عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C

بسیاری از افراد از ویتامین ها به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می کنند. در حالی که بهتر است تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن خود را از طریق غذاهای کامل دریافت کنید.

ویتامین ها برای افرادی که نیاز به مصرف مکمل دارند مفید است، اما برخی ویتامین ها می توانند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کنند. به عنوان مثال، ویتامین C بسیاری از افراد را پس از مصرف آن ناراحت می کند، زیرا وقتی به تنهایی یا در دوزهای بالا مصرف شود، به خوبی جذب بدن نمی شود.

به گزارش بهداشت نیوز، ترفند برای کاهش یا از بین بردن حالت تهوع پس از مصرف ویتامین C، یافتن یک مکمل با کیفیت بالا است که حاوی لیپیدهای فعال زیستی و بیوفلاونوئیدها باشد. این محصولات به عنوان بافر عمل می کنند تا به بدن شما کمک کنند مکمل های ویتامین C را راحت تر بدون آسیب رساندن به روده جذب کند.

همچنین می توانید از مصرف این مکمل با معده خالی خودداری کنید، که می تواند با بسیاری از ویتامین های دیگر باعث تهوع شود. اگر مصرف مکمل ها در صبح زود برایتان سخت است، ویتامین های خود را در ناهار یا شام مصرف کنید.

ویتامین C بیشتر به دلیل فوایدش برای سیستم ایمنی شناخته شده است، اما بخش مهمی از ویتامین و تنها بخشی از فواید آن است. ویتامین C که به نام اسید ال اسکوربیک نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب است، به این معنی که مقادیر اضافی این ویتامین از طریق ادرار دفع می شود.

ویتامین C برای تشکیل رگ های خونی، غضروف، ماهیچه ها و کلاژن در استخوان ها ضروری است. همچنین یک آنتی اکسیدان است که از سلول های ما در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند.

  پخش «ساخت ایران 3» در ایام نوروز

ویتامین C در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود و توصیه می شود که بزرگسالان بیش از 2000 میلی گرم ویتامین C در روز مصرف نکنند و محدودیت حدود 500 میلی گرم بی خطر و موثر است. عوارض جانبی جدی نادر است، اما مصرف بیش از حد این ویتامین می تواند باعث تهوع و مشکلات گوارشی شود.

منبع: ایسکا نیوز

دیدگاهتان را بنویسید