هر چه به عید نوروز نزدیک می شویم روزهایمان بیشتر از همیشه رنگ رختشویی و خاک می شود. خانه ها، اما نه مثل قبل.
اکنون هر کار کوچکی در خانه می تواند به متخصص شما سپرده شود. از گردگیری و شستشو گرفته تا تمیز کردن دیوارها و رنگ آمیزی مبل و شستن فرش و تمیز کردن ملحفه. اما چه کسی باید این کارها را انجام دهد. وقتی صاحبان خانه سر کار هستند، به فکر امرار معاش هستند.
بدون شک، مهارت های متخصصان در اینجا مطرح می شود. متخصصی که می داند از چه راه حل هایی برای از بین بردن لکه ها استفاده کند و چگونه کثیفی و کثیفی را بدون آسیب جدی به خود پاک کند. هیچ کدام از اینها رایگان نیست.
برای تکان دادن خانه در روزهای نوروز و دادن رنگ و رویه ای جدید به آن عید، باید دست در جیب تان بکنید. اما چقدر باید برای آن هزینه کنید؟ برای اطلاع از هزینه نظافت منزل در روزهای پایانی سال با بسیاری از این مراکز خدماتی تماس گرفتیم و میانگین هزینه هایی که برای نظافت منزل باید بپردازید به دست آوردیم.
اولین نیاز به خانه خدمات
هر چه به عید نوروز نزدیک می شویم، آگهی های تبلیغاتی روی دیوار، روزنامه ها و سایت ها بیشتر می شود. تبلیغاتی که با حداقل و حداکثر ساعات کار شما را با مجرب ترین نیروهای خدماتی آشنا می کند. با این حال ساعت ها عامل مهمی در هزینه نظافت منزل شما هستند.
معمولا حداقل زمان کار پرسنل نظافت 4 ساعت است و شما می توانید با توجه به میزان کاری که نیاز دارید و لیست قیمت نظافت منزل، حقوق نظافتچی را محاسبه کنید. اما انجام 8 ساعت نظافت منازل در نقاط مختلف شهر بین 30 تا 80 هزار تن در ساعت است.
برای این ساعت، برف پاک کن ماده حدود 20000 تومان با برف پاک کن نر تفاوت قیمت دارد; بنابراین 8 ساعت کار نظافتی آقایان 250 هزار تن و همین ساعت کار نظافتی 270 هزار تن هزینه دارد. به ازای هر ساعت اضافه 35000 تن به مبلغ اضافه می شود.
البته اگر می خواهید به زور وارد راهرو شوید و ساختمان را تمیز کنید، در نظر داشته باشید که یا باید وقت بگذارید یا از نیروی دیگری برای راه پله استفاده کنید. معمولاً 140 تا 180 هزار تن برای نظافت ساختمان های 4 طبقه هزینه می شود. حیاط بیش از 20 متر و پارکینگ هزینه های اضافی را مورد توجه شما قرار می دهد.
این رقم را به سایر هزینه ها مانند جوایز و اعیاد اضافه کنید که با نزدیک شدن به ایام نوروز باید پرداخت کنید. اینها همه هزینه هایی است که باید بپردازید، اما میزان رضایت خود را قضاوت نکنید. به عنوان مثال بارها شنیده شده که از خود پرسیده اید که قدرت سرویس شما چقدر کند است و چقدر وقت تلف می شود.
یا از کیفیت کار او راضی نیستید، یا نیروی کار دیرتر از آنچه انتظار داشتید وارد شده است. در روزهای شلوغ سال این وسواس ها را فراموش کنید. استفاده از نیروی خدماتی برای نظافت داخلی از 120 تا 400 هزار تن می باشد. میانگین مقداری که باید برای نیروی خدماتی در نظر گرفت 260000 تن است.
اندازه و اندازه اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت لباسشویی خواهد بود. لباسشویی فقط به پرده، ملحفه و پتو محدود نمی شود، بلکه اینها مهمترین چیزهایی هستند که در خشک شویی باید به آنها توجه کنید. هر چه تعداد پرده ها بیشتر یا بیشتر باشد، هزینه شست و شو نیز بیشتر می شود.
هزینه خشک کردن پرده های ابریشمی، ترمه یا ترمه معمولاً 3 تا 4 برابر بیشتر از هزینه پرده های ساتن، کتان و توری و 2 تا 3 برابر بیشتر از هزینه خشک کردن پرده های ابریشمی است. قیمت شستشوی پرده زبرا و لرد دریپ پس از بررسی با توافق کارفرما تعیین می شود.
شستن هر تخته پرده مخمل، حریر و کتان ۱۷۵ هزار تن و اتو ۷۵ هزار تن هزینه دارد. شستشوی آستر و تور و حریر در 3 متر 33 هزار تن و اتو 19 هزار تن می باشد. تافته و کتانی متری 44000 تن شستشو و 25000 تن اتو می شود.
پرده های رومی و پرده های لوردرپ نیاز به تخصص دارند و زبرا و شید برای 250000 جلد شستشو می شود. می توان گفت پرده های خانه را به طور متوسط 50 تا 170 هزار تن می توانید بشویید.
اما اگر داخل کمدها می روید و می خواهید پتوهایتان را خشک کنید، باید برای هر پتو 63 هزار تن، لحاف 81 هزار تن و لحاف 163 هزار تن بپردازید. ورق ها 38000 تن شسته و 19000 تن اتو می شوند.
شستشوی هر بالش پر 63000 تن است. بنابراین، شستشوی پرده ها از 80 تا 250 هزار تن هزینه دارد. میانگین ارزش را می توان 165 هزار تن در نظر گرفت. لباسشویی یک محصول خواب برای یک خانواده چهار نفره از 700000 تن تا یک میلیون و 450000 تن است. یعنی باید به طور متوسط یک میلیون و 75 هزار تن برای خانواده کوچک خود هزینه کنید.
قالی شویی؛ از دستی تا ماشینی
سنتی ترین نماد خانه، شستن فرش و قالی است که هنگام شستن و خشک کردن فرش، تصویر حیاط های رنگارنگ آبکی و فرش های آفتابگیر را به ما می دهد. کار سخت، طاقت فرسا و سخت که در عین حال هیجان انگیز است.
بنابراین قالیشویی یکی از رایج ترین شکل های خانه تکانی است. قیمت آن نیز از فرش دستباف تا فرش ماشینی متفاوت است. قالیشویی نیز بر اساس متراژ و تراکم قیمت گذاری می شود. فرش ماشینی از 15 تا 25 هزار تن در متر شستشو می شود.
مثلاً فرش 500 شانه شست و شو گرانتر و 350 شانه ارزان تر خواهد بود. تخصص عمدتا در فرش دستباف است. اما معمولا قیمت متوسط 40000 تن در هر متر است. البته تیرگی و روشنایی زمینه فرش نیز در این قیمت گذاری موثر است.
فرش لباسشویی و کناره های ماشینی بسته به ساده یا خوش طعم بودن با قیمت های مختلفی قابل شستشو است. یعنی از 13 تا 15 هزار تن در متر. معمولا قالیشویی ها میانگین شستشوی هر متر فرش را 15 تا 60 هزار تن تخمین می زنند.
گذاشتن فرش روی قالیشویی اگر 2 فرش 9 متری دستباف و ماشینی باشد از 135000 تن تا 360000 تن هزینه دارد. یعنی باید میانگین ارزش هر فرش 247500 تومان را در نظر بگیرید.
اما اکنون زمان هزینه شستن مبل ها است. قیمت شست و شوی مبل نیز با توجه به نوع مواد مصرفی، جنس مبل و … بین کارفرما و کارمند توافقی می باشد. به عنوان مثال هزینه شست و شوی مبل 7 نفره از 350000 تومان به بالا و مبل 9 نفره 500000 تومان به بالا خواهد بود. این در حالی است که صاحب مبلمانی که پارچه کمتری مصرف می کند هزینه کمتری را پرداخت می کند که به طور متوسط بین 150 تا 300 هزار تن خواهد بود.
از طرفی برای شستن مبل 7 نفره باید 350 تا 500 هزار تن هزینه کنید. میانگین شستشوی مبلمان شما 425 هزار تن خواهد بود.
ما به ابزار و وسایل مورد نیاز برای جابجایی خانه نیاز داریم، چه خودمان این کار را انجام دهیم و چه کارکنان خدماتی. همین تجهیزات هزینه های قابل توجهی را نیز به خانواده تحمیل خواهد کرد.
به عنوان مثال، نیاز فوری به پاک کننده های چند منظوره سفید کننده و پاک کننده های شیشه، براق کننده ها، براق کننده ها، مواد شوینده، چربی زدا، شامپوهای فرش و مبل، سرکه و جوش شیرین، لباس و پودر لباسشویی و ظروف ابزاری مانند دستکش، ماسک، حوله و حوله ها و روزنامه های ضایعاتی تا گرد و غبارگیرها، تی شرت ها و برس ها. اما برای همه اینها چقدر باید بپردازیم؟
مایع لباسشویی به طور متوسط 70 هزار تن، یک لیتر مایع ظرفشویی 20 هزار گوجه، شیشه شوی 20 هزار گوجه و سفید کننده 4 هزار گرم 35 هزار تن، عدد چندکاره 40 هزار تن و کلکتور رسوب آهک 30 هزار تن و شیر رسوب زدایی 40 هزار تومان ویل. تومانی.
هزار گرم پودر دست 20000 تن و شامپو فرش یک لیتر 30000 تن و دستکش به همین قیمت. 20000 تن مقدار اسکاچ و سیمی است که باید به این هزینه ها اضافه شود. البته این هزینه ها حداقل است و برای خانواده های کم جمعیت ضروری است. هزینه تهیه لباسشویی و نظافتی از 350 تا 700 هزار تن با میانگین 525 هزار تن است.
در کل چقدر هزینه می کنیم؟
همانطور که دیدیم، لرزش خانه ها را می توان در دسته بندی کلی جستجو کرد. اکنون باید به میانگین هزینه ای که یک خانواده برای خانه تکانی هزینه می کند نگاه کنیم.
اگر به طور متوسط حدود 525 هزار تن برای خرید ابزار و وسایل نظافتی در نظر بگیریم و تا 260 هزار تن به نیروهای خدماتی که 8 ساعت در خانه شما کار می کنند پرداخت کنیم و کارهای خانه شما در همان روز تمام شود و قول و باور کنید با 165 پرده ها را هزار تومان بشویید و کتانی را با یک میلیون و 75 هزار تومان از لباسشویی بگیرید و فرش ها را با 247 هزار و 500 تومان بشویید و با 425 هزار تومان اثاثیه عید را آماده کنید. 697 هزار و 500 تن.
بنابراین برای جابجایی منزل در اسفند ماه باید قسمت بالای کیف را تا حدود 2 میلیون و 700 هزار تن شل کنید. این رقم منهای نوسانات بازار، عیدی هایی که باید به نیروی کار پرداخت کنید، و کم و بیش مواد مصرفی و مصرفی شما.
منبع: همشهری