علائم و نشانه های خانواده التهابی

خبر مرکزی- داشتن این همه ناملایمات و مشکلات و استرس روی همه تاثیر منفی می گذارد و باعث می شود روابط افراد به جای پر از آرامش و عشق، پر از خشم و اضطراب شود.

به گزارش جامعه ۲۴، این معضل تاثیر زیادی بر خانواده ها می گذارد. پیش از این خانه و خانواده مکانی بود که مردم از انواع ناملایمات پناه می بردند و در قلعه او وقت و انرژی می گذراندند، اما امروز این امر تحت الشعاع قرار گرفته و خانه امروزی به مکانی برای وجود و رهایی از ترس و ناراحتی تبدیل شده است. .

روانشناسان و مشاوران در مورد خانواده هایی با التهاب زیاد صحبت کرده اند و نشانه هایی از چنین خانواده هایی را برشمرده اند.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم و به بررسی این نشانه ها می پردازیم. توجه کنید شاید در خانواده شما هم چنین نشانه هایی وجود داشته باشد پس باید برای این موضوع چاره ای اندیشید.

آیا خانواده پرشوری دارید؟

اعضای خانواده همچنان به فریاد زدن ادامه می دهند

شاید هیچ کس نداند که آیا خانواده اش استرس زیادی دارند یا نه. شاید یکی از عوارض استرس زیاد در خانواده، فریاد زدن اعضای خانواده باشد. باید بدانید که هرچه افراد استرس بیشتری داشته باشند، تمایل بیشتری به بالا بردن صدای خود و صحبت های بی مورد دارند، پس سعی کنید اگر شما یا دیگران و فرزندانتان فریاد می زنید، خود را کنترل کنید و دیگران را آرام کنید و آرام باشید. برای اطمینان دادن به دیگران صحبت کنید.

اگر کمکی نکرد، صحبت را کنار بگذارید و به خود و دیگران زمان بدهید و مکالمه را تا زمانی که آرام شوید به تعویق بیندازید. هر دو طرف باید عقب بنشینند و نفس عمیق بکشند و آرامش خود را بازیابند. این برای هر دو طرف ضروری است.

آیا خانواده پرشوری دارید؟

خواب خانواده ضعیف یا بی کیفیت است

وقتی استرس در خانواده زیاد می شود، خواب همه اعضای خانواده تحت تاثیر قرار می گیرد و کیفیت آن کاهش می یابد. برخی از آنها از کمبود خواب رنج می برند و برخی دیگر دچار پرخوابی می شوند. کمبود خواب کافی و با کیفیت منجر به افزایش اضطراب در شما و سایر اعضای خانواده می شود.

  شعر به لوله و بخاری و کانال تهویه مطبوع!

دکتر تینا آلتمن، متخصص اطفال کالیفرنیا و سخنگوی آکادمی اطفال، می‌گوید: «اگر فکر می‌کنید بچه‌هایتان خشن‌تر از قبل شده‌اند، سعی کنید نیم ساعت زودتر آنها را بخوابانید. این کار را برای خودتان انجام دهید تا شاهد تغییر واقعی در فضا و فضای خانواده باشید.»

به گزارش خبر مرکزی، شما می توانید برنامه خواب خاصی داشته باشید اگر فرزندانتان کم سن و سال هستند، می توانید برای آنها داستان و کتاب بخوانید و به این ترتیب نقش مهمی در آرامش آنها قبل از خواب داشته باشید.

آیا خانواده پرشوری دارید؟

یادت رفت با هم غذا بخوری

اگر شما و همسرتان آنقدر عصبانی و ناراحت و استرس دارید که فرزندتان با شما سر سفره غذا نمی خورد، باید به رفتار خود فکر کنید.

دکتر ماری آلفورد، روانشناس و عضو انجمن روانشناسی، می گوید: «برای گرد هم آوردن خانواده سر میز شام، جملات مثبتی درباره خانواده خود روی کاغذ بنویسید و هنگام غذا خوردن با صدای بلند آنها را بخوانید. این به کودکان کمک می کند که منتظر غذا خوردن در فضایی آرام و مثبت باشند. می توانید از هر یک از بچه ها بخواهید که این کار را انجام دهند و به این ترتیب یک سنت خانوادگی جدید و مثبت ایجاد کنید.»

سعی کنید با لبخند پشت میز باشید و در مورد روز خود و خاطرات جالبی که برایتان اتفاق افتاده صحبت کنید.به این ترتیب می توانید فرزندان خود را نیز تشویق کنید تا درباره اتفاقاتی که در طول روز برایشان افتاده است صحبت کنند.

علائم و نشانه های خانواده التهابی

انزوای اعضای خانواده

همه افراد یکسان نیستند و هرکسی در موقعیت های مختلف واکنش های متفاوتی دارد. این در مورد کودکان نیز صدق می کند. برخی از آنها زمانی که تحت استرس زیادی هستند سعی می کنند خود را از جمع جدا کنند و خود را منزوی کنند.

  4 میلیون دوز واکسن ایرانی برای بازارهای جهانی

کودکان بزرگتر ممکن است خود را در اتاق حبس کنند، اما کودکان کوچکتر احتمالاً با امتناع از بازی با کودکان دیگر پاسخ می دهند.

دکتر آلفورد توصیه می کند: «در چنین شرایطی با فرزندتان صحبت کنید و به او اطمینان دهید که بین شما و او رابطه ای وجود دارد و او می تواند در مورد هر چیزی با شما صحبت کند. اگر خودتان استرس دارید و بچه ها متوجه می شوند، به آنها بگویید با انجام کارهایی مانند دوش گرفتن یا نفس عمیق، احساس بهتری خواهید داشت. این چیزها قطعا شما را آرام تر می کند و به فرزندانتان نشان می دهد که می توانید استرس خود را کنترل و مدیریت کنید.»


بیشتر بخوانید: اختلالات عاطفی فصلی و راه حل های درمانی


حتی می توانید در مورد احساسات مختلفی که افراد در زندگی تجربه می کنند صحبت کنید و از فرزندتان بخواهید که فکر کند و راه حلی برای واکنش نشان دهد و از شر احساسی که باعث ناراحتی انسان می شود خلاص شود. با این روش خود را برای احساساتی که در آینده تجربه خواهد کرد نیز آماده می کند و زمانی که در موقعیت های ناراحت کننده قرار می گیرد استرس و تردید ندارد و می تواند تصمیمات بهتری بگیرد.

آیا خانواده پرشوری دارید؟

مشکل در محل کار

آیا در محل کار خود با مشکل جدیدی مواجه شده اید یا آنطور که باید در موقعیت خوبی ظاهر نشده اید و از این موضوع ناراحت هستید؟ اگر توانایی کار شما نسبت به گذشته کاهش یافته است، استرس ممکن است یکی از دلایل آن باشد. استرس باعث می شود نتوانید آنطور که باید بر روی کار و فعالیت های خود تمرکز کنید، بنابراین نمی توانید کار خود را مانند قبل انجام دهید.

  جنین های قاتل زیرزمینی!

به گزارش خبر مرکزی، دکتر آلفورد توصیه می کند: «در این موارد، منبع استرس را شناسایی کنید و برای از بین بردن آن با همسرتان همکاری کنید. به عنوان مثال، اگر شما و بچه ها صبح در یک ساعت آماده می شوید، روز خود را با عصبانیت و استرس شروع می کنید، راه حلی برای آن پیدا کنید. می توانید وظایف را تقسیم کنید و صبح کمی زودتر از خواب بیدار شوید یا برخی از کارهای صبحگاهی را از شب آماده کنید، به این ترتیب استرس کمتری خواهید داشت.

در این شغل می توانید با سایر اعضای خانواده صحبت کنید زیرا هر یک از آنها می توانند مسئولیت کاهش استرس و بار روی شانه های شما را بر عهده بگیرند.

آیا خانواده پرشوری دارید؟

آیا همه افراد خانواده احساس بیماری می کنند؟

اگر دقت کنید می بینید کسانی که استرس زیادی دارند معمولاً خیلی بیمار می شوند و درگیر انواع بیماری ها می شوند. استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد.

در چنین شرایطی، کودکان کوچکتر معمولا از دل درد، سردرد یا کابوس شکایت می کنند، در حالی که بزرگترها از گردن، شانه، کمردرد و گاهی اوقات بی خوابی رنج می برند. در چنین شرایطی علاوه بر افزایش ساعات خواب، تمیز نگه داشتن دست ها و ورزش کافی برای خود و اعضای خانواده را فراموش نکنید. برای پیشگیری از بیماری در حین مواجهه با عوامل استرس زا، دکتر آلفورد شرکت در فعالیت های لذت بخش مانند شب بازی های خانوادگی یا تماشای فیلم را توصیه می کند. سعی کنید زمانی را با هم بگذرانید و از با هم بودن لذت ببرید.

2022-11-23 04:40:54

دیدگاهتان را بنویسید