رژیم غذایی سالم برای دیابتی ها

422439 486 خبر مرکزی

برای یک رژیم غذایی مناسب دیابت، به غذاهایی نیاز دارید که به کنترل سطح قند خون (گلوکز) شما کمک کنند. بهترین رژیم غذایی برای دیابت نوع 2 رژیمی است که دارای مواد مغذی بالا، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات متوسط ​​باشد.

این مقاله را بخوانید تا بدانید اگر دیابت نوع 2 دارید چه غذاهایی بخورید.

ماهی: خوردن ماهی دو بار در هفته از بیماران دیابتی در برابر مشکلات کلیوی محافظت می کند. ماهی نیز نقش مثبتی در حفظ سلامت قلب دارد.

اسفناج: مصرف سبزیجات دارای برگ تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 14 درصد کاهش می دهد. زیرا این سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C هستند که به عنوان محافظ در برابر دیابت عمل می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که کالری و کربوهیدرات کمی دارند، انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 هستند.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و افراد دیابتی بهتر است آن را به طور منظم مصرف کنند. این ماده مغذی در کاهش فشار خون و کلسترول بد (LDL) و پیشگیری از بیماری قلبی نقش دارد. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می تواند خطر بیماری قلبی را تا 26 درصد کاهش دهد.

* لیکوپن گوجه فرنگی پخته بیشتر از گوجه فرنگی خام جذب می شود.

کلم بروکلی: بروکلی حاوی بسیاری از ویتامین های A و C است. این دو ماده مغذی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و مصرف آنها هم برای افراد سالم و هم برای افراد دیابتی مفید است.

آووکادو: آووکادو به دلیل داشتن چربی های اشباع نشده با پیوند مضاعف یکی از بهترین غذاها برای حفظ سلامت قلب است. فیبر، پتاسیم و لوتئین موجود در آووکادو به کاهش کلسترول خون و کاهش التهاب کمک می کند و همچنین فشار خون را در محدوده طبیعی نگه می دارد. هر 50 گرم آووکادو حاوی 80 کالری، 6 گرم چربی سالم و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

  در اینجا 15 نوع شکر و نحوه استفاده از آنها آورده شده است

دیدگاهتان را بنویسید