علت خستگی صبحگاهی چیست؟ | جامعه 24

جامعه 24- همه ما روزهای متفاوتی داریم، یک روز شاد هستیم و روز دیگر حال و هوای خوبی نداریم و مدام خسته و بی حوصله هستیم. این مشکل می تواند از صبح با ما باشد که یک روز از سال با انرژی خوبی از خواب بیدار نشویم و احساس بی حالی کنیم، می توان آن را طبیعی دانست، اما اگر این روند و وضعیت هر روز و همیشه همراه ما باشد، باید در مورد آن فکر کنید و در مورد آن فکر کنید

همانطور که افراد متفاوت هستند، نیازهای آنها، از جمله نیاز آنها به خواب، برای هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال، یک فرد بزرگسال معمولاً به 8 تا 7 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد، در حالی که برخی افراد برای احساس شادابی به 12 تا 11 ساعت خواب نیاز دارند.

تاکنون مطالعات زیادی در مورد خواب و نیاز بدن به آن انجام شده است که نشان می دهد خواب چقدر برای بدن و به خصوص برای مغز مفید است.

بر اساس برخی از این مطالعات، خواب مغز را پاکسازی می کند و نقش اساسی در شروع و پیشگیری از زوال عقل در دوران پیری دارد.

علت خستگی صبحگاهی چیست؟

به گزارش جامعه 24، کم خوابی در شب باعث می شود نتوانیم در طول روز به درستی و با تمرکز کافی کار خود را انجام دهیم و در طول روز عصبانیت بیشتری را تجربه کنیم.

جالب است بدانید که مغز انسان هنگام بیدار شدن از خواب بسیار تنبل است و حداقل به 5 دقیقه زمان نیاز دارد تا ریکاوری کند و به بدن بگوید که بیدار شود و حرکت کند.

  قیمت بیت کوین، امروز 14/09/2200

علت خستگی صبحگاهی چیست؟

علائم اصلی خستگی صبحگاهی

– دردهای عضلانی
– بی تفاوتی و بی انگیزگی
– کمبود ویتامین هایی مانند آهن و D
– خستگی مداوم
– عدم تمرکز
– ناراحتی دستگاه گوارش
– سرگیجه
– سردرد و عدم هماهنگی بین حرکات چشم و دست
– ناتوانی در تصمیم گیری
– تحریک پذیری و بدخلقی
– بی اشتهایی
– سیستم ایمنی ضعیف
– اختلال حافظه
– مشکلات عاطفی
– خواب آلودگی
– فشار خون پایین
– پاسخ های آهسته و آرام به محرک
– مشکلات بینایی مانند آمبلیوپی
– مشکلات هورمونی و کم کاری تیروئید


بیشتر بخوانید: صبح ها چه بخوریم؟


خواب ناکافی یکی از مهم ترین علل خستگی صبحگاهی در افراد است، اما اگر با وجود خواب کافی، این حالت تا دو هفته ادامه داشت، فرد باید علت را در بدن خود جستجو کرده و به پزشک مراجعه کند.

علت خستگی صبحگاهی چیست؟

راه های مبارزه با خستگی صبحگاهی

همانطور که اشاره کردیم، اگر خستگی صبحگاهی همیشه همراه شماست، آن را دست کم نگیرید و حتما به دنبال علت آن باشید.

وضعیت روحی خود را درک کنید و از این طریق از خانواده و دوستان خود کمک بگیرید. اگر می خواهید هر روز صبح در رختخواب بمانید، ممکن است از دنیای بیرون و اتفاقات آن فرار کنید، پس روی آن تمرکز کنید و دلیل آن را پیدا کنید. سعی کنید بر لحظات مثبت زندگی و دارایی های خود تمرکز کنید و شادی را به خود بازگردانید.

رژیم غذایی خود را به طور منظم بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که ویتامین ها، مواد معدنی و آب کافی در طول روز مصرف می کنید. اگر رژیم غذایی جدیدی را شروع کرده اید، حتما در مورد درستی روش آن تحقیق کنید و مراقب باشید.

  ارزان ترین گوشی های 5G برای سال 2021

علت خستگی صبحگاهی چیست؟

برای صبحانه وقت بگذارید. اگر مجبور شدید کمی زودتر از خواب بیدار شوید یا از شب قبل مقداری از آن را آماده کنید تا به دلیل وقت نداشتن آن را حذف نکنید. خوردن صبحانه می تواند انرژی روزانه شما را تامین کند و اعصاب شما را متعادل نگه دارد و روحیه و روحیه شما را بهبود بخشد. در این وعده غذایی مهم از میوه ها و منابع فیبر بالا مانند بلغور جو دوسر، سیب، توت فرنگی، زغال اخته، موز و آجیل استفاده کنید.

به گزارش Society 24، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن دمنوش هایی مانند زنجبیل، جینسینگ یا ماکا سه بار در روز همراه با صبحانه می تواند در افزایش سطح انرژی و ایجاد نشاط در فرد موثر باشد. پس از این نوشیدنی ها غافل نشوید.

یک برنامه منظم را دنبال کنید. وعده های غذایی را در ساعات مشخصی بخورید و حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی کنید و خود را در معرض نور خورشید قرار دهید.

2022-08-02 06:43:02

دیدگاهتان را بنویسید