هفته گذشته وفاداری و فروش دیجیتالی شرکت بهمن موتور از طریق سایت ایران کار (شرکت مشاوران توسعه الکترونیک ایما) همکار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انجام شد و در برخی سایت ها و فضای مجازی با ابهاماتی مواجه شد.
با توجه به اینکه شرکت مشاور توسعه الکترونیک ایما (مگا) مدیر فروش آنلاین سایر شرکت های خودروسازی است و همچنین دارای فروش اینترنتی خودرو از گروه بهمن است، پاسخی برای این مشکل صادر کرده است.
گفتنی است شرکت بهمن موتور هیچ گونه دخالتی در روند انجام فروش اینترنتی نداشته و تمامی مراحل بر عهده شرکت مشاور توسعه الکترونیک ایما (مگا) بوده و این شرکت با فراهم آوردن تمهیداتی مسئولیت برقراری امنیت شبکه را بر عهده دارد تا فروش بدون مشکل ساخته می شود
در گزارش شرکت مشاوران توسعه الکترونیک ایما (مگا) به شرکت بهمن موتور آمده است:
– طبق اعلام رسمی شرکت بهمن موتور و همچنین برنامه ریزی های انجام شده، فروش فوق از ساعت 10 صبح (به وقت رسمی کشور) بدون تاخیر آغاز و در ساعت 10:37:02 به پایان رسید.
– در این روز سامانه فروش اینترنتی گروه بهمن با تقاضای بالایی از سوی متقاضیان مواجه شد اما سامانه هیچ گاه از محدوده خارج نشد و تمامی مراحل خرید به راحتی در اختیار داوطلبان معتبر قرار گرفت.
– در این فروش 66000 نفر به سامانه خرید محصول تکیه کردند. حداکثر تعداد کاربران همزمان بی سابقه است و به 24000 در ثانیه می رسد. این در حالی است که سایت های معمولی برای چندین هزار کاربر غیرقابل دسترسی هستند.
– با توجه به پذیرش بی سابقه داوطلبان خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی، 15 دقیقه پس از شروع فروش، بیش از 85 درصد ظرفیت فروش خودرو خریداری شد و سایر داوطلبان برای مابقی ظرفیت در صف خرید قرار گرفتند. بدیهی است در چنین مواقعی مصرف کنندگانی که قصد خرید دارند با پیام «میزان تقاضای ثبت شده خیلی زیاد است» مواجه خواهند شد.
– تصویر پیام تکمیل فرآیند فروش قبل از ساعت 10 صبح مربوط به برنامه فروش قبلی است که در کش کامپیوتر شخصی کاربر باقی می ماند. ظاهرا با یک رفرش ساده این صفحه از کش کاربر حذف شد و صفحه اصلی سایت ظاهر شد.
– مصرف کنندگانی که اگرچه در آن زمان در سایت حضور داشتند، از شکست تلاش خود گلایه داشتند، اما نمی دانند که همزمان با تلاش آنها، 24000 نفر دیگر در تلاش برای خرید تعداد محدودی خودرو در ثانیه بودند.
گفتنی است در طرح فروش وفاداری و کرامت با بررسی متقاضیان، استان تهران بیشترین پراکندگی خریداران را داشت. سپس استان های فارس و اصفهان در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. در مجموع 24 درصد تهران، 12 درصد اصفهان، 10 درصد فارس و 54 درصد از 28 استان دیگر موفق به ثبت نام شدند.
زمان اخبار