین سیر کننده هستند. اما در مصرف آجیل نباید زیاده روی کرد، زیرا در این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و به جای کاهش وزن شما را چاق می کند.

هر وعده آجیل – حدود یک چهارم فنجان – تقریباً 160 تا 200 کالری دارد. در میان آجیل ها، پسته کم کالری ترین است. پسته علاوه بر طعم خوب، از دیابت نوع 2 محافظت می کند و سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد.

8. آووکادو

آووکادو را می توان تقریباً در هر رژیم غذایی گنجاند. در واقع چربی و فیبر سالم موجود در آن و همچنین بافت کره ای آووکادو طعم و بافت خوبی به غذا می دهد.

اگرچه آووکادو بیش از هر میوه دیگری کالری دارد، اما با مصرف مقدار کنترل شده آن همراه با یک رژیم غذایی سالم می توانید احساس سیری بیشتری کنید. به همین دلیل، اگر می خواهید به روشی سالم وزن کم کنید، از این میوه استفاده کنید.

غذاهای مناسب برای کاهش وزن

به گزارش جامعه 24، از دیگر غذاهایی که می توانید برای کاهش وزن در برنامه غذایی خود استفاده کنید، باید شکلات تلخ، سینه مرغ یا گوشت قرمز بدون چربی، ماهی تن، عدس، انواع سوپ سبزیجات، پنیر دلمه (پر پروتئین)، فلفل تند. ، گریپ فروت و گفت ماست یونانی کامل.

  پتروشیمی جم از اعضای کمیسیون صنایع مجلس استقبال کرد: جم در بین مجتمع های پتروشیمی موقعیت منحصر به فردی دارد

با افزودن این غذاها به برنامه غذایی سالم خود، می توانید امیدوار باشید که در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنید.

البته مهم ترین چیزی که در کاهش وزن باید در نظر بگیرید، کالری دریافتی روزانه است. اگر کالری بیشتری از فعالیت های روزانه خود دریافت کنید، نه تنها نمی توانید وزن کم کنید، بلکه وزنتان نیز افزایش می یابد. همچنین هنگام کاهش وزن، علاوه بر رژیم غذایی مناسب، باید روزی نیم ساعت ورزش کنید تا به وزن دلخواه برسید.

منبع:

https://www.eatingwell.com/article/7866255/foods-you-should-eat-every-week-to-lose-weight/

2022-07-24 03:30:04

دیدگاهتان را بنویسید