راز بزرگ یکی از آثار ون گوگ

فرادید| ونسان ون گوگ در نقاشی های معروف کم ندارد. «شب پر ستاره» را می توان معروف ترین نقاشی او نامید. شاید ون گوگ هنوز یک راز بزرگ برای ما داشته باشد.

به گزارش فراد، تابلوی “کافه تراس در شب” گروهی از بازدیدکنندگان عجیب را به تصویر می کشد که از اوقات خود در آرل فرانسه لذت می برند. یک مطالعه اخیر ادعا می کند که این 12 نفر – متمرکز بر یک مرد مو بلند – غریبه نیستند. درست حدس زدی ممکن است تابلوی معروف ون گوگ به تابلوی مشهورتری اشاره داشته باشد: شام آخر اثر لئوناردو داوینچی.

آیا ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی معروف خود پنهان کرده است؟
اشاره مذهبی از شخصیت ون گوگ دور نیست. او قبل از تبدیل شدن به یک هنرمند مشهور، به تبلیغ در همه جا علاقه داشت. پدرش یک روحانی در کلیسای هلند بود. عموی ون گوگ نیز دانشمند و الهی دان مشهور هلندی است. او سعی کرد برادرزاده‌اش را وادار به انجام این کار کند، اما ون گوگ بارها شکست خورد.

به هر حال، ون گوگ در 27 یا 28 سالگی به طور جدی به هنر روی آورد و قبل از مرگش در سال 1890 حدود 900 اثر خلق کرد. البته مردم فقط تعدادی از آثار او را می شناسند. شب پرستاره و تراس کافه در شب از جمله تابلوهای معروف او هستند. درباره این 12 نفر چه می دانید؟

آیا ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی معروف خود پنهان کرده است؟

هارد باکستر، محقق مستقل، نظریه های متعددی در مورد نمادگرایی مذهبی ون گوگ دارد. باکستر عمیقاً معتقد است که ون گوگ از نقاشی شام آخر داوینچی (یا حداقل ژانر آن) در «کافه روی تراس در شب» با ظرافت خاصی استفاده کرده است. در زیر گزیده ای از بحث باکستر در این زمینه را می خوانید.

  افزایش تولید کارخانه اسلحه سازی ایالات متحده برای صادرات بیشتر به اوکراین

پس از طرح اولیه، ون گوگ عناصر مذهبی را در «تراس یک کافه در شب» معرفی کرد.

آیا ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی معروف خود پنهان کرده است؟

همانطور که ون گوگ تصویر را نقاشی می کرد، نامه ای به پدرش نوشت و مستقیماً به تصویر اشاره کرد: “من واقعاً به چیزی نیاز دارم … بهتر است بگویم … دین.” در بالا سمت راست، ون گوگ تصویر یک کافه را ترسیم می کند، اما در آخرین پانل تغییراتی وجود دارد.

در اثر نهایی گذر، یک شخصیت سایه ظاهر می شود. سایر شخصیت های این تصویر از رنگ طلایی استفاده می کنند. اما این شخصیت مانند یک سایه تاریک است. رنگ زرد خاص ون گوگ در فرم بهشتی این تابلو پراکنده است. فانوس بالای این شکل اصلی مانند هاله ای از نور در این تصویر به نظر می رسد.

در نقاشی او چندین صلیب وجود دارد. نمادگرایی ظریفی که ون گوگ قبلا تجربه کرده بود

آیا ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی معروف خود پنهان کرده است؟

صلیب همچنین در تراس کافه در شب استفاده می شود. روی قله سرد شخصیت مرکزی این تصویر صلیب از گذرگاه بیرون می‌آید. البته برای دیدن صلیب دیگری که به سینه این شخصیت اصلی دوخته شده است، کمی بزرگنمایی لازم است.

البته می توان گفت که این نمادهای مذهبی غیرعمدی بوده است. اما تسوکاسا کودرا یک نویسنده تاریخ هنر ژاپنی است که در دهه 1990 چندین کتاب درباره اسطوره شناسی و مسیحیت ون گوگ نوشت. او همچنین خاطرنشان کرد که ون گوگ سعی کرد خورشید را به عنوان هاله ای از نور در کشاورز 1988 به تصویر بکشد. درست همانطور که باکستر اشاره می کند.

آیا ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی معروف خود پنهان کرده است؟ آیا ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی معروف خود پنهان کرده است؟

دبورا سیلورمن، استاد دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، می نویسد: «هنر ون گوگ تا سال 1988 به یک پروژه نمادین تبدیل شد که می توان آن را «رئالیسم مقدس» نامید.

  صندلی اتوبوس، خانه ارزان در پایتخت!

لالایی ون گوگ زنی را به تصویر می کشد که روی صندلی نشسته است. می توان فهمید که این زن تصویر مریم است. این عکس در کنار دو تابلوی گل آفتابگردان او بود. در حین نقاشی نامه ای به برادرش نوشت و این سه اثر را تابلویی توصیف کرد که در سه قاب ساخته و در کنار هم قرار می گیرند. اورت ون اویتر درباره این نقاشی نوشت: خانم رولینز نقش مریم مقدس را بازی می کند… و این گل های آفتابگردان همان عیسی مسیح هستند.

نمادگرایی مذهبی قبلاً در نقاشی های ون گوگ وجود داشت

آیا ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی معروف خود پنهان کرده است؟

ون گوگ چندین بار «در رستوران کارل در آرل» تلاش کرد. تصور می شود اولین نقاشی در سال 1888 تکمیل شده باشد، اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست. باکستر با اشاره به شخصیت مرکزی این تابلو معتقد است که این تابلو «شام آخر» دیگری است. موقعیت مردم و باد در این تصویر چیزی است که باکستر به آن اشاره می کند.

در تصویر دوم، ون گوگ نان و باد بیشتری اضافه می کند. یکی هم یک برگ خرما در دست دارد. علاوه بر این، باکستر معتقد است که اگر به سمت چپ وسط تصویر نگاه کنیم، اولین مرد آبی پوش جان است که برگرفته از آثار داوینچی است.

شاید کلید در دست نمادگرایی مذهبی هنرمند هلندی رامبراند باشد

ون گوگ به شدت از هنرمندان نمادین قبل از خود، به ویژه رامبراند الهام گرفته بود. ون گوگ ساعت ها نشسته بود و به نقاشی هایش نگاه می کرد. او در سال 1988 به دوست دخترش امیلی برنارد نوشت: «چارلز بودلر نتوانست هنرمند را در شعری که درباره رامبراند سروده بود به درستی شناسایی کند، همان سالی که «کافه تراس در شب» را نقاشی کرد. ون گوگ در نامه 649 خود نوشت: «بودلر تقریباً هیچ چیز درباره رامبراند نمی دانست. – چون به نمادگرایی آن توجه نمی کند.

  تصاویر/ گران ترین آثار هنری فروخته شده در حراجی در سال 2021

آیا ون گوگ از بزرگترین شاهکار داوینچی در آثارش استفاده کرده است؟

آیا ون گوگ تابلوی شام آخر را در تابلوی معروف خود پنهان کرده است؟

وقتی هارد باکستر به حقایق ناگفته زندگی ون گوگ پی می برد، تصمیم می گیرد رازهای زندگی خود را فاش کند. یکی از این رازها تبلیغات موزه ون گوگ است. آنها گفتند که ون گوگ یک سلف پرتره کشیده بود، اما مرد شبیه برادرش بود. در همان زمان شایعه شد که ون گوگ خودکشی نکرده، بلکه توسط یک قلدر محلی کشته شده است. دیگر اینکه خود ون گوگ گوش او را بریده نیست بلکه هم اتاقی اش پل گوگین است. ون گوگ یکی از مشهورترین هنرمندان تاریخ است، اما اطلاعات ما در مورد او به اندازه نقاشی شب پرستاره او مبهم است.

باکستر: «وقتی از هنر صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم نظر مطلق بدهیم. اما من فکر می کنم شواهد زیادی در این مورد وجود دارد. فکر می کنم اگر 12 مورخ هنر را در یک اتاق بگذاریم، 13 تعریف از نمادگرایی هنر به دست می آید. این راز ممکن است به اندازه رمز داوینچی دن براون مبهم باشد. یکی از معروف ترین شاهکارهای تاریخ در دل اثری دیگر نهفته است».

منبع: خبرگزاری هافینگتون

دیدگاهتان را بنویسید