رفتار مخرب در محل کار

جامعه 24- رفتار بد و تجربه آن در محل کار می تواند عواقب زیادی داشته باشد. کسانی که رفتار ناخوشایند و بدی را در محیط کار خود تجربه می کنند، آرامش خود را از دست می دهند و سهم آنها در کار کاهش می یابد. این افراد از مشکلات روحی رنج می برند و احتمال اینکه خسته شوند و شغل خود را رها کنند بیشتر است.

تقریباً همه ما در محل کار بی ادبی و سایر رفتارهای نادرست مانند ایجاد مزاحمت یا اختلال را تجربه کرده ایم. تحقیقات نشان می دهد که 98 درصد از کارمندان پس از یک سال کار این تجربه را دارند.

در محیط کار و در روابط با همکاران، مواردی مانند همدلی، ادب و حریم خصوصی حرف اول را می زند و اگر فرد یا افرادی به این موارد احترام نگذارند، باعث ناراحتی دیگران می شود.

به گزارش جامعه ۲۴، در طول روز طولانی و زمانی که در محل کار می گذرانید، بهتر است سعی کنید تا حد امکان رفتار کنید تا باعث آزار همکارانتان نشوید و باید بدانید که برخی از اعمال و رفتارها با هم ارتباط مستقیم دارند. به فرهنگ و زندگی شما بنابراین انجام برخی کارها می تواند فرهنگ شما را کاملا زیر سوال ببرد و دیگران را وادار به قضاوت شما کند.

چند نمونه از رفتار نادرست در محل کار

در اینجا چند نمونه از این رفتارها آورده شده است:

دیر رسیدن به محل کار

یکی از چیزهایی که می تواند دیگران را آزار دهد و شما را فردی منضبط نشان نمی دهد این است که مدام در محل کار و جلسات دیر می کنید.

  رد شدن امید یحیی برای جذب بازیکن توسط استقلال!

این رفتار می تواند باعث ناراحتی سایر همکاران شما شود زیرا مثلاً در جلساتی که افراد زیادی در آن حضور دارند، دیر آمدن شما باعث می شود برنامه ها به درستی پیش نرود و وقت دیگران را تلف کنید.

سبک زندگی/// رفتار بازدارنده در محیط کار

دکتر فربد فدایی مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم مراقبت اجتماعی و توانبخشی در این باره و تضییع حقوق دیگران می گوید: شهروند سالم از توانایی های خود در جهت اهداف انسانی و الهی و در نتیجه نظافت و زیبایی استفاده می کند. شهر، از تضییع حقوق دیگران پرهیز می کند، اما تأیید حقوق دیگران از جمله حق تنفس هوای پاک و آرامش و آسایش آنها را وظیفه خود می داند.

به گزارش جامعه 24، توجه به مسائل اخلاقی و رعایت حقوق دیگران یکی از نیازهای جامعه امروزی است و آموزش های مرتبط باید از دوران کودکی در دستور کار قرار گیرد.

سبک زندگی/// رفتار بازدارنده در محیط کار

صحبت کردن با صدای بلند در محل کار

باید دقت کرد، گاهی صحبت از سینما، اقتصاد، ورزش، مشکلات روزمره و گاهی از خرید یک دستگاه می شود و تا اینجا بحثی مطرح نشده است. اما همین مکالمه وقتی در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف بیان می‌شود، شکل دیگری به خود می‌گیرد، به‌ویژه اگر این حرف‌ها و صحبت‌ها با صدای بلند به گونه‌ای انجام شود که تمرکز دیگران را از دست داده و در کارشان اختلال ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: چه شرایطی باعث فرسودگی شغلی می شود؟


این می تواند به مکالمات تلفنی نیز گسترش یابد. برخی افراد در جمع و محل کار با تلفن خود با صدای بلند صحبت می کنند، به گونه ای که گویی همکارانشان می خواهند مکالمه بین آنها را بشنوند. اگر بیشتر دقت کنیم می بینیم که در چنین مواقعی از چهره همکاران ما نارضایتی مفرط نشان داده می شود، پس سعی کنید این عادت را که متاسفانه عادی شده است کنار بگذارید.

  بهره برداری از بزرگراه زابل - زاهدان تا دو سال آینده

به حریم خصوصی خود و دیگران احترام بگذارید

یکی از موارد مهمی که افراد در محیط کار باید به آن احترام بگذارند، حفظ حریم خصوصی بین خود و دیگران است. همکاران شما دوستان صمیمی شما نیستند که هر آنچه دوست دارید به آنها بگویید و از آنها انتظار همدردی داشته باشید. این نوع رابطه باعث شایعه پراکنی و از بین رفتن حقوق شهروندی و حریم خصوصی شما و همکارانتان می شود که عواقب بسیار غیرعادی را در پی خواهد داشت.

در حالی که به حقوق دیگران احترام می گذاریم، بیایید در رفتار اجتماعی خود تجدید نظر کنیم و فرهنگ محبت آمیز و دوستانه ای را پشت سر بگذاریم که ریشه در همدلی با رفتار و کردار آبرومندانه ما دارد.

به یاد داشته باشیم که بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در منیت و خودخواهی ما دارند. در واقع، اگر در رفتار و زندگی اجتماعی خود به درستی خود یقین پیدا کنیم، شاهد برخی از پدیده های نامتعارف که در بالا به برخی از آنها اشاره کردیم، نخواهیم بود.

2022-08-03 08:30:03

دیدگاهتان را بنویسید