غذاهای سالمی که قند خون را بالا می برند

وقتی به غذاهایی فکر می‌کنید که قند خون را افزایش می‌دهند، احتمالاً به غذاهای شیرین و کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده مانند غذاهایی که در بسیاری از غذاهای ناسالم یافت می‌شوند، فکر می‌کنید، اما آیا می‌دانستید که برخی از غذاها اغلب سالم در نظر گرفته می‌شوند؟ آیا آنها می توانند قند خون شما را افزایش دهند؟

به گزارش هلث، قبل از بررسی غذاهایی که می توانند باعث افزایش قند خون ناسالم بعد از غذا شوند، مهم است که منظور ما از قند خون بالا چیست.

غذایی که می خوریم به قند و گلوکز تبدیل می شود که بدن از آن به عنوان سوخت استفاده می کند. اگر هر لحظه مقدار زیادی از این گلوکز در جریان خون باشد، منجر به افزایش قند خون می شود که به آن هایپرگلیسمی نیز می گویند.

در افراد غیر دیابتی، هیپرگلیسمی با خوردن بیش از حد قند و کربوهیدرات همراه است. اگر این رژیم در طول زمان ادامه یابد، قند خون بالا می تواند باعث آسیب به اندام های داخلی و حتی منجر به دیابت و سایر بیماری ها شود.

یک مطالعه در سال 2018 از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در ایالات متحده نشان داد که بسیاری از افراد به طور منظم قند خون بالا ناسالم را تجربه می کنند، حتی اگر سالم در نظر گرفته شوند.

گفت: ما متوجه شدیم که برخی افراد فکر می کنند سالم هستند اما قند خون آنها تنظیم نشده و اطلاعی ندارند، اما نتایج مطالعه نشان می دهد که نوع غذای مصرفی دلیل اصلی این افزایش قند خون است. محقق مایکل اسنایدر. . بود. “

  ششمین قله تاج رسید؟

دکتر کیسی ماینز در مورد سه غذای سالم صحبت می کند که نشان داده شده است هنگام مصرف قند خون ناسالم را افزایش می دهند. مورد اول انگور است. تمایل ما به خوردن تنها انگور به عنوان میان وعده دلیلی است که انگور باعث افزایش شدید سطح قند خون می شود.

وی افزود: انگور می تواند قند خون ما را تنظیم کند. خبر خوب این است که برای جلوگیری از این مشکل مجبور نیستید از خوردن انگور دست بکشید، فقط آن را با ماست یا کمی آووکادو ترکیب کنید تا واکنش قند خون بدنتان متعادل شود.

دومین غذای سالم بلغور جو دوسر است.در حالی که بلغور جو دوسر به خودی خود قند خون را افزایش نمی دهد، انتخاب روش های اشتباه می تواند باعث این امر شود.

به دوستداران بلغور جو دوسر توصیه می شود از مصرف غذاهای شیرین مانند شربت افرا و چیپس شکلات پرهیز کنند و به جای آن از چربی های سالم استفاده کنند. یک مشت آجیل یا دانه چیا مخلوط با بلغور جو دوسر سطح قند خون شما را ثابت نگه می دارد.

سومین غذای سالمی که سطح قند خون را بالا می برد لوبیا است. نکته اصلی این است که لوبیا روی همه تأثیر یکسانی ندارد. برخی از افراد ممکن است قند خون بالایی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نداشته باشند.

مطالعات نشان می دهد که میکروبیوم روده مسئول این تفاوت است، اگرچه تحقیقات بیشتری برای دریافت تصویر بهتر مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید