شک در اخلاق در تاج آیا من هنوز آدم خوبی هستم؟

فرادید| در طول اپیدمی کرون، مردم مجبور شدند تصمیمات دشواری بگیرند که شاید در گذشته مقابله با آنها غیرممکن بود. کاتلین ترنر; پرستار 52 ساله در بخش مراقبت های ویژه سانفرانسیسکو دائماً نگران این تصمیمات دشوار بود. از بهار گذشته که تعداد زیادی از بیماران کووید-19 در بیمارستان بستری شدند، او به ناچار به بیماران داروی آرام بخش داد، زیرا می دانست که این امر می تواند تأثیرات منفی پایداری بر سلامت آنها بگذارد و مکرراً به عزیزان این فرصت را بدهد تا با مرگ خود وداع کنند. عزیزانی که او گرفت

به گزارش فرادید; مثلاً سال گذشته بنا به دستوری حتی در روز مادر به زنی اجازه ملاقات مادر در حال مرگش را نداد. کاتلین ترنر می‌گوید: «می‌دانستم دستور روی یک تکه کاغذ نوشته شده است، اما یک فرد خوب در این شرایط چه تصمیمی می‌گیرد؟» “مطمئناً کاری را که انجام دادم انجام نمی دهم.” به طور کلی، این تجربیات به طور جدی حس اخلاقی پرستار را زیر سوال برد، که باعث شد او بپرسد: “آیا من واقعاً آدم خوبی هستم؟” “آیا نباید شک کنم که خوب هستم؟”

دوره اپیدمی به ویژه برای کارکنان مراقبت های بهداشتی دشوار بود، زیرا آنها دائماً با انتخاب اینکه چه کسی داروهای نجات دهنده را تحویل می دادند و نیاز به تجهیز مجدد تجهیزات حفاظت فردی به قیمت آلوده کردن بیماران، همکاران و خودشان دست و پنجه نرم می کردند.

اپیدمی تاج بیش از هر چیز دیگری اخلاق را زیر سوال برد

اما مردم عادی نیز در چنین سناریوهای ناخوشایندی شرکت داشتند. ماموران تشییع جنازه مجبور شدند دوباره قبرهای قدیمی را خالی کنند تا جا برای اجساد بیشتری باز شود. بسیاری از ما در هنگام کشیدن نقاشی برای خود یا پدربزرگ و مادربزرگمان نگرش آرامی داریم.

در برخی موارد، این موقعیت ها افراد را به وضعیتی سوق می دهد که روانشناسان آن را “آسیب اخلاقیآنها می گویند؛ به عبارت دیگر، احساساتی مانند شرم، گناه و سردرگمی پس از تجاوز به اخلاق خود. آسیب اخلاقی اغلب به شکل خیانت توسط رهبران و سازمان ها ظاهر می شود که در وهله اول افراد را مجبور به چنین تصمیماتی می کند و می تواند. منجر به رفتارهایی مانند سوء مصرف مواد مخدر و انزوای اجتماعی شود.

ما تازه شروع به درک آسیب های همه گیر کرده ایم. هر مرگ ناشی از کووید-19 جریانی از اندوه را در میان خانواده‌های داغدار ایجاد می‌کرد. میلیون‌ها نفر از بازماندگان کرونا هنوز نمی‌توانند فراموش کنند که این بیماری چه چیزی باعث آنها شده است. حتی آنهایی که بیمار نشدند چاره ای جز مقابله با از دست دادن شغل، فرصت ها و اضطراب خود نداشتند. علاوه بر این، ماهیت این امر برای کسانی است که در سال گذشته اصول اخلاقی خود را اساساً نقض کردند.

  صندلی اتوبوس، خانه ارزان در پایتخت!

«آسیب اخلاقی» کشف جدیدی نیست. در سال 1994، جاناتان شای، روانپزشک بالینی، زمانی که پس از بازگشت برخی از سربازان آمریکایی متوجه شد که آنها در نتیجه حوادث غم انگیز ویتنام دچار تغییرات شخصیتی بزرگی شده اند، این اصطلاح را ابداع کرد. این تحولات به وضوح با آنچه معمولاً نامیده می شود سازگار است اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) متفاوت هستند.

انگیزه دگرگونی آنها اغلب وقایعی بود که اصول اخلاقی آنها را تضعیف می کرد، به جای فرار از مرگ و مبارزه با ترس و ناامیدی دائمی که پس از آن به وجود آمد. آسیب اخلاقی به عنوان یک بیماری روانی در نظر گرفته نمی شود و محققان هنوز در حال روشن کردن مرزهای دقیق این مفهوم و تغییرات ناشی از آن در رفتار هستند. اما چیزی که آنها مطمئناً می دانند این است که قرار گرفتن در معرض رویدادهای آزاردهنده اخلاقی به سلامت روان آسیب می رساند. یکی از این آسیب ها افسردگی است.

اپیدمی تاج بیش از هر چیز دیگری اخلاق را زیر سوال برد
از زمانی که جاناتان شای این ایده را مطرح کرد، روانشناسان و روانپزشکان دامنه آسیب های اخلاقی را به سناریوهای مختلف گسترش دادند: افسران پلیس که باید در یک چشم به هم زدن تصمیم درست بگیرند، آتش نشانانی که باید تصمیم بگیرند که چه کسی را قبل از نجات نجات دهند. حتی روزنامه نگارانی که اخبار حساس را پوشش می دهند.

در طول اپیدمی تاج، این مفهوم تنش جدیدی در تمام موقعیت های دشوار اشغال شده توسط مردم پیدا کرد. بستگان داغدار که نمی توانند با عزیزان خود خداحافظی کنند، خانواده های داغدار که نمی توانند در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند و بیمارانی که به درستی از آنها مراقبت نمی شود، می توانند از نظر اخلاقی مضر باشند.

به گفته نیل گرینبرگ، روانپزشک در کینگز کالج لندن، کل جمعیت این امکان را دارند که رنج ببرند، و ممکن است بپرسند: «آیا کار را درست انجام دادم؟ بقیه چطور؟ – آیا کارشان درست است؟

  قتل شریک زندگی بر سر یک آپارتمان

به نقل از سوزان شیل; اخلاق پزشکی مشخصه اصلی آسیب اخلاقی احساس خیانت همکاران، رهبران و سازمان ها است که افراد را به تردید و سردرگمی اخلاقی سوق داده است. کاتلین ترنر و سایر پرستاران در بخش مراقبت‌های ویژه مجبور بودند چندین نقش را برای به حداقل رساندن خطر برای کل تیم ایفا کنند: تمیز کردن اتاق‌ها، گرفتن آزمایش خون، انجام معاینات عصبی و معرفی خانواده‌هایی که نمی‌توانستند در کنار بیماران خود باشند. انجام تمام این وظایف به ترنر احساس طرد و بی فایده بودن می داد. به گفته وی، این وضعیت قطعاً مبارزه برای قدرت در حوزه بهداشت و درمان را آشکار می کند و تأکید می کند که چه کسی حق دارد بگوید “نه، خطر من خیلی زیاد است”. من نمی توانم به اتاق این بیمار بروم.

کیت دوپویس؛ محقق و روانپزشک بالینی در کالج شریدان در کانادا همچنین معتقد است که پس از تصمیم دولت برای تعطیلی مدارس و تحصیل شخصاً در آغاز همه‌گیری، پایه اخلاقی او متزلزل شده است و او نگران تأثیرات بالقوه تعطیلی بر فرزندانش است. سلامت روان.

به گفته ویکتوریا ویلیامسون؛ برای برخی از افرادی که امروزه با آسیب های اخلاقی دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است در آینده فرصتی به نام “رشد پس از سانحه” وجود داشته باشد که برعکس، منطقی است.حضور مردم پس از اتفاقات ناخوشایند تشدید می شود. به عنوان مثال، سال گذشته احمد علی، یک روحانی در بروکلین، نیویورک، وقتی دید که بدن نامناسب و لکه های خون از لوله داخل وریدی جدا شده است، اخلاق او در یک مراسم تشییع جنازه زیر سوال رفته است، اما این تجربه ” او برای کمک به دیگران پیش قدم می شود و فکر می کند که این تجربه یک محرک معنوی برای افزایش از خودگذشتگی شما در این راه است.»

اپیدمی تاج بیش از هر چیز دیگری اخلاق را زیر سوال برد

با این حال، آسیب اخلاقی می تواند باعث شود مردم احساس سردرگمی کنند و از درک وقایع تلخ ناتوان باشند. به گفته گرینبرگ، اگر آسیب اخلاقی جدی گرفته نشود، خطر واقعی افسردگی، سوء مصرف الکل و افکار خودکشی وجود دارد. کسانی که آسیب اخلاقی می بینند مستعد انزوا، رفتارهای خود ویرانگر و قطع ارتباط با دوستان و خانواده هستند.

در بریتانیا، آسیب اخلاقی در میان کهنه سربازان نظامی با از دست دادن ایمان به مذهب سازمان یافته مرتبط است. هزینه روانی یک رویداد آسیب زا تا حد زیادی با آنچه در آینده اتفاق می افتد سنجیده می شود. این بدان معنی است که عدم حمایت خانواده، دوستان و کارشناسانی که می توانند به این افراد در یادگیری و درک وقایع تلخ کمک کنند (مخصوصاً اکنون که اکثر ما با درد تاج گل آشنا هستیم) می تواند عواقب جدی برای سلامت روان داشته باشد. گرینبرگ گفت: مرحله ای که اکنون در آن هستیم بسیار حساس و مهم است.

  آیا «سیروس مقدم» در شبکه سینمای خانگی موفق خواهد شد؟

سیندا راشتون، استاد اخلاق بالینی و پرستاران در دانشگاه جانز هاپکینز، معتقد است که اگر اجازه دهیم آسیب اخلاقی تشدید شود، باید هزینه زیادی بپردازیم: احساس خیانت و از دست دادن اعتماد نیز می تواند حس وحدت ما را از بین ببرد. وی گفت: این زخم ها را باید گفت، اذعان کرد و التیام بخشید، در غیر این صورت در جسم، قلب و ذهن ما باقی می ماند و سلامت، عزت و برابری ما را تحقیر می کند. این اثرات اجتماعی ممکن است در حال حاضر در میان متخصصان سلامت وجود داشته باشد. بر اساس یک نظرسنجی جدید، یک چهارم این کارمندان به دنبال فشارهای ناشی از همه گیری کرونا به دنبال بازنشستگی پیش از موعد هستند و حدود 12 درصد به دنبال تغییر شغل هستند.

به گفته گرینبرگ، یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای شروع روند بهبودی، کمک به این افراد برای ایجاد داستان‌های معنادار درباره آنچه تجربه کرده‌اند است. این امر مستلزم آن است که این افراد بپذیرند و بپذیرند که مقصر آنچه اتفاق افتاده نیستند. گرینبرگ گفت: «این داستانی است که به این ختم نمی‌شود که من بگویم تقصیر من یا رئیس است. اما این پایان درست است: هیچ کس نمی خواست در آن موقعیت قرار بگیرد.

شرایط کاری ترنر در چند ماه گذشته بهبود یافته است: تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 که در بیمارستان بستری شده اند کاهش یافته است و کارکنان اکنون مجهزتر هستند. اما در پایان شیفت، وقتی بیمارستان را ترک می کند و به خانه می رود، همچنان احساس بیگانگی می کند. دوباره از کنار مردمی که در کافه ها نشسته اند یا در پارک صحبت می کنند رد می شود، اما نمی تواند به اتفاقاتی که پشت سر گذاشته فکر نکند.

منبع: theatlantic

دیدگاهتان را بنویسید