عملیات شبانه در پارکینگ؛ وقتی ماشین برهنه است!

444992 526 خبر مرکزی

به طور کلی متقاضیان خودرو در هنگام خرید خودرو به دو موضوع مهم توجه می کنند: «تکنولوژی خودرو و بدنه». سال‌هاست که شرکت‌های خصوصی برای تشخیص وضعیت خودروها راه‌اندازی شده‌اند که در ازای پول خودروها را بازرسی و گواهی می‌دهند. با این حال، آنها به هر دو طرف معامله اعلام می کنند که مسئولیت اشتباه در کارشناسی خود را ندارند.

به همین دلیل است که خریداران معمولاً از چندین شرکت برای تعیین ارزش یک خودرو با صرف هزینه بیشتر در زمینه کارشناسی استفاده می کنند، اما همچنان در کارشناسی اتفاقات عجیبی می افتد. یکی از پرکاربردترین روش ها طراحی صحنه در تخصص خودرو است.

صحنه سازی با مشتری قلابی

شخصی برای بازدید از ماشین آگهی شده به بالای ماشین می رود و با صاحب ماشین مذاکره می کند. مالک خودروی خود را تعریف می کند و آن را محجوب معرفی می کند. متقاضی که سرمست از تعاریف فروشنده است، قصد دارد کارشناسان خودرو را جذب کند که ناگهان مردی خوش پوش با خودروی لوکس وارد جنگ می شود و می گوید آگهی خرید خودرو را در سایت های اینترنتی دیده ام و از من می خواهد در این باره تحقیق کنم. .

او با کارشناس خودرو تماس گرفت و از شرکت درخواست کرد کارشناس به محل اعزام شود و متقاضی اول با رضایت از اینکه دیگر مجبور به پرداخت پول به کارشناس نیست منتظر آمدن کارشناس ماند. بعد از نیم ساعت کارشناس به خودرو رسید و معاینه فنی را آغاز کرد و در نهایت گفت که خودرو هیچ مشکل فنی و بدنه ای ندارد.

  آخرین مانع احیای برجام چیست؟

متقاضی دوم که ناشناخته به نظر می رسید شروع به چانه زنی با فروشنده کرد و در اینجا متقاضی اول برای اینکه خرید خودرو را از دست ندهد شروع به اعتراض کرد که مشتری اول اوست، فروشنده برای خریدار اول پول گفت. و مشتری دوم رد کرد.

اولین خریدار که هزینه کارشناسی را پرداخت نکرد، سر و صدا کرد، کارشناس را مجانی روی صحنه برد و به دفتر اسناد رسمی رفت و ماشین را خرید، اما پس از خرید ماشین متوجه شد هر اتفاقی که در آن روز افتاده، یک ماشین بوده است که حالا دارای ارزش بسیار کمتری نسبت به قیمتی است که پرداخت کرده است.

عملیات شبانه در پارکینگ

روش دیگر در پارکینگ ها استفاده می شود. وقتی ماشین دو طبقه است و به پارکینگ می رود، فروشنده وارد گود شده و شبانه قطعات ماشین را جابجا می کند چون هیچ جزئیاتی در قولنامه وجود ندارد، فروشنده ماشین را از قطعات اصلی خارج کرده و قطعات مستعمل را عوض می کند. راهی برای اثبات حقانیت

این روش در بین کلاهبرداران نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل همواره توصیه می شود که خریداران جهت حفظ حقوق خود کلیه جزئیات قرارداد را ذکر کنند.

شماره شاسی را تغییر دهید

شماره شاسی و موتور مهم ترین عامل در پیگیری کلاهبرداری است، به ترتیب تعداد شاسی موتور در قولنامه ها جابه جا شده و عملیات کلاهبرداری شکل می گیرد.

خریدار که فکر می کند ماشین ارزانی خریده است چند روز بعد متوجه می شود که ماشینش چیزی نیست که از روز اول دیده باشد. وی به فروشنده اشاره کرد که به وی گفته شد طبق قرارداد و سند شماره شاسی و موتور همان است که در قرارداد ذکر شده است.

  نکات ساده برای محافظت از زانو

آنجا بود که صاحب جدید خودرو متوجه شد روز اول خودروی دیگری به او نشان داده شده و روز بعد خودروی دیگری با شماره شاسی و موتور متفاوت به او تحویل داده شده و او نیز بند نیست.

روش دیگری که در تقلب رایج است، دستکاری مسافت پیموده شده خودرو است. پس گاهی کارکرد اصلی خودرو با عیب یابی مشخص نمی شود. بسیاری از کلاهبردارانی که از این روش استفاده می کنند آنقدر در مورد درستی مسافت پیموده شده خودرو خود صحبت می کنند که به خریدار می گویند حاضرند برای نمودار در نمایندگی هزینه کنند که بهترین سناریو برای خریدار است.

ماشین را به فروشنده ای که قبلاً با او توافق کرده اند می برند و اپراتور می گوید که فروشنده طبق توافق قبلی چه می خواهد. «خریدار که از همه چیز بی خبر است، ماشین را با دل خوش می فروشد و بعد متوجه می شود که چه کلاه گشادی بر سر گذاشته است.

منبع: جام جم

دیدگاهتان را بنویسید