راهکارهایی برای افزایش امید به زندگی جامعه 24

خبر مرکزی- یکی از آرزوهای انسان از زمان وجودش داشتن عمر طولانی و طولانی است. انسان در طول تاریخ همواره تلاش کرده تا راهی برای داشتن زندگی ابدی بیابد. اما آیا واقعا امکان افزایش عمر وجود دارد؟ این موضوع اگرچه سال هاست مورد بررسی قرار گرفته و با پیشرفت دانش و علم پزشکی تا حدودی محقق شده است اما کافی به نظر نمی رسد و مردم همچنان می خواهند عمر طولانی را به دور از هرگونه بیماری داشته باشند.

محققان و پژوهشگران زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و دیدگاه های مختلفی را ارائه کرده اند. بر اساس گفته های آنها، داشتن یک زندگی سالم و طولانی مستلزم تغذیه سالم و ورزش است.

به قول معروف، اگر همه مردم دنیا از فردا ورزش می کردند، میانگین امید به زندگی در دنیا یک سال بیشتر می شد. در واقع یک زندگی اصولی و سالم با تحرک و ورزش کافی می تواند انسان را به زندگی طولانی و سالم نزدیک کند.

چگونه امید به زندگی خود را افزایش دهیم

راه های افزایش امید به زندگی

غذا خوردن

یکی از موثرترین موارد در زندگی افراد و افزایش طول عمر آنها تغذیه است. امروزه با تغییر سبک زندگی و تسریع ریتم، افراد نسبت به گذشته زمان و حوصله کمتری دارند، به طوری که بسیاری ترجیح می دهند یا مجبور به استفاده از مواد غذایی خارجی هستند که به عنوان سمی برای بدن عمل می کند.

امروزه کیست که نداند غذاهایی که در رستوران ها تهیه می شود نه تنها برای بدن مفید نیست بلکه مضر هم هست. تغذیه صحیح و کامل چیزی است که امروزه برای بسیاری فراموش شده و باید برای احیای آن تلاش کنیم.

  طرز تهیه دسر نیلوفر برای ماه رمضان

تاکنون تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده است که نشان می‌دهد کاهش وزن، سیگار نکشیدن و خوردن حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز می‌تواند امید به زندگی را در مقایسه با افرادی که سیگار می‌کشند یا دارای اضافه وزن هستند، هفت تا چهارده سال افزایش دهد. .

چگونه امید به زندگی خود را افزایش دهیم

ورزش و فعالیت بدنی

یکی دیگر از عواملی که در افزایش طول عمر افراد نقش بسزایی دارد، ورزش منظم و فعالیت بدنی و تحرک کافی روزانه است.

مطالعه جالبی در مورد تحرک و فعالیت بدنی در جهان انجام شده است که ارتباط بین عدم تحرک و مرگ را نشان می دهد. بر اساس این تحقیقات، عدم تحرک به طور مستقیم باعث 10 درصد مرگ و میرهای زودرس ناشی از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و انواع سرطان می شود. بنابراین، اگر همه مردم دنیا تصمیم بگیرند از همین امروز ورزش را شروع کنند، سال آینده شاهد افزایش میانگین امید به زندگی در سراسر جهان خواهیم بود.

مانند بسیاری از چیزها، ورزش نباید زیاده روی شود. جالب است بدانید که ورزش شدید و زیاد اصلا برای سلامتی مفید نیست. باید بدانید که ورزش شدید می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کرده و خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید: عادت هایی که باعث می شود انسان عمر طولانی تری داشته باشد


چه مقدار ورزش در طول روز برای بدن مفید است؟

فقط حدود 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در روز برای اکثر افراد کافی است. نه تنها شما را قوی تر و سالم تر می کند، بلکه نشان داده شده است که التهاب مضر را کاهش می دهد و حتی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. یادآوری می کنیم که کسانی که تمام روز ورزش می کنند نسبت به بقیه تحصیل کرده تر و روحیه بهتری دارند.

  تاخیر در انتشار "هدست واقعیت ترکیبی اپل"؟!

چگونه امید به زندگی خود را افزایش دهیم

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم بدن به گونه ای است که با افزایش سن ضعیف می شود و ربطی به رژیم غذایی شما ندارد، یعنی هر چقدر هم غذا و رژیم غذایی سالم داشته باشید، پیری سیستم بدن شما را ضعیف می کند. بهتر است شرایط بدنی خود را بشناسید و از آزمایشات سالانه غافل نشوید، زیرا باید همیشه میزان ویتامین های بدن خود را بسنجید و به آنها حساس باشید تا بدنتان به خوبی کار کند.

در نظر داشته باشید که مصرف زیاد غذاهای شیرین، غذاهای چرب و سرخ کردنی و غذاهای شور سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، پس مراقب مصرف آنها باشید.

یکی از ویتامین هایی که سیستم ایمنی را در بدن تقویت می کند ویتامین A است این ویتامین مقاومت بدن را در برابر عفونت های تنفسی افزایش می دهد. هویج، کدو و سبزیجات سبز تیره مانند چغندر، اسفناج و فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین A هستند، بنابراین سعی کنید این مواد را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

2022-09-29 08:10:04

دیدگاهتان را بنویسید